کد خبر : 29716
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

رئیس جمهور وزاری پیشنهادی را سه‌شنبه به مجلس معرفی می‌کند

رئیس جمهور وزاری پیشنهادی را سه‌شنبه به مجلس معرفی می‌کند

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به معرفی وزاری پیشنهادی دو وزارتخانه توسط رئیس جمهور گفت:‌ شریعتمداری احتمالاً گزینه تصدی وزارتخانه‌ تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی است.

به گزارش گیلانستان اسدالله عباسی  اظهار داشت:‌ روز سه‌شنبه 17 مهر رئیس جمهور وزاری پیشنهادی خود را برای دو وزارتخانه به مجلس معرفی می‌کند که برخی اخبار دولت از نامزدی شریعتمداری برای تصدی‌ پست وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی حکایت دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: بر اساس اعلام دولت و برنامه تعیین شده، قرار است سه‌شنبه این هفته 17 مهر دو گزینه مورد نظر رئیس جمهور برای تصدی وزارتخانه‌های تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به هیئت رئیسه مجلس معرفی شوند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس بیان داشت:‌ آن‌چه که در این میان و با توجه به مسئله استعفای شریعتمداری وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت به نوعی محتمل است معرفی وی به عنوان نامزد تصدی وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی از سوی دولت و شخص رئیس جمهور است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابراز داشت:‌ علاوه بر این‌ها امکان دارد رئیس جمهور به جای اعمال برخی جا‌به‌جایی‌ها روز سه‌شنبه سه وزیر را به مجلس برای وزارتخانه‌های صنعت،‌ معدن و تجارت،‌ تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و امور دارایی معرفی کند.

عباسی معرفی دو وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و امور دارایی به مجلس را قطعی ‌دانست و گفت: برای مشخص شدن این موضوع که رئیس جمهور برای وزارتخانه صنعت،‌ معدن و تجارت چه برنامه‌ای دارد باید منتظر اعلام نظر و تصمیم دولت در روزهای آینده باشیم.

وی ضمن اشاره به در پیش بودن تعطیلات ده روزه مجلس افزود:‌ با توجه به اینکه زمان زیادی به آغاز این تعطیلات نمانده از رئیس جمهور انتظار داریم برای معرفی وزاری پیشنهادی خود برای وزارتخانه‌های مطرح شده عجله کرده و نسبت به اعلام اسامی آنان در روز موعد اقدام کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس را برشمرد و عنوان کرد:‌ پس از معرفی وزاری پیشنهادی توسط دولت،‌ مجلس و نمایندگان یک هفته برای بررسی سوابق نامزدهای معرفی شده و صلاحیت آنان جهت تصدی پست مورد نظر وقت دارند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس در مورد تشکیل جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی‌ اظهار داشت: اگر همه برنامه‌ها در موعد مقرر انجام شود مجلس برای دادن رأی اعتماد و یا عدم اعتماد به وزاری پیشنهادی رئیس جمهور،‌ چهارشنبه هفته آینده تشکیل جلسه خواهد داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد مسئله استیضاح وزیر کشور نیز تصریح کرد:‌ ظاهراً این بحث منتفی شده البته برخی نمایندگان متقاضی مجدداً صحبت‌هایی پیرامون این قضیه داشتند اما تا به امروز طرحی در این مورد به هیئت رئیسه مجلس تقدیم نشده است.‌

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار