کد خبر : 25767
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 خرداد 1397- 26: 19

رئیس دانشگاه گیلان، هیچ تلاشی برای شکوفا شدن دانشگاه انجام نمی‌دهد/ گیلان می‌توانست قطب خیلی از مطالعات منطقه باشد

رئیس دانشگاه گیلان، هیچ تلاشی برای شکوفا شدن دانشگاه انجام نمی‌دهد/ گیلان می‌توانست قطب خیلی از مطالعات منطقه باشد

زیباکلام با بیان اینکه در زندگی «پیشرفت» یعنی بدتر نشدن، گفت: نگذارید تصور اینکه هیچ اتفاق مثبتی نیفتاده است، موجب شود که با این نا امیدی و سرخوردگی کنار بنشینیم، گرچه همه باید مبارزه کنیم.

به گزارش گیلانستان، صادق زیباکلام، استاد تمام دانشگاه تهران در نشست ماهانه «سرا» که عصر روز گذشته (۳۰ اردیبهشت)در مرکز خرید دیلمان رشت برگزار شد، در نگاهی به چشم انداز فردا با نگاه به ایران، در ابتدا با ابراز تأسف و تاثر از عملکرد رییس دانشگاه گیلان، اظهار کرد: در دولت اول دکتر روحانی امکانات بالقوه زیادی به وجودآمدند که دانشگاه گیلان می توانست خیلی متحول شود.

وی با بیان اینکه در آن دوره دانشگاه گیلان می توانست قطب خیلی از مطالعات منطقه ای و فرا منطقه ای شود، افزود: به دلایلی که هیچوقت نتوانستم متوجه شوم دکتر رضی، رییس دانشگاه گیلان، هیچ علاقه و تلاشی برای شکوفا شدن این دانشگاه نشان ندادند.

دکتر زیبا کلام گفت: حیف است که گیلان و دانشگاه گیلان با پتانسیل زیادی که دارد، توسعه علمی پیدا نکند.

وی در ادامه با اشاره به آخرین سفر خود به گیلان که در زمان انتخابات ریاست جمهوری انجام شده بود، بیان کرد: احساس می شود مقدار زیادی از شور، اشتیاق و امیدواری که در اردیبهشت سال گذشته بود اکنون دیگر وجود ندارد.

دکتر زیباکلام تصریح کرد: در خصوص این انتقادها و گاهی هجمه ها درباره این دولت هم به شما مردم حق می دهم و هم می گویم که سخت در اشتباه هستید.

وی گفت: حق می دهم به آن سبب که بسیاری از ما دچار سرخوردگی شدیم ولی بنا نبود با رفتن به پای صندوق رای ریاست جمهوری و یا شورای شهر و یا شرکت در انتخابات مجلس در سال۹۴، یک شبه ره صد ساله برویم و همه چیز به یکباره درست شود.

دکتر زیباکلام اذعان کرد: گاهی در زندگی پیشرفت یعنی بدتر نشدن، از این رو معتقدم ساختار سیاسی ایران بر دو بخش انتصابی و انتخابی تقسیم شده است.

وی ادامه داد: ما که هیچ نقشی در بخش انتصابی قوه قضاییه، صدا و سیما، نیروی انتظامی و… نداریم و نقش ما فقط در بخش انتخابی است که عمده آن هم قوه مجریه است.

دکتر زیباکلام بیان کرد: اگر چه شاید کسانی که در دوره آقای روحانی وارد عرصه شدند، نتوانستند کاری انجام دهند اما حداقل اوضاع را از آنچه بوده خراب تر نکرده اند، این به این معنی است که تب متوقف شده و همین نگاه را در مورد مجلس هم دارم، چون همینقدر که ما به عقب نرفتیم، فعلا علامت خوبی است.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات مجلس دهم، رسالت و هدف ما آن بود که نگذاریم آن جریان تند دوره گذشته تکرار شود یا حداقل تعداشان کم شود تا قدرتشان کمتر باشد.

دکتر زیباکلام، این نوع تفکر را ضعف و یا فرار از واقعیت ندانست بلکه، اضافه کرد: احساس می کنم که بخشی از این احساس ناامیدی و سرخوردگی که در مردم به وجود آمده را جریان تند رو، دامن می زند.

وی بیان کرد: نگذارید تصور اینکه هیچ اتفاق مثبتی نیفتاده است، موجب شود که با این نا امیدی و سرخوردگی کنار بنشینیم، گرچه همه باید مبارزه کنیم و در عین حال باید با تمام توان از رئیس جمهور مطالبات خود را بخواهیم.

انتهای پیام/ شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار