کد خبر : 67402
تاریخ انتشار : جمعه 28 خرداد 1400- 28: 15

خطیب جمعه رشت:

رئیس جمهور منتخب مدیران ناکارآمد و ناصالح را عزل کند و افراد جهادی و دست پاک را بگمارد/ افزایش شبانه روزی قیمت ها دردآور است

رئیس جمهور منتخب مدیران ناکارآمد و ناصالح را عزل کند و افراد جهادی و دست پاک را بگمارد/ افزایش شبانه روزی قیمت ها دردآور است

نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار حضور همه واجدان رای دادن پای صندوق های رای قبل از فرا رسیدن شب شد و گفت: کسی که زودتر پای صندوق رای حاضر شود به همان میزان دشمن را خشمگین کرده است.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: شنبه ۲۹ خردادماه سالروز ولادت با سعادت و نورانی امام علی بن موسی الرضا علیه السلام است و این روز را به همه شیعیان تبریک عرض می کنم.

وی، مشهد را پایتخت معنوی ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: امام رضا علیه السلام فرمودند که صله رحم داشته باشید و با اقوام و خویشان خود قطع رابطه نکنید و بالاترین صله رحم این است که به اقوام و خویشان خود آزار نرسانید.
امام جمعه رشت با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضائیه از یکم تا هفتم تیرماه، بیان کرد: این هفته را تبریک به تمام کارکنان دستگاه قضا می گویم و شهادت شهید بهشتی را تسلیت عرض می کنم.
آیت الله فلاحتی، یکی از اقدام های بزرگ دستگاه قضا را خشکاندن ریشه فساد در نظام اسلامی خواند و تصریح کرد: امیدوارم با طرح و برنامه هایی که دستگاه قضا اجرا می کند این امر محقق شود.
وی به بد اخلاقی انتخاباتی بعضی از کاندیداها اشاره کرد و گفت: نامزدهای انتخابات به ویژه شوراهای شهر و روستا باید سعه صدر داشته باشند و متانت خود را حفظ کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه “برنده انتخابات ملت است”، بیان کرد: همه باید از گفتارهای تفرقه انگیز اجتناب کنند ضمن اینکه رئیس جمهور منتخب باید خود را رئیس جمهور تمام ملت بداند.
آیت الله فلاحتی به شاخصه های رئیس جمهور منتخب اشاره کرد و یادآور شد: رئیس جمهور منتخب باید موافقان و مخالفان خود را یکی ببیند، رئیس جمهور منتخب باید مدیران ناکارآمد و ناصالح را عزل کند و مدیران جهادی و دست پاک را به تصدی امور بگمارد.
وی با بیان اینکه مبارزه با فساد به ویژه فساد اداری باید در راس برنامه های رئیس جمهور منتخب باشد، خاطرنشان کرد: دولت باید سینه سپر کرده و مبارزه با مفاسد اداری را با جدیت دنبال کند.
امام جمعه رشت بر ایجاد اشتغال جوانان توسط رئیس جمهور منتخب تاکید کرد و یادآور شد: افزایش شبانه روزی قیمت ها دردآور است و مهار قیمت ها باید از اولویت های رئیس جمهور منتخب باشد.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه مردم از نبود کنترل قیمت ها نگرانند، اظهار کرد: گرانی قیمت میوه مردم را آزار می دهد.
وی، احداث مسکن ارزان برای جوانان را از جمله اولویت های رئیس جمهور منتخب برشمرد و افزود: خانه ۶۰ متری با قیمت ۹۰۰ میلیون تومانی فاجعه است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه وزیران رئیس جمهور منتخب باید جهادی باشند، تصریح کرد: مبارزه با رانت خواران و باندها و همچنین ساماندهی بانک ها از از وظایف اولیه یک رئیس جمهور است.
آیت الله فلاحتی با قدردانی از حضور مردم به ویژه گیلانی ها از ساعت های اولیه برگزاری انتخابات در پای صندوق های رای، بیان کرد: مردم از لحظه های اولیه فرآیند انتخابات آرام، متین و با نشاط پای صندوق های رای حضور پیدا کردند ضمن اینکه به مسئولان برگزاری انتخابات خداقوت عرض می کنم.
وی به مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: سیاه نمایی هایی که در مناظره ها بیان شد به همه دولت های بعد از انقلاب تعمیم دادند و این بد اخلاقی بود.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه بعضی از برنامه های ارائه شده توسط نامزدهای ریاست جمهوری بیشتر به کاریکاتور شباهت داشت، خاطرنشان کرد: بعضی ها عفاف و حجاب و احکام دین را زیر سئوال بردند در صورتی که انقلاب ما اسلامی است.
آیت الله فلاحتی، القای امور جزیی به جای مسائل مهم را از دیگر ضعف های مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری عنوان کرد و یادآور شد: اشتغال، کم شدن جایگاه ارزش پول ملی، فساد اداری و مسکن از مشکلات اصلی کشور است.
وی، خواستار حضور همه واجدان رای دادن پای صندوق های رای قبل از فرا رسیدن شب شد و اظهار کرد: کسی که زودتر پای صندوق رای حاضر شود به همان میزان دشمن را خشمگین کرده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان پیرامون حق پیامبر گرامی اسلام صلی الله وآله وسلم در راستای سبک زندگی اسلامی، بیان کرد: پیامبر صلی الله وآله وسلم از امت اسلامی خواستند که به اهل بیت علیه السلام مودت بورزند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اهل بیت علیه السلام مرجعیت علمی دارند، تصریح کرد: پس از دوستی خدا و پیامبر صلی الله وآله وسلم، دوستی اهل بیت علیه السلام وظیفه همه ما است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار