کد خبر : 18848
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲

دیدار مردمی؛ مقوله‌ای که سالهاست معطل مانده/ لزوم راه اندازی کارخانجات تعطیل برای رفع بیکاری/ اجازه دخالت به منفعت طلبان سیاسی ندهید

دیدار مردمی؛ مقوله‌ای که سالهاست معطل مانده/ لزوم راه اندازی کارخانجات تعطیل برای رفع بیکاری/ اجازه دخالت به منفعت طلبان سیاسی ندهید

طرح‌های منطبق با شرایط بومی گیلان را بدون اجازه دخالت به برخی افراد و جریانات که خواهند کوشید از شما نیز همانند مسئولان قبلی برای رسیدن به مطامع سیاسی و منافع شخصی خود استفاده کنند دنبال نمایید.

به گزارش سرویس سیاسی گیلانستان، شورای جوانان انقلابی شهر رشت نامه ای خطاب به استاندار جدید گیلان نوشته و به دفتر ایشان ارسال نمودند که متن آن به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر سالاری

استاندار محترم گیلان

باسلام و احترام

انتصاب جنابعالی به‌عنوان جوان‌ترین استاندار دولت دوازدهم در گیلان را تبریک عرض نموده و این انتخاب را به فال نیک می‌گیریم. انتخاب یک جوان تحصیل‌کرده، ورای نگاه‌های سیاسی، نیاز امروز مدیریتی کشور است. اینکه در میان اسامی استانداران بیش از سی استان نام تنها یک جوان به چشم می‌خورد جای خوشحالی ندارد اما نتایج اقدامات جنابعالی در استان گیلان می‌تواند مدیران عالی دولت را قانع کند که نگاه خویش را اصلاح و به جوانان اعتماد نمایند، نگاهی که خوشبختانه شما نیز به آن اعتقاد راسخ دارید و در عمل در استان بوشهر آن را به اثبات رساندید.

جناب آقای سالاری، ویترین افتخارات استان گیلان پر است از نتایج مثبت انتخاب جوانان برای مناصب مختلف: استاندار شهید، معاون عمرانی جوان شهید، جوان‌ترین فرماندهان دفاع مقدس، جوان‌ترین فرماندار کشور و این بار جوان‌ترین استاندار در دولت دوازدهم.

اما آنچه بیشتر از همه اسباب مسرت را فراهم می‌سازد، اهتمام شما مبنی بر به‌کارگیری جدی، غیر کلیشه‌ای و غیر نمایشی بانوان و جوانان در سمت‌های مدیریتی است. اتفاقی که اگر بیفتد، می‌تواند ظرفیتی شگرف را آزاد کند و در اختیار مدیریت استان قرار دهد که نشدنی‌ها به‌واسطه آن شدنی گردد. بدون تعارف عرض کنیم اکثر دولت‌های پس از دفاع مقدس باوجود تفاوت در گرایش‌های سیاسی اما به لحاظ عدم بهره‌گیری از ظرفیت جوانان در عرصه کار و خدمت تفاوت چندانی نداشتند. شعار جوان‌گرایی شنیده می‌شد اما در عمل، از جوانان خبری نبود. حال ما شده‌ایم مصداق کسی که گوشش از این وعده‌ها پر است و با خود می‌گوید شاید یک‌بار دیگر، این شعارها در حد حرف باقی بماند و عملی نشود، لذا از ما بپذیرد در ایام حضور شما در عرصه مدیریت ارشد استان، به‌صرف وعده دل‌خوش نداریم و مطالبه گر تحقق این وعده‌ها باشیم.

مطالبه دیگرمان درباره وعده دیدار چهره به چهره با مردم است که خود در اولین دیدار با کارمندان استانداری وعده فرمودید. مقوله‌ای معطل‌مانده در مدیریت استان که اگر هم قبلاً اتفاق افتاده باشد، بسیار نمایشی بوده است درحالی‌که رهبر معظم انقلاب به‌عنوان عالی‌ترین الگوی مدیریتی در کشور، سالانه با آحاد مختلف مردم دیدار دارند، پای صحبت‌های ایشان می‌نشینند و با آن‌ها سخن می‌گویند، اما متأسفانه این روحیه کمتر در مدیران استانی مشاهده می‌شود؛ اما وقتی شما در آن دیدار به این اصل مهم اشاره کردید و از برنامه‌ای برای تحقق این مهم خبر دادید، این احتمال تقویت شد که گویا واقعاً قرار است استانداری در عمل، پای صحبت مردم بنشینید که این مایه مسرت بود که آرزو و مطالبه می‌کنیم هر چه زودتر این قول، به فعل و به روال درآید.

جناب آقای دکتر سالاری، استان گیلان سرشار از نعمت‌های بزرگ خدادادی همچون دریا، زمین‌های حاصلخیز کشاورزی، میراث گران‌بهای فرهنگی، منابع طبیعی، انواع معادن، قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی استراتژیک و عالی و از همه مهم‌تر، نیروی کار متخصص، پویا و باانگیزه هست، هرچند در سالیان گذشته اقداماتی برای استفاده از این امتیازات صورت گرفته است اما این فعالیت‌ها به‌هیچ‌وجه در سطح و اندازه مردم فهیم استان گیلان نبوده است و مشکلات مردم گیلان زیرپوشش سرسبزی و زیبایی استان پنهان مانده است.

متأسفانه پس از جنگ و هم‌زمان با توسعه صنعتی سایر استان‌ها، به دلیل داشتن کشاورزی به گیلان اجازه رشد صنعتی داده نشد و این امر لطمات جبران‌ناپذیری به مردم گیلان وارد آورد و هم‌اکنون نیز کارخانجات زیادی در شهرک‌های صنعتی گیلان به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده‌اند که با راه‌اندازی مجدد این کارخانه‌ها تا حد بسیار زیادی از مشکلات بیکاری گیلان کاسته خواهد شد.

کشاورزی استان گیلان با محوریت محصولات استراتژیکی مثل برنج و چای هنوز موردحمایت جدی دولت‌ها قرار نگرفته است و چه به لحاظ واردات بی‌رویه و بد موقع و چه ازنظر عدم‌حمایت فنی و مالی از تولید این محصولات و بهسازی اراضی کشاورزی استان و با توجه به کوچک بودن اراضی کشاورزی، عملاً کشاورزی نیز آن‌طور که باید مکانیزه نشده است به‌نحوی‌که در استان‌های دیگر گندم به‌صورت مکانیزه کاشته و به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود و امکان کشت محصول دوم مثل ذرت هم مهیا است، درحالی‌که برنج در سخت‌ترین شرایط و با رنج فراوان کشت و با عدم‌حمایت مواجه می‌گردد! وضعیت شیلات استان نیز باوجود ظرفیت بالا به لحاظ دسترسی به دریا، رودخانه‌ها و امکان صید و پرورش ماهیان سردآبی، گرم آبی و ماهیان آب‌های شور و شیرین، رشد چشم‌گیری نداشته و بعضاً با افول هم مواجه شده است که این نشان می‌دهد حتی مزیت‌های نسبی گیلان در امور کشاورزی و شیلات نیز مظلوم واقع‌شده‌اند.

وضعیت واردات محصولات کشاورزی به استان نیز اسفناک است، استانی که تولیدکننده محصولات غذایی متنوع و مرغوب مانند برنج، چای، مرکبات، ابریشم، بادام، زیتون و… می‌باشد چرا باید کشاورز و باغدارش دغدغه فروش و فرآوری محصولات خود را داشته باشند و نه‌تنها بازارهای خارج از استان بلکه بازارهای داخلی گیلان نیز پر از محصولات مشابه و نامرغوب خارجی باشد و حتی بعضاً ادارات استان نیز از محصولات خارجی استفاده نمایند و کشاورز گیلانی یا مجبور باشد که محصولش را به قیمت پایین و پیش پیش بفروشد و یا این‌که مدت‌ها آن را نگاه دارد تا بتواند به قیمت مناسب به فروش رساند؟!

استان گیلان دارای چند بندر و گذرگاه مرزی با کشورهای حاشیه دریای کاسپین است که ظرفیتی بسیار بزرگ برای صادرات به این کشورها و درآمدزایی از طریق ترانزیت بین کشورهای حوزه دریای کاسپین و خلیج‌فارس است که متأسفانه عدم راه‌اندازی راه‌آهن، برخلاف وعده‌های مسئولان دولت‌های دهم و یازدهم، گیلان را از این ظرفیت ویژه و بی‌نظیر محروم نگه‌داشته است.

منطقه آزاد انزلی نیز که با اهدافی امیدبخش ایجاد گردید در حال حاضر به کریدوری عظیم برای واردات کالاهای نه‌چندان باکیفیت خارجی و دارای مشابه‌های باکیفیت داخلی تبدیل‌شده است، این درحالی است که یکی از اصلی‌ترین اهداف ایجاد این مناطق، اعطای امتیازات ویژه به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای تولید و کارآفرینی بوده که جبران وضع موجود به همت مضاعف شما نیاز دارد.

جناب آقای دکتر سالاری تاریخچه اکتشاف و بهره‌برداری نفت از دریای کاسپین بسیار روشن است و اکثر کشورهای حوزه آن در حال بهره‌برداری از این منابع می‌باشند، این در حالی است که ایران به دلیل بهره‌برداری از منابع عظیم نفت و گاز خلیج‌فارس، تاکنون از نفت و گاز کاسپین چشم‌پوشی نموده است و عملاً فرصت جذب سرمایه، کارآفرینی و پیشرفت در این حوزه نادیده انگاشته می‌شود که امیدواریم با حضور شما این مهم به شکلی جدی پیگیری شده و گیلان به‌عنوان قطبی در استحصال و فرآوری محصولات نفت و گاز مطرح گردد.

یکی دیگر از مواردی که سال‌هاست پنجه بر چهره‌ی گیلان سرسبز می‌کشد، تغییر کاربری غیرقانونی زمین‌های کشاورزی، تصاحب نامشروع منابع طبیعی، ساخت‌وسازهای غیرمجاز در منابع ملی، مصادره غیرقانونی سواحل دریای کاسپین توسط دستگاه‌های دولتی و اشخاص ذی‌نفوذ و کوه خواری می‌باشد که نیاز به جدالی جدی و نفس‌گیر با متخلفین دارد، این در صورتی است که استفاده صحیح از مواهب طبیعی و تاریخی استان می‌تواند گیلان را به قطب گردشگری کشور تبدیل نماید البته نه به شکلی که فقط زحمت و ترافیک ایجاد کند، بلکه به نحوی باشد که بتواند نقشی فعال برای ارتقای وضعیت اقتصادی گیلان و مردمانش ایفاد نماید که این مسئله نیاز به برنامه‌ریزی اصولی و به کار گماردن افراد متخصص در سکان سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است که سال‌هاست تبدیل به سازمانی سیاسی شده است.

وضعیت تالاب انزلی که در سالیان گذشته در اثر سهل‌انگاری مدیران و مسئولین استان، آماج تخریب‌ها، تصرف‌های غیرقانونی و آلودگی‌های محیطی و انسانی قرارگرفته، نیاز به تدبیر ویژه جنابعالی دارد وگرنه با این روند، در مدتی کوتاه، اثری از این تالاب بزرگ و حیاتی باقی نخواهد ماند.

متأسفانه شدت آسیب به محیط‌زیست از سوی صنایع و گردشگران به حدی است که اگر برخوردهای قانونی و قضایی در کنار گسترش و زمینه‌سازی‌های فرهنگی و تدابیر اصلاحی و عملیاتی جدی گرفته نشود، محیط‌زیست گیلان و به‌تبع آن، سلامتی گیلانیان دچار لطمات شدید خواهد شد، خصوصاً سهل‌انگاری‌ها اگر درباره وضعیت تالاب انزلی، وضعیت بحرانی سراوان و آلودگی‌های رودخانه‌های گیلان به‌خصوص زرجوب و گوهر رود هر چه زودتر جایشان را به تدبیر ندهند، فجایع زیست‌محیطی ناگزیر خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های موجود در استان وضعیت فرهنگی متأثر از حضور گردشگران و تزریق فرهنگ‌های رفتاری و اجتماعی مختلف است که استان را دستخوش تغییرات فرهنگی بسیاری نموده است و بی‌تفاوتی مسئولین متولی فرهنگ در سالیان گذشته نیز به این روند تغییر فرهنگی سرعت بخشیده است درصورتی‌که ظرفیت بالا، قدمت تاریخ و فرهنگ استان گیلان اقتضا می‌کند با مانور و برجسته‌سازی این ظرفیت، استان گیلان بیش از اثرپذیری‌های منفی ناشی از ورود گردشگران، قابلیت اثرگذاری مثبت فرهنگی بر ایشان و مهم‌تر از همه حفظ فرهنگ غنی خود را داشته باشد.

جناب آقای دکتر سالاری، این جمع به‌عنوان نماینده‌ی کوچکی از جوانان تحصیل‌کرده، انقلابی و متخصص رشت آمادگی خود را برای کمک به جنابعالی در مسیر رشد و تعالی استان اعلام و برای شما توفیق در انجام وظایف محوله از خداوند منان را آرزو می‌کنیم و از شما انتظار داریم همان‌گونه که در استان بوشهر با طرح‌های خاص خود، تغییرات ملموسی را در سطح مدیران ایجاد کردید، طرح‌های منطبق با شرایط بومی گیلان را بدون اجازه دخالت به برخی افراد و جریانات که خواهند کوشید از شما نیز همانند مسئولان قبلی برای رسیدن به مطامع سیاسی و منافع شخصی خود استفاده کنند دنبال نمایید و گزینش جوان‌های موردنیاز را به حلقه‌های ناباب و غیرمتعهد نسپارید و مطمئن باشید در صورت قطع دستان واسطه‌های صرفاً سیاسی از تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های کلان، با ظرفیتی عظیم از نیروهای جوان، متعهد، متخصص و باانگیزه مواجه خواهید شد که موجب هم‌افزایی تصاعدی با توان مدیریتی شما خواهد گردید.

ان شاء ا… که سرباز موفقی برای نظام اسلامی و رهبر انقلاب و خادم خوبی برای مردم مظلوم گیلان باشید.

شورای جوانان انقلابی رشت

عبدالله عموزاد_مجید رحمانی_ حجت‌الاسلام محمدمهدی علیزاده مقدم _ محمدرضا عوض نیا _ سیاوش آقاجانی_ مهدی سیمایی_ اسحاق مژدهی _ سیدمحمدرضامجاور _ مجتبی امین _ ابوذر یزدانی _ محمدرضا ستوده

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس دوشنبه , 17 مهر 1396 - 9:58

عزیزان
شنیده ایم که در بدو ورود استاندار معزز با انتقال دو جوان انقلابی به بدنه استانداری (که تقریبا کار اداری انتقالیشان نیز تمام شده بود) توسط جناب ….جلوگیری و ممانعت بعمل آمد

علی برکت الله

دوست دوشنبه , 17 مهر 1396 - 13:49

سلام خدمت دوست عزیز
رعایت انصاف از اوجب واجبات است
واقعیت موضوع اینطور نیست اصلا ارتباطی به انقلابی بودن دوستان نداشته موضوع.

رفتن به نوار ابزار