کد خبر : 36706
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اردیبهشت 1398- 44: 14

گزارش ویژه/

ذبح فرهنگ اسلامی در ییلاقات بهشت گیلان/ جولان بی حجابی در ارتفاعات ماسال!+ تصاویر

ذبح فرهنگ اسلامی در ییلاقات بهشت گیلان/ جولان بی حجابی در ارتفاعات ماسال!+ تصاویر

بدحجابی در ییلاقات ماسال بیش از حد افزایش یافته و به مرز بی‌حجابی رسیده است و بی‌حجابان به راحتی در کوه‌های سر به فلک کشیده این شهرستان جولان می‌دهند.

به گزارش گیلانستان، شهرستان ماسال به دلیل دارا بودن ییلاقات فراوان و کوه‌های سر به فلک کشیده بسیار زیبا، جزء شهرستان‌های مسافرپذیر استان گیلان است.

رقص ابرها در ییلاقات ماسال چشم هر رهگذری را خیره می‌کند تا از این زیبایی‌های خدادای نهایت بهره را ببرد، از یک طرف با جنگل‌های انبوه و سرسبز مواجه می‌شویم و از طرف دیگر با ییلاقات خوش آب و هوا و پر آب که زیبایی خاص خود را دارند.

در طول سال و به ویژه اردیبهشت ماه که سرسبزی خاصی بر کوه‌ها و ییلاقات ماسال حکم‌فرماست، گردشگران و مسافران بسیار زیادی از سراسر کشور برای گذراندن اوقات فراغت به این مناطق می‌آیند.

اما چندسالیست که روز به روز شاهد بی‌حرمتی مسافران به مردمان غیور تالش هستیم، مهمانانی که حرمت میزبان را نگه نمی‌دارند وبا ذبح فرهنگ اسلامی مردم این شهرستان را دچار دغدغه کرده‌اند.

اخیرا در ییلاقات شهرستان ماسال از جمله رامینه، اولسبلنگاه و سوچاله بدحجابی به شدت افزایش داشته و حجاب در این مناطق از مرز بدحجابی عبور کرده و به بی‌حجابی رسیده است به گونه‌ای که دیگر کمتر بانویی را می‌توان در این مناطق دید که روسری بر سر و مانتو بر تن داشته باشد.

این دسته از مسافران، گردشگران و مهمانان که اکثرا غیر بومی هستند با وضعی غیرمتعارف و شنیع در انظار عمومی ظاهر می‌شوند و همین امر موجی از نارضایتی را در مردم شهرستان ماسال به وجود آورده است.

*مسئولان به وضعیت اسفناک ییلاقات سریعا رسیدگی کنند

«عزیزالله رضایی» یکی از شهروندان ماسالی که برای تفریح با خانواده خود به ییلاقات آمده بود، اظهار کرد: یک هفته کاری سخت را پشت سر می‌گذاریم و در روزهای تعطیل با خانواده به ییلاقات می‌آییم تا آب و هوایمان عوض شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه ییلاقات ماسال دیگر جایی برای ما ندارد، افزود: جولان بی‌حجابی با پوشش بلوز و شلوار، پیراهن نامناسب، بدون روسری و … دیگر این اجازه را نمی‌دهد که ما از این به بعد همین یک روز را هم به این مناطق بیاییم.

این شهروند ماسالی با بیان اینکه مسئولان امر باید سریعا به وضعیت اسفناکی که مسافران در این منطقه به وجود آورده‌اند رسیدگی کنند، گفت: با اینکه در ماه مبارک رمضان هستیم اما همه مسافران به راحتی در فضای باز و در انظار عمومی در حال کباب زدن هستند.

رضایی با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگوی این وضعیت باشند، تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم شهرستان ماسال که از نعمت خدادادی برخوردار است با جولان بی‌حجابان قهر الهی شامل‌مان شود و این زیبایی‌ها از بین رود.

*مهمانان و مسافران باید حرمت ماه رمضان را حفظ کنند

«حجت‌الاسلام سیدهادی موسوی» خاطرنشان کرد: برخی از مسافران و گردشگرانی که برای استفاده از طبیعت بکر و تماشایی و دیدنی ماسال به جلگه و ییلاقات می‌آیند، ممکن است برخی از این افراد مراعات حال ماه مبارک رمضان را نکنند.

امام جمعه ماسال با بیان اینکه موضوع مذکور می‌تواند عدم رعایت روزه ماه مبارک رمضان باشد که برخی می‌خواهند به بهانه مسافر بودن روزه‌خواری علنی کنند، اظهار کرد: مسافر، مهمان و گردشگر قدمش بر روی دیدگان ما است و نهایت عزت و احترام را برای آنها قائل هستیم اما مهمانان و مسافران باید حرمت ماه رمضان، احکام نورانی دین و اسلام و حرمت شهروندان ماسالی را حفظ کنند.

وی افزود: اگر ما به عنوان یک ماسالی موظفیم نهایت تکریم و تجلیل را نسبت به یک گردشگر و مسافر داشته باشیم، عکس قضیه هم باید اتفاق بیفتد و مسافر هم باید نهایت حرمت را نسبت به میزبان داشته باشد.

حجت‌الاسلام موسی گفت: گردشگران واقعی مومن و متدین هستند و برخی‌ها گردشگرنما هستند که به بهانه مسافرت در ملا عام در کنار خیابان می‌نشینند و روزه‌خواری می‌کنند و سفره پهن می‌کنند چایی، قلیان، سیگار و .. به راه است که به راحتی نسبت به ماه رمضان و انسان‌های مومن هتک حرمت می‌کنند.

*لزوم برخورد دستگاه‌های نظارتی با هنجارشکنان

امام جمعه ماسال تصریح کرد: این موضوع می‌طلبد که دستگاه‌های نظارتی و قوه قضاییه و حاکمیه اعم از دستگاه‌های اجرایی، قضایی، نیروی نظامی و انتظامی با این افراد هنجارشکن برخورد کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این صحبت‌ها این نیست که فضای شهر را پلیسی کنیم، اما کسی که در ملاعام و در کنار خیابان به بهانه گردشگر و مسافر بودن، سفره پهن می‌کند، باید با آن افرد برخورد کنیم و اجازه چنین اتفاقی را ندهیم.

حجت‌الاسلام موسوی اظهار کرد: برخی از بانوان مسافر در ییلاقات ماسال به هیچ وجه مراعات احکام الهی و دینی را نمی‌کنند و با کشف حجاب و حالت بسیار زننده و بد در مناطق گردشگری و ییلاقی می‌چرخند و فکر می‌کنند این منطقه اصلا جز جمهوری اسلامی و هیچ قانونی در آنجا پابرجا نیست و قطعه‌ای جدای از مملکت می‌دانند.

امام جمعه ماسال افزود: در درجه اول نصیحت، اندرز و خیرخواهی ما به همه این است حرمت دین، قرآن، ماه رمضان، روزه‌داران و متدینین و میزبان خود را حفظ کنند، اگر بخواهند توهین و بی‌حرمتی و تظاهر به روزه خواری و بی‌حجابی و بی‌بندوباری کنند، طبیعی است که مردم، متدینین، روزه‌دارها، خانواده معظم شهدا و ایثارگران این انتظار را از دستگاه‌های حاکمیتی دارند که با این افراد برخورد کنند.

*مسئولان با تشکیل ستاد جلوی ساختارشکنی در ییلاقات را بگیرند

وی با بیان اینکه همه مسئولان شهرستان باید برای این قضیه یک فکر اساسی کنند، گفت: با توجه به اینکه تابستان در پیش است قطعا بعد از ماه مبارک رمضان این معضل را در پیش رو خواهیم داشت و مسئولان باید در این راستا یک ستادی تشکیل دهند که جلوی این هنجارشکنی و ساختارشکنی را بگیرند.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه همه موظفند جلوی جرم مشهود را بگیرند، تصریح کرد: بی‌بندوباری و بی‌حجابی و روزه‌خواری در ملا عام جرم مشهود است و باید دستگاه قضایی، نیروانتظامی و .. جلوی آن را بگیرند.

امام جمعه ماسال با بیان اینکه بانویی که با وضعیت زننده که توهین به نظام و دین است در ملاء عام می‌چرخد این نیاز به شاکی خصوصی ندارد و باید با آن فرد برخورد صورت گیرد، خاطرنشان کرد: باید مسئولان حداقل‌ترین‌هایی را که قانون مشخص کرده است را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان مربوطه از نظر نیرو مشکل دارند، بچه‌های حزب‌اللهی، ارزشی، پا به رکاب و با روحیه انقلابی و آتش به اختیار در اختیار آنها هستند، اظهار کرد: وقتی مسئولان مربوطه کوتاهی کردند طبیعی است که جوانان ولایی و بسیجی به صورت آتش به اختیار وارد عمل می‌شوند.

*ورود آتش به اختیار جوانان ولایی با هنجارشکنان در صورت مسامحه‌کاری مسئولان

حجت‌الاسلام موسوی افزود: اگر مسئولان در این قسمت مساحمه کاری کنند و برخورد قاطعانه با این هنجارشکنی‌ها و جرم‌های مشهود نکنند، طبیعی است که ما با همین مردم ارزشی و ولایی آتش به اختیار ورود می‌کنیم.

امام جمعه ماسال با بیان اینکه ما نمی‌توانیم دست بر روی دست بگذاریم که مسافران در ملا عام روزه‌خواری کنند و بی‌بندوباری، بی‌عفتی و گناه را ترویج دهند، گفت: اگر کسی به دنبال موضوعات فوق باشد قطعا با آن فرد برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم به بهانه اینکه فرد هنجارشکن مهمان و مسافر است سکوت کنیم و فردا عده‌ای اینجا فضاسازی می‌کنند که امام جمعه با گردشگر مخالف است، تصریح کرد: گردشگری که حرمت انقلاب، خون شهدا و میزبان را حفظ کند قدمش بر روی چشمان ما است.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: ما هشت سال در این مملکت جنگیدیم، بهترین جوانان ما شهید شدند تا ارزش‌ها و آرمان‌ها در این جامعه حاکم باشد نه اینکه فرهنگ مبتذل غرب، بی‌بندوباری و ساختارشکنی حاکم باشد.

امام جمعه ماسال اظهار کرد: کسی با ورود مسافر به این شهر مخالف نیست و اگر حرفی زده می‌شود نسبت به آن گردشگر نمایی است که بی‌حیایی، بی‌بندوباری و ترویج گناه می‌کنند است.

وی افزود: در طول مدت کوتاهی که از ماه مبارک رمضان گذشته بسیاری از مردم ماسال با من تماس گرفتند و از وضع رها شده ییلاقات انتقاد داشتند و می‌خواستند که صدایشان را به مسئولان برسانیم تا فکری به حال این وضعیت اسفناک کنند.

گفتنی است، مردم متدین شهرستان ماسال از مسئولان نظامی، انتظامی، قضایی و مسئولان مربوطه انتظار دارند تا هر چه سریعتر جلوی این معضل بزرگ در ییلاقات را بگیرند.

 

شبستان/ مائده فلاحتکار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 11 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رضا پنجشنبه , ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰:۲۶

بابا توارتفاعات هم بیخیال نمیشین؟؟؟؟؟/ قهر الهی رو از کجات اووردی؟ 🙂 خیلی خندیدم. خدا شفاتون بده

قانعی یکشنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱:۴۹

ارتفاقات جز ایران نیست؟! همین عکسا رو بعد نمیرن پخش کنن؟!

احدی یکشنبه , ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

من خودم بچه ی ماسالم افتخار اینو دارم به گردشگرا هم خدمات میدیم هیچ مشکلی هم نیست الکی جو و خرابش نکنید.
در ضمن نمازمم قضا نمیشه از شما هم مومن تریم که فقط ادعاشو دارین.
هر کی هم اعتقادات خودشو داره.
بابا بیخیال توی کوه هم دست از سر این مردم برنمی‌دارید!!!
همه جای دنیا مردم دارن خوش و خرم کنار هم زندگی میکنن بدون اینکه بخوان دخالتی تو زندگی دیگری داشته باشن. ول کنید جان من این حرفا چیه تو قرن بیست و یکم.
اینو حافظ جان برای امثال شماها سرود. دست از اینکارها بردارید ولله خدا هم خوشش نمیاد که اینجوری شما جای خدا نشستید و همه رو قضاوت میکنید.

عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت

که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت

من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش

هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت

همه کس طالب یارند چه هشیار و چه مست

همه جا خانه عشق است چه مسجد چه کنشت

سر تسلیم من و خشت در میکده‌ها

مدعی گر نکند فهم سخن گو سر و خشت

ناامیدم مکن از سابقه لطف ازل

تو پس پرده چه دانی که که خوب است و که زشت

نه من از پرده تقوا به درافتادم و بس

پدرم نیز بهشت ابد از دست بهشت

حافظا روز اجل گر به کف آری جامی

یک سر از کوی خرابات برندت به بهشت

محمد جمعه , ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶

احسنت

قانعی یکشنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱:۵۱

شما اینجوری میگید که مردم رو به طرف خودتون جذب کنید؟! شما که نماز میخونید باید بدونید هدف قیام امام حسین(ع) چی بوده! امر به معروف و نهی از منکر. ما ها به هم مربوطیم و حجاب یه مساله اجتماعیه. گناه علنی هست اگر تو چهارچوب خونه خودش بود یه چیزی…..

علی متوسلی شنبه , ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

بازم از این بدتر میریم تا چشمتون درآد آدمای منافقه دورو ، مملکت رو هواست شما لنگه پوشش هستید که افکار عمومی رو سرگرم موضوعات بیهوده کنید تا به مفت خوریتون راحت برسید

قانعی یکشنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱:۵۲

یکی از مشکلات هم همینه… کاش ذهنتو باز کنی

ناشناس جمعه , ۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳

به شما چه! مگه مردم باید چیزی باشن که شما میخواین

کریمی یکشنبه , ۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

متاسفانه یکسری افراد کوته فکر و کم ارزش نباید اجازه ی بی بند و باری پیدا کنند و قطعا باید با افراد به اشد مجازات برخورد شود به دلیل اینکه امنیت اخلاقی جامعه را به هم می‌زنند و جرمشان شباهت خیلی زیادی به همان دزد ها و معتادان دارد که امنیت جامعه را به هم می زنند

فرشید یکشنبه , ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱

امیدوارم مشکلات فرهنگی از جمله همین بد حجابی که منشا خیلی از مشکلات دیگه هست حل بشه بالاخره حرام شاخ و دم نداره کسی که کشف حجاب میکنه و توخیابون روزه خواری همین شخص هم میتونه دزدی و اختلاس بکنه حروم شاخ و دم نداره

قانعی یکشنبه , ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱:۵۴

سلام، خداقوت.
ان‌شاءالله زودتری این مساله بی‌حجابی ماسال جمع بشه.
کشورمون اینهمه شهید نداده که اینجوری بهشون بی احترامی کنیم!

رفتن به نوار ابزار