کد خبر : 4749
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 تیر 1395- 14: 0

دیکتاتورهای کوچک در سال ۸۸ می‌خواستند جمهوریت را از نظام بگیرند

دیکتاتورهای کوچک در سال ۸۸ می‌خواستند جمهوریت را از نظام بگیرند

جانشین معاون اجرایی و انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه شورای نگهبان جلوی فرصت‌طلبان را گرفت، گفت: اگر شورای نگهبان نبود دیکتاتورها بر کشور حاکم می‌شدند.

به گزارش درگیلان، محمدرضا میرشمسی عصر امروز در همایش بصیرتی اعضای ناظران شورای نگهبان این شهرستان در مهدیه رشت، با اشاره به ویژگی‌های دولت کریمه امام زمان(عج) اظهار کرد: در دولت امام زمان(عج) نفاق خار و ذلیل می‌شود.

وی ادامه داد: از زمان رسول اکرم‌(ص) تا امروز جامعه اسلامی به نوعی با موضوع نفاق دست به گریبان بوده است.

به گفته جانشین معاون اجرایی و انتخابات شورای نگهبان، اگر ماجرای نفاق در زمان رسول اکرم‌(ص) به طرز مرموزانه دنبال می‌شد اما پس از آن مشاهده می‌کنیم تمام ائمه‌(ع) از نفاق ضربه خوردند و توسط مسلمان‌نماها که ادعای مسلمانی داشتند، آسیب دیدند.

وی افزود: بصیرت در مقابل نفاق قرار دارد و آرزو داریم در زمان حضرت حجت‌(عج) نفاق ذلیل شود.

میرشمسی گفت: اگر آمریکا و جهان کفر بگویند برای جنگ با اسلام آمدند و همه در مقابل آنها موضع می‌گیرند اما مشاهده می‌کنیم با نفاق عمل می‌‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر نفاق توسط دنیای غرب انجام شود بهتر می‌توان با آن مقابله کرد، گفت: وقتی نفاق توسط افرادی مطرح می‌شود که جامعه از آنها شناخت ندارند، مشکل آغاز می‌شود.

جانشین معاون اجرایی و انتخابات شورای نگهبان درباره تاسیس شورا تصریح کرد: در سال ۵۸ شورای نگهبان قانون اساسی تصویب اما در ۲۶ تیر ماه سال ۵۹ تاسیس شد.

وی شورای نگهبان را طبق قانون متشکل از ۱۲ نفر عضو دانست و یادآور شد: شش نفر از این افراد توسط رهبر معظم انقلاب انتصاب می‌شوند.

به گفته میرشمسی، شش عضو دیگر توسط رئیس قوه قضائیه به مجلس شورای اسلامی معرفی شده و نمایندگان مجلس آنها را انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه صلاحیت مجلس نخست در ابتدای انقلاب اسلامی توسط شورای نگهبان صورت نگرفت، افزود: افراد نهضت آزادی، جبهه ملی و توده‌ای توانستند در این مجلس حضور پیدا کنند.

این مسؤول تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری نخست نیز مانند مجلس بود و شورای نگهبان آن موقع وجود نداشت.

وی شورای نگهبان را نهادی تخصصی و کارشناسی خواند و اظهار کرد: نهضت مشروطه به دلیل جدی نگرفتن پنج نفر مجتهد تراز اول برای نظارت بر قانون اساسی کارآیی خود را از دست داد و شکست خورد.

میرشمسی با بیان اینکه شورای نگهبان از نظر فلسفه وجودی بر مبنای اسلام است، یادآور شد: این امر جلوی انحراف از دین را می‌گیرد.

دیکتاتورهای کوچک در سال ۸۸ می‌خواستند جمهوریت را از نظام بگیرند

وی گفت: اگر شورای نگهبان نباشد فضای کشور دیکتاتوری می‌شود همانگونه که در انتخابات سال ۸۸ مشاهده کردیم دیکتاتورهای کوچک قصد داشتند جمهوریت را از نظام بگیرند.

جانشین معاون اجرایی و انتخابات شورای نگهبان با اشاره به اینکه دیکتاتورهای فرصت‌طلب و اصلاح‌طلب اصرار داشتند رأی مردم باید به نفع آنها ذبح شود، افزود: شورای نگهبان جلوی خودکامگی آنها را گرفت.

وی با تصریح بر اینکه اگر شورای نگهبان نبود دیکتاتورها بر کشور حاکم می‌شدند، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان از منظر قانون اساسی، مرکز اساسی و حیاتی نظام است و مقام معظم رهبری از آن به عنوان گلوگاه یاد می‌کند.

میرشمسی تصریح کرد: شورای نگهبان با وجود سختی‌ها و فشارها تاکنون به ماموریت خود عمل کرده و این روند ادامه دارد زیرا جمهوری اسلامی وابسته به شورای نگهبان است.

وی نظام جمهوری اسلامی را انتخاب مردم دانست و متذکر شد: رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و حتی اعضای شورای شهر با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار