کد خبر : 35928
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷

راز ماندگاری سپیدرود رشت در لیگ برتر چیست؟

راز ماندگاری سپیدرود رشت در لیگ برتر چیست؟

تنها راه بقای سپیدرود رشت در لیگ برتر ایجاد یک جو همدلی و اتحاد درون استانی در ۴ هفته پیشرو است تا تنها تیم لیگ برتری گیلان بتواند با حفظ سهمیه آبروداری کند.

به گزارش گیلانستان سه رکن مدیریت، بازیکنان و مربیان در فوتبال در تعامل و همسو با هم موفقیت یک باشگاه را رقم می‌زنند و مدیریت باشگاهی همان‌قدر اهمیت دارد که بازیکنان و مربیان مهم هستند.

سپیدرود رشت باید در 4 بازی حساس و سرنوشت‌ساز آتی از خلاء مدیریتی خارج شود تا حواشی، دامن این تیم را نگیرد و توان بازیکنان و مربیان در تیم تقویت شود تا آب رفته به جوی بازگردد و تیم ریشه‌دار گیلان سال آینده نیز لیگ برتری باقی بماند.

سپیدرود رشت تحت تاثیر مسائل حاشیه‌ای بسیار زیاد دو فصل اخیر به‌شدت در کانون حاشیه قرار گرفته و این حواشی از توان فکری، فنی و مدیریتی تیم کم کرده و به اعتبار و منزلت اجتماعی آن آسیب رسانده است.

از این رو ممکن است رقبا و مخالفان و صاحبان منافع علاقمند باشند که با تولید فضای هیجانی و پرتنش به اهداف خود برسند و متولیان موقت سپیدرود رشت باید مراقبت کنند که این تنش‌ها مدیریت شده و به درون تیم نفوذ نکند.

4 بازی باقی‌مانده برای سپیدرود رشت حکم مرگ و زندگی دارد و در این بین “نادر دست‌نشان” دارای نقشی ویژه و حساس است که با شناخت دقیق از تیم و بازیکنان خود، نقاط قوت و ضعف تیم‌های رقیب و قابلیت‌های آنان را می‌شناسد.

“دست‌نشان” توانایی فنی و مدیریتی مربیان رقیب را ارزیابی کرده است و از این رو این نیاز وجود دارد که کادر مربیگری سپیدرود رشت بیش از پیش شناخت خود از رقبا و ارزیابی فنی از آنها را کامل‌تر کند.

توان هواداران، مدیران، رسانه‌ها و سرمایه اجتماعی و نهادهای دولتی از باشگاه باید به‌سمت حمایت از تیم سازماندهی شود و هرگونه شکاف بین سیستم هواداری، رسانه‌ای و مدیریتی به‌معنای توزیع توان و اولویت بخشیدن به حواشی و منازعات است و می‌توان انتظار داشت که در این شرایط حساس از انجام مصاحبه‌ها و یادداشت‌ها و اظهاراتی که اختلال ارتباطی ایجاد می‌کند پرهیز شود.

دیپلماسی باشگاهی باید در جهت تقویت از تیم به‌کارگیری شود و ارتباط با ارکان فدراسیون و سازمان لیگ، توجه دقیق به مسابقات و سیستم داوری در یک فرآیند کاملاً منطقی ضروری به نظر می‌رسد تا اقداماتی چون لابی‌های احتمالی پشت پرده به سرنوشت و آینده تیم آسیب نرساند.

در این شرایط حساس باید قدرت رسانه‌ای استان در حمایت از سپیدرود رشت بسیج شوند و در شرایط موجود، باشگاه سپیدرود باید بتواند با تدبیر، رسانه‌های ورزشی و شبکه‌های اجتماعی گیلان را در مسیر حمایت از تیم به‌کار گیرد تا مطالب مناسب به نفع سپیدرود تولید شود و مدیریت، نهادهای اجرایی و نظارتی فدراسیون فوتبال نسبت به مفاسد احتمالی در این هفته‌های پایانی لیگ با حساسیت بیشتری عمل کنند.

“سپیدرود دست‌نشان” تیمی با شخصیت و موقر و با نظم و روحیه و با انگیزه است و نباید با تکرار برخی مشکلات ابهت و منزلت آن را شکست و نباید فکر کرد که تکرار مشکلات به سود تیم است و باید قدرت سپیدرود و محبوبیت اجتماعی‌اش و هواداران پر شورش بیش از گذشته تبلیغ شود.

یادمان باشد که اگر تیمی مشکلات خود را عیان‌تر بگوید و بر طبل نداشتن‌ها و اختلافات بکوبد، طمع رقبا را بر می‌انگیزد و مستعد عملیات روانی رقبا می‌شود و امیدواریم که سپیدرود رشت با مهارت مربی، غیرت بازیکنان و حمایت مدیران و هواداران و رسانه‌ها با قدرت در لیگ برتر به حیات خود ادامه دهد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار