کد خبر : 2207
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵

راهپیمایی اربعین بهترین فرصت برای معرفی چهره واقعی اسلام

راهپیمایی اربعین بهترین فرصت برای معرفی چهره واقعی اسلام

استاد حوزه علمیه قم گفت: راهپیمایی اربعین حسینی (ع) بهترین فرصت برای معرفی چهره واقعی اسلام به مردم دنیا است.

به گزارش در گیلان، آیت‌الله سیدعلی حسینی اشکوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به راهپیمایی میلیونی در اربعین امام حسین (ع) اظهار کرد: یکی از علامت‌های مؤمن در روایت‌ها زیارت اربعین امام حسین (ع) است و باید به این موضوع بیندیشیم به چه دلیل اربعین و زنده نگه‌داشتن آن تا این اندازه نزد اهل بیت (ع) اهمیت دارد.

وی واقعه عاشورا را مربوط به تمام زندگی انسان عنوان کرد و افزود: امامان معصوم (ع) نخواستند زنده نگه‌داشتن واقعه کربلا محدود به ایام محرم باشد.

حسینی اشکوری بزرگداشت اربعین امام حسین (ع) را مبارزه با دشمن خواند و بیان کرد: یکی از اهداف دشمنان از زمان حضور ائمه (ع) تاکنون خاموش کردن چراغ هدایت سیدالشهدا (ع) و به فراموشی سپردن واقعه عاشورا است تا بتوانند در پرتوی سرکوب روحیه ظلم‌ستیزی مردم به جنایت‌ها و ستمگری خود ادامه دهند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مطرح کردن بزرگداشت اربعین حسینی (ع) در رسانه‌ها مبارزه قوی علیه دشمن است، تصریح کرد: حضور رسانه‌های خبری اینترنتی و تلویزیونی برای انتشار اخبار، تصویر و فیلم حرکت عظیم راهپیمایی اربعین حسینی (ع) برای نشان دادن حضور پر شور مردم از تمام ادیان و مذاهب حائز اهمیت است.

وی به تلاش رسانه‌های بیگانه در سانسور خبری حرکت عظیم اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و گفت: خبرگزاری‌ها، مطبوعات و شبکه‌های تلویزیونی باید با حضور پررنگ خود در مراسم اربعین حسینی (ع) و تولید اخبار و محتوای چندرسانه‌ای به زبان‌های زنده دنیا در راستای انعکاس جهانی این راهپیمایی بزرگ گام بردارند.

حسینی اشکوری با اشاره به اینکه مراسم اربعین حسینی (ع) بزرگ‌ترین تجمع انسانی است، خاطرنشان کرد: اگر راهپیمایی اربعین حسینی (ع) انعکاس خبری خوبی نداشته‌باشد فایده آن به تعدادی از کشورهای اسلامی محدود می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم خواستار انتشار اخبار گسترده مراسم راهپیمایی اربعین حسینی (ع) شد و اظهار کرد: مردم کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا و اروپا که مهد اسلام هراسی هستند نباید از آشنایی با نهضت امام حسین (ع) محروم شوند.

وی اربعین را بهترین فرصت برای معرفی چهره اسلام به مردم توصیف کرد و یادآور شد: امروز دشمن در تلاش است تا اسلام را داعش و جنایت‌های مربوط به آن معرفی کند بنابراین راهپیمایی اربعین حسینی (ع) بهترین فرصت برای معرفی چهره واقعی اسلام به مردم دنیا محسوب می‌شود و این امر مشروط به انعکاس خبری مناسب است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار