کد خبر : 4216
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 خرداد 1395- 12: 9

راستی آقای رمضانپور! بهترین اصلاح طلبتان به چه کسی رای داد؟!

راستی آقای رمضانپور! بهترین اصلاح طلبتان به چه کسی رای داد؟!

علی لاریجانی با ۱۷۳ رای در برابر ۱۰۳ رای عارف بر کرسی ریاست مجلس دهم تکیه زد تا عارفی که این بار ترجیح داد میدان رقابت را به نفع رقیب دیگر ترک نکند، با اختلاف ۷۰ رای قافیه را به مرد استخوان دار سیاست ببازد.

به گزارش درگیلان، امروز علی لاریجانی با ۱۷۳ رای در برابر ۱۰۳ رای عارف بر کرسی ریاست مجلس دهم تکیه زد تا عارفی که این بار ترجیح داد میدان رقابت را به نفع رقیب دیگر ترک نکند، با اختلاف ۷۰ رای قافیه را به مرد استخوان دار سیاست ببازد.

این شکست هر چند در ظاهر شکست در یک رای گیری محسوب می شود اما در باطن شکست جریان امید در تقابل با اصولگرایان معتدل و به نوعی پیروزی گفتمان اصولگرایی بر اصلاحات آن هم در روزهایی است که دست رفسنجانی نَسبان از ریاست مجلس مهم و تاثیرگذار خبرگان کوتاه مانده است.

بی تردید گیلان به عنوان یکی از سیاسی ترین استان های کشور هم متاثر از این تغییرات خواهد شد و ریاست لاریجانی بر مجلس شورای اسلامی ترمز اصلاح طلبان را در سطح کلان ملی و به تبع آن در گیلان خواهد کشید. اما اتفاق امروز مورد خوشایند اصلاح طلبان گیلانی نبود و رمضانپور نرگسی به عنوان نفر اول اصلاحات، علناً آن هایی را که از برآمده از لیست امید بوده و به عارف رای ندادند، نمکدان شکن خواند. (اینجا را بخوانید)

شاید مقایسه اظهارات این روزهای رئیس شورای مشورتی اصلاح طلبان گیلان با آن چه که در قبل از انتخابات و در روزهای حساس منتهی به آن، در رسانه ها از قول وی منتشر شد، بتواند پاسخ به این سوال باشد که آیا باز هم جریان اصلاحات در گیلان در سایه عملکرد ضعیف مسئولان و سردمدارانش، تنها به نردبامی برای صعود تبدیل شد؟!

رمضانپور: جعفرزاده بهترین اصلاح طلب شاخص است

یکم اسفند ۹۴ بود که رمضانپور نرگسی در گفتگو با یکی از سایت های خبری استان، از جعفرزاده به عنوان بهترین اصلاح طلب شاخص نام برد و در واکنش به برخی اظهارنظرها در خصوص قید نام جعفرزاده در لیست سه نفره اصلاحات در رشت، گفت: ما تلاش کرده ایم تا چهره های شاخص را در لیست خود بیاوریم.(اینجا را بخوانید)

جعفرزاده پس از پیروزی در انتخابات: عارف مناسب ریاست مجلس نیست

اندکی بعد اما جعفرزاده پس از پیروزی در انتخابات، صراحتاً گفت که عارف مناسب ریاست مجلس نیست و افزود: ضمن تمام احترامی که برای آقای عارف قائل هستم باید بگویم ریاست قوه مقننه با ریاست قوه مجریه کاملا متفاوت است زیرا در مجلس به غیر از مدیریت، اطلاعات، علم، مدیریت، صبر و بردباری بیشتری نیاز است.(اینجا را بخوانید)

جعفرزاده بعدها باز هم این اظهارات را تکرار کرد و در آخرین مورد از عارف و اعضای فراکسیون امید خواست تا مانند انگلیس عمل کنند!! و تصریح کرد: من موافق نیستم کسی که برای اولین بار وارد مجلس می‌شود در ۲ سال اول بر کرسی ریاست مجلس تکیه بزند.(اینجا را بخوانید)

رمضانپور: اگر افرادی که از لیست امید بالا آمدند به عارف رأی ندهند، نمکدان شکنی بیش نیستند

۵ خرداد ۹۵ رمضانپور اظهارات قابل تاملی را در خصوص انتخابات هیات رئیسه مجلس بر زبان راند و گفت: کسانی که از لیست امید بالا آمدند، یعنی از یک نمکدان، نمک خورده اند و امروز برای اینکه این افراد به عهد و پیمان خود وفا کنند می بایست به دکتر عارف دهند و اگر غیر از این عمل کنند، این افراد نمکدان شکنی بیش نیستند.

وی در گفتگوی دیگر، بی آن که از فرد خاصی نام ببرد، گفت: آن کسی که به نام لیست امید رای آورده امروز خنجر به امید مردم دارد می زند و علیه امید مردم کار می کند. ۱۶۸ نفر از لیست امید بالا آمده اند که باید به خواست مردم احترام بگذارند در غیر این صورت مردم می دانند نمکدان شکن ها چه کسانی هستند.

وی تسویه حساب مردم را با این افراد به ۴ سال آینده موکول کرد و گفت: حافظه تاریخی مردم نمکدان شکنی را فراموش نخواهد کرد و این ۴ سال نیز به سرعت خواهد گذشت و در انتخابات آتی تسویه حساب معنی داری خواهند کرد.

البته شاید حواله این افراد به ۴ سال آینده تنها کاری بود که از دست رمضانپور بر می آمد چرا که انتخابات به پایان رسیده بود و هیچ مشخص نیست تا ۴ سال بعد همچنان مردم اقبالی به اعتدال و اصلاحات داشته باشند یا خیر؟!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 41 در انتظار بررسی : 10 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار