کد خبر : 63114
تاریخ انتشار : شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان:

دین و اقتصاد دغدغه اصلی مردم است/ سیاسی‌کاری به مردم و حیثیت نظام لطمه می‌زند

دین و اقتصاد دغدغه اصلی مردم است/ سیاسی‌کاری به مردم و حیثیت نظام لطمه می‌زند

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه اکنون دین و اقتصاد ۲ دغدغه اصلی مردم است گفت: سیاسی‌کاری به مردم و حیثیت نظام لطمه می‌زند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله سیدعلی حسینی اشکوری شامگاه جمعه در سخنرانی به‌صورت مجازی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای خیلی‌ها قابل باور نبود اظهار داشت: در زمان پیروزی انقلاب آقای محمدباقر صدر استاد بنده در نجف فرمودند آمال انبیا و اولیایی که موفق به پیروزی نشدند به وسیله امام خمینی (ره) محقق شد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شهید محمدباقر صدر فرمودند در امام خمینی (ره) ذوب شوید همانگونه که او در اسلام ذوب شد ایشان با وجود اینکه در فقه نخبه بوده و مرجعیت داشت خودش را به عنوان یک سرباز امام خمینی (ره) می‌دانست.

آیت‌الله حسینی اشکوری گفت: در زمان پیروزی انقلاب خفقان در عراق شکست و با همه اختلافات و دگرگونی‌ها روحیه‌ای در مردم عراق ایجاد شد و حتی این پیروزی را از آن خود می‌دانستند لذا این پیروزی آمادگی بروز انقلاب را در عراق ایجاد کرد و پس از سقوط صدام مراودات ایران با عراق افزایش یافت و نقش شهدایی مانند سردار شهید سلیمانی در تحول عراق کنونی بسیار موثر بوده است.

وی افزود: برخی از حوزه‌های علمیه برنامه‌های سنتی و فارغ از بحث‌های سیاسی را دنبال می‌کنند اما برخی دیگر با دیدگاه دیگری که از انقلاب نشئت گرفته فعالیت می‌کند و آن هم این است که حوزه در محدوده حوزوی خود باقی نماند و اندوخته‌های خود را در جامعه پیاده کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بخشی از  هزینه حوزه توسط دولت پرداخت می‌شود مانند خیلی از عرصه‌های دیگر اما این به معنای حکومتی بودن حوزه  نیست؛ اقتضای دفاع از حوزه، دین و شریعت بپا خاستن در مقابل انحراف، ظلم، کم کاری و قصور در جامعه است.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی نیز قصورهایی وجود دارد خاطرنشان کرد: باید با این قصورها مبارزه شود دشمن بی‌امان درصدد تفرقه‌افکنی است قطعاً اشتباهاتی عمدی و سهوی از سوی مسئولان انجام شده و این موجب سست کردن اعتماد و اعتبار مسئولان در برابر مردم می‌شود.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمنان برای تفرقه افکنی به بزرگنمایی تخلفات و نسبت دادن تهمت‌های ناروا به مسئولان می‌پردازند اما قطعاً انتظارها از حکومت جمهوری اسلامی به حداقل رساندن این تخلفات است.

وی با بیان اینکه سیاسی کاری و رقابت‌های سیاسی صدمات زیادی به مردم و اعتبار و حیثیت نظام می‌زند گفت: وعده‌های دروغین برخی از سیاسیون عوام فریبی بوده و درست نیست لذا رابطه بین مردم و مسئولین مانند اوایل انقلاب نبوده و نگاه افراد به منصب‌ها به‌عنوان طعمه، زمینه رانت و زمینه سودجویی برای خود، حزب و خانواده خود بوده و این نگاه مفاسد زیادی داشته است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: گاهی عملکرد ما و مسئولین باعث ریزش و دلزدگی مردم می‌شود و مسئولیت ما در این حوزه دو چندان است مردم انتظارات به حقی به‌ویژه در حوزه معیشت دارند اکنون مردم از لحاظ معیشت و وضعیت اقتصادی در تنگنا هستند.

آیت‌الله حسینی اشکوری با اشاره به اثرات مخرب تحریم‌ها علیه ایران افزود: ضعف مدیریت نیز در اقتصاد کشور اثر داشته و در این مسئله نباید انگشت اتهام تنها به سوی دولت گرفته شود این ناهماهنگی در همه حوزه‌ها است کمااینکه بودجه ارائه شده برای همین مملکت بوده و در مملکت اسلامی گروکشی معنایی ندارد.

وی با بیان اینکه اکنون با وجود تمام مشکلات دینداری مردم از جهاتی افزایش یافته و مردم آب دیده‌تر شده‌اند گفت: وقتی عملکرد بد بنده سبب ریزش جوانان و افرادی از دین و انقلاب شده آن فرد این امر را به اصل دین و بزرگانی نسبت می‌دهد که به تلاش در این مسیر و پاسداری از مردم پرداختند.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت به‌روز بودن طلاب در حل مسائل و مشکلات جامعه خاطرنشان کرد: عالم و ملا شدن در همان روش‌های قدیمی نیست ملایی این است که طلبه مشکلات را با وضعیت امروز حل کرده و به‌روز باشد.

وی با بیان اینکه نظام بانکی در کشور تخلفات و فسادهای مالی را به همراه داشته و برخی نیز در این زمینه سوتصرف می‌کنند افزود: بنگاهداری در بانکداری درست نیست اما بانک نیز بدون درآمد نمی‌تواند امورات خود را بگذراند و قوانین باید طوری باشد که جلوی رشد بی‌رویه و سواستفاده بانک‌ها گرفته شود بانک‌ها نباید مرکز تولید پول باشند بلکه باید توزیع‌کننده پول به مراکز اقتصادی باشند.

آیت‌الله حسینی اشکوری عنوان داشت: برای مردم ۲ دغدغه اصلی دین و عقیده و اقتصاد در اولویت است البته با توجه به نوع نگرش هر فرد جایگاه این ۲ متفاوت است حزب‌ها و گروه‌های راست و چپ اهمیتی نداشته و سیاسیون خواسته‌های کاذبی را در راستای تبلیغات خود به جامعه تزریق می‌کنند.

وی اظهار داشت: کرونا در کشور مدیریت خوبی داشته و نباید در اقدامات قوه مجریه در این حوزه نگاه بی‌انصافانه داشت اما این به این معنا نیست که نمی‌شد کار بیشتری انجام داد می‌توانستیم با اقتصاد مقاومتی اقدامات بهتری را انجام دهیم این‌گونه نبوده که بگوییم تحریم‌ها هیچ اثری نداشته قطعاً سخت بوده و در اقتصاد اثر زیادی داشته است.

آیت‌الله حسینی اشکوری با بیان اینکه مدیریت افراد یا در جهت از میان بردن افراد دیگر و تبلیغات بوده و یا خالصانه و برای حل مشکلات است و بنده مدیریت را به این شکل که سیاه نمایی می‌شود نمی‌بینم گفت: ما باید مشکلات خود را با دنیا با چارچوب حفظ آرمان‌های اصیل انقلاب و بدون جنجال و توقع حل کنیم و نباید ایران هراسی ایجاد کنیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شرط بازگشت ایران به برجام لغو تحریم‌ها است وقتی تحریم‌ها لغو شود مشکلات حل می‌شود برخی سختی و گرفتاری مردم را ابزار سود و کسب و کار قرار دادند که باید از کار خود توبه کرده و از خدا بترسند.

آیت‌الله حسینی اشکوری خاطرنشان کرد: اینکه یک ایرانی و یک فرد به افزایش فشارهای آمریکا بر ملت ایران راضی باشد به چه معنی است؟ برخی از ایرانیان خارج نشین که ادعا دارند دلشان به حال ایران و ملت می‌سوزد این چه دلسوزی است که حاضرند ملت برای بقای یک گروه و ظلم یک ظالم در رنج باشند.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئولیت نزد مسئولین یک امانت است خاطرنشان کرد: کسی که مسئول است باید توانمند بوده و دید خدمت به مردم داشته باشد و اگر ببیند شخصی بهتر از او عمل می‌کند از میدان کنار بکشد.

وی با اشاره به اینکه ایران در جنگ وضعیت بسیار سختی داشته و ما بحران‌های بسیار دردناکی را پشت سر گذاشتیم عنوان داشت: مردم و به‌ویژه مسئولین نباید این را از یاد ببرند و باید آن بحران‌ها را یادآوری کرده و بدانند که در مملکتی حکومت می‌کنند که بحران‌های بسیار تلخی را گذرانده است.

آیت‌الله حسینی اشکوری با بیان اینکه رهبری مقام معظم رهبری در این ۳۰ سال با اقتدار و قدرت کامل بوده خاطرنشان کرد: خبرگان رهبری باید در هر شرایط به وظایف خود عمل کرده و رهبری را تنها نگذارد و از مواضع به حق ایشان دفاع کرده و اگر نکته نظری بود به ایشان منعکس کنند.

وی با اشاره به اینکه مجلس خبرگان برای کسی عصمت قائل نیست و در این حوزه اگر شبهه و سوالی بوده با مقام معظم رهبری مطرح شده و ایشان نیز با روی گشاده پاسخگوی سوالات بودند افزود: لذا خداوند تعالی نیز در آیه قرآن پیامبر اکرم را به خوش رویی و مشورت در امور با مردم سفارش کرده و لذا حاکم عادل و عالم نتیجه این مشورت را می‌سنجد و اگر این نتیجه درست بود بعد تصمیم‌گیری می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رفت و آمدهای اتوبوسی کاری پسندیده‌ای نیست اظهار داشت: هر کدام از دولت‌هایی که روی کار آمدند خدماتی داشتند تشکیلات مدیریتی باید به گونه‌ای باشد که هر کسی کاری انجام می‌دهد نفر بعدی ادامه کار او را تکمیل کند نه اینکه سلیقه‌ای عمل کرده و با رویه خود جلو رود.

وی با اشاره به اینکه فتنه اصولاً کار درستی نیست و لذا باید فتنه ۸۸ سرکوب می‌شد ابراز داشت: در برخورد با فتنه ۸۸ خطاهایی نیز صورت گرفت و شاید می‌شد ملاحظاتی در آن زمان ایجاد شود؛ فتنه سال ۸۸ خسارات زیادی را به کشور وراد کرد موجب ایحاد اختلاف و زیر سوال رفتن اعتبار نظام شد و عاملان باید ابتدا بفهمند که اشتباه کردند و سپس به اشتباه خود اقرار کرده و معذرت بخواهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص ادعاهای افراد مبنی بر بروز تخلفات در انتخابات خاطرنشان کرد: تخلفات در انتخابات قطعاً ممکن بوده و امر محالی نیست اما بر حسب قرائن این امر صورت نگرفته و از همه مهم‌تر مقام معظم رهبری نیز تأیید کردند و ما نیز از ایشان اطلاعت کردیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار