کد خبر : 66997
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸

دیدگاه مردم گیلان درباره مناظرات/ دغدغه‌های جدی مردم حتی در «وعده ها» هم نیست

دیدگاه مردم گیلان درباره مناظرات/ دغدغه‌های جدی مردم حتی در «وعده ها» هم نیست

دومین مناظره داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری برگزار و مردم دیار میرزا از عدم ارائه برنامه های مشخص، نداشتن طرح عملی برای حل مشکلات و بی توجهی به مشکلات استان ها گلایه دارند.

به گزارش گیلانستان، تب و تاپ و تبلیغات داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هر روز که به ۲۸ خرداد ماه نزدیک می‌شویم شکل جدیدی به خود گرفته و داغ‌تر می‌شود. در چند روز گذشته با پخش مناظره بیشتر صحبت‌ها حول محور تحلیل و بررسی عملکرد داوطلبان در این مناظره می‌گردد و هر کسی با توجه به سواد خود رفتار و صحبت‌های داوطلبان را تحلیل بررسی می‌کند.

دیدگاه مردم دیار میرزا درباره مناظرات

در مناظره دوم، داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری نظرات و دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را درباره موضوعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بیان کردند.

«محسن مهر علیزاده» نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اعلام کردم در عرض سه ماه واکسیناسیون را انجام خواهم داد؛ این شاید در ذهن عده‌ای مدت زمان کوتاهی بیاید اما قابلیت اجرا دارد چرا که واکسن داخلی نیز در حال تولید است و به بازار خواهد آمد.

«محسن رضایی» دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: دولت ما دولت اقدام و تحول است و باید جراحی‌های بزرگی برای آرامش، پیشرفت و شادمانی مردم ایران انجام بدهیم.

«علیرضا زاکانی» دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: بنده آزادی، عدالت، استقلال، معنویت و پیشرفت را با هم دنبال می‌کنم. ما دنبال رشد کاریکاتوری نیستیم.

«سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی» نیز اظهار کرد: من کلاً مشکلات کشور را در سطح ریز موضوعات نمی‌دانم، من معتقدم روش کشورداری ما غلط بوده است نه در این مقطع بلکه صد سال است که ما روی ریلی حرکت می‌کنیم که ما را از اهداف یک ایران مقتدر و متعالی دور می‌کند؛ این باید اصلاح شود.

«عبدالناصر همتی» دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: بازار بورس جایگاه خوبی خواهد داشت و من برنامه ویژه‌ای برای بورس دارم و حتماً اقدامات اساسی در بازار سرمایه خواهم کرد چرا که معتقدم بازار بورس و سرمایه می‌تواند بخش مهمی از تأمین مالی اقتصاد کشور را بر عهده گیرد.

«سعید جلیلی» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: مهم این است که مردم بتوانند از مناظرات برای یک انتخاب اصلح استفاده کنند و مناظرات برای این است که مردم می‌خواهند رئیس جمهور خود را انتخاب کنند.

«سید ابراهیم رئیسی» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نیز اظهار کرد: دغدغه‌های مردم محور اصلی بحث ما است چرا که مردم در معیشت‌شان دغدغه دارند.

دیدگاه مردم دیار میرزا درباره مناظرات

بی توجهی نامردها به مشکلات استان‌ها و عدم ارائه برنامه

ساعت ۱۷ عصر سه شنبه دومین مناظره داوطلبان ریاست جمهوری آغاز و همانند روز نخست همه پای تلویزیون نشسته تا دیدگاه‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های داوطلبان را بشوند و برای انتخاب خوب و اصلح جهت مدیریت کشور طی چهار سال آینده تصمیم بگیرند. در ساعت مناظره سری به خیابان‌های شهر زدیم تا حال و هوای گیلانیان در زمان مناظره و دیدگاه‌های مردم درباره روند مناظرات را ببینیم و بشنویم.

علی یکی از شهروندان رشتی که مناظره را از تلویزیون مغازه اش در حال تماشا بود اظهار کرد: متأسفانه با وجود تأکیدات فراوان رهبری و همچنین مجریان برگزاری باز هم در برخی از زمان‌های مناظره شاهد توهین و افترا به دیگر کاندیدا بودیم.

وی با بیان اینکه قطعاً ادامه این روند پسندیده نبوده و مردم را نسبت به داوطلب مذکور دلسرد و ناامید خواهد کرد، گفت: با توجه به اینکه امسال شیوع کرونا سبب شده تا تجمعات انتخابات همانند دوره‌های گذشته برقرار نبوده و برگزار نشود همین برنامه‌های تلویزیونی فرصتی مناسب برای انتخاب گزینه اصلح است داوطلبان نباید این حق را از مردم با ادامه این روند بگیرند.

علی با اشاره به اینکه داوطلبان باید برنامه‌ها، راهکارها و طرح‌های خود برای حل دغدغه‌ها و معضلات مردم را بیان کنند، افزود: متأسفانه شاهد هستیم که هنوز برخی با وجودی که در رأس امور بوده‌اند دغدغه اصلی مردم را نمی‌دانندمتأسفانه شاهد هستیم که هنوز برخی با وجودی که در رأس امور بوده‌اند دغدغه اصلی مردم را نمی‌دانند.

وی با بیان اینکه همه کاندیداها درباره جوانان و بهره گیری از توانمندی و ظرفیت آنها سخن می‌گویند، اضافه کرد: در میان هفت کاندیدا تنها چند نفر از آنها برنامه‌ها و رویکردهای خود در این زمینه را ارائه داده‌اند.

این جوان رشتی با تأکید بر اینکه طی این دو روز مناظرات کمتر مشاهده کردیم که نامزدی درباره برنامه‌های خود در استان‌ها چیزی بگوید، گفت: این ضعف و خلأ بزرگی است که ما هنوز نمی‌دانیم آیا اصلاً کاندیداها با مشکلات استان‌های مختلف کشور آشنا هستند یا نه؟

علی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های اقتصادی فراوانی که متوجه اصناف و بازاریان شده است، اضافه کرد: در این مدت که تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری را دنبال کرده‌ام هیچ حرف و یا برنامه جدی از سوی داوطلبان بیان نشده و حتی برخی ادعاهایی می‌کنند که در شرایط امروز جامعه غیر قابل اجرا است.

وی با تأکید بر اینکه رئیس جمهور جدید باید فکری اساسی برای جبران خسارت‌های اصناف و بازاریان بکند، گفت: شرایط برای ادامه فعالیت برای بسیاری از اصناف سخت شده و متأسفانه وعده‌های داده شده نیز عملی نشده است.

امیدی که با عملکرد ضعیف مسئولان از بین رفته است

در گوشه‌ای از پیاده راه فرهنگی رشت پیرمردی با تکیه بر عصای خود به تلویزیون بزرگ نصب شده در این پیاده راه برای تماشای مناظره چشم دوخته بود زمانی که از او درباره روند برگزاری مناظرات سوال کردم در پاسخ گفت: همین مسئولان با عملکرد ضعیف خود در سال‌های گذشته باعث شدند دیگر شور و نشاطی در جامعه نباشد.

آقا ابراهیم افزود: دیگر هیچ امیدی به بهتر شدن شرایط ندارم. من بازنشسته ای هستم که با حقوق اندک بازنشستگی که بارها از سوی همین مسئولان وعده بهتر شدن و افزایش آن داده شده زندگی را به سختی می‌گذرانم و همیشه شرمنده همسر و فرزندانم هستم.

وی اضافه کرد: من همیشه تلاش کردم تا کارمند خوبی برای دستگاهی که کار می‌کردم باشم اما امروز به این نتیجه رسیده‌ام که عمر خود را هدر داده‌ام زیرا این همه سال تلاش چیزی جز سختی نصیب من نکرده است.

آقا ابراهیم از بیکاری فرزندانش با وجود داشتن مدارک بالای تحصیلی نیز گلایه کرد و گفت: دختران من با داشتن مدرک فوق لیسانس بیکارند و اما در همین شهر هستند کسانی که تنها به واسطه داشتن آشنا بدون تخصص و مدرک توانسته‌اند در یک کاری مشغول باشند.

دیدگاه مردم دیار میرزا درباره مناظرات

برخی کاندیداها به شعور جوانان ایرانی توهین می‌کنند

محدثه فردی فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه این روزها که بازار مناظرات داغ شده، مردم دغدغه مند برای تحول و تغییر وضع موجود، دنبال شنیدن برنامه‌ها از کاندیداها هستند، اظهار کرد: متأسفانه بی برنامگی برخی نامزدها و موج سواری روی برخی موضوعاتی در دو مناظره گذشته گلایه بسیاری از دغدغه مندان را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه برخی از کاندیداها با بیان برخی موضوعات به شعور مخاطب توهین می‌کنندبرخی از کاندیداها با بیان برخی موضوعات به شعور مخاطب توهین می‌کنند، افزود: اینکه دغدغه جوانان با بصیرت و با شعور ایرانی را در حد موسیقی راک یا رپ پایین بیاوریم نشان دهنده عدم شناخت درست از جوانان ایرانی و تنها برای جلب رأی است.

این فعال رسانه‌ای با تاکید بر اینکه مردم دنبال برنامه‌های منطقی و عقلانی برای تغییر وضع موجود هستند، تصریح کرد: به اعتقاد من نباید از مسببان وضع موجود اقتصادی انتظار برنامه برای تغییر داشت چرا که رویکرد و جریان فکری این افراد، اقتصاد سرمایه داری است که سال‌ها در مناصب مختلف اجرایی مسئولیت داشته و با همین رویکرد فعالیت کردند اما نتیجه فعالیت این جریان فکری آسیب جدی به اقتصاد کشور بوده است.

فردی با اشاره به اینکه نگرانی امروز مردم مشکلات اقتصادی است، اضافه کرد: به نظر می‌رسد برخی نامزدها که خود و جریان فکری آن‌ها مسبب وضع موجود هستند، برای تغییر دلایل منطقی ندارند لذا برای تنویر افکار عمومی، با مهندسی رسانه‌ای حرکت می‌کنند تا شاید موجودیت و ماهیت اقتصاد سرمایه‌داری زنده بماند.

این فعال رسانه‌ای و سیاسی با تاکید بر اینکه امروز دغدغه مردم پیامک حجاب نبوده بلکه بی‌ارزش شدن سرمایه‌هایی است که روز به روز از ارزش آن کاسته می‌شود، افزود: امروز دغدغه مردم بی سرپناهی مستأجرانی است که هر ماه از پیامک‌های اجاره صاحب خانه، پیامک جریمه‌های بانکی و غیره بیم دارند؛ اما طرفداران گفتمان سرمایه‌داری، انگار همه دغدغه و نگرانی‌شان پیامک حجاب است و این یعنی عدم آشنایی این نامزدها با خواسته‌های حقیقی مردم است.

وی دغدغه امروز کشور را اقتصاد و تولید دانست و گفت: مردم خوب می‌دانند استفاده ابزاری از احساسات آنها در موضوع پیامک‌های حجاب برای آنها آب و نان، خانه و مسکن، حقوق و اشتغال نمی‌شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار