کد خبر : 49569
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 فروردین 1399- 05: 12

مدیرکل بهزیستی گیلان خبرداد:

راه اندازی سامانه ارزیابی روان شناختی کرونا

راه اندازی سامانه ارزیابی روان شناختی کرونا

مدیرکل بهزیستی گیلان، از راه اندازی سامانه خودارزیابی روان شناختی در بحران ویروس کرونا خبرداد و اضافه کرد: این سامانه به غربالگری افرادی می پردازند که دچار بیماری های روانی کرونایی شده اند.

به گزارش گیلانستان حسین نحوی نژاد با بیان اینکه شیوع بیماری کووید – ۱۹ می تواند عوارض جسمی، روانی و اجتماعی به دنبال داشته باشد، اظهار کرد: نظام پزشکی و کادر درمانی کشور اقدامات خوبی را در راستای مقابله با کرونا ارائه کرده، اما این بیماری تبعات روانی و مشکلات اجتماعی و اقتصادی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی موظف به رسیدگی به مشکلات اجتماعی جامعه است، افزود: سامانه تلفنی و حضوری ۱۴۸۰ را فعال کردیم و شهروندان می توانند تا ساعت ۲۴ با «صدای مشاور» ارتباط بگیرند و از وضعیت روانی خودشان نسبت به اضطراب و استرس ناشی از شیوع کرونا بگویند و مشاوره دریافت کنند.

مدیرکل بهزیستی گیلان، افسردگی را یکی از علائم روان شناختی این روزها دانست و یادآور شد: افرادی که احساس افسردگی دارند با ۱۴۸۰ تماس بگیرند تا مشاوران بهزیستی آنان را راهنمایی کنند.

نحوی نژاد، همچنین از راه اندازی سامانه خودارزیابی روان شناختی در بحران ویروس کرونا خبر داد و اضافه کرد: این سامانه به غربالگری افرادی می پردازند که دچار بیماری های روانی کرونایی شده اند لذا شهروندان از طریق آدرس «corona.behzisti.ir» خود را از لحاظ روان شناختی ارزیابی کنند و در صورت وجود مشکل با ۱۴۸۰ تماس بگیرند.

وی کاهش اضطراب و استرس و ارتقای تاب آوری برای مقابله با بحران کرونا را یکی از نتایج استفاده از خدمات سامانه مذکور دانست و تصریح کرد: مشاوران بهزیستی در صورت نیاز به افراد خدمات تخصصی ارائه و یا آنان را به مراکز خاص ارجاع خواهند داد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه ۴۵۰۰ نفر از افراد معلول و سالمند و بیماران روانی مزمن و معتادین در حال درمان در حال حاضر در مراکز اقامتی ما هستند، گفت: موازین بهداشتی و مداخله به هنگام صورت گرفته و تاکنون مورد کرونایی خاص نداشتیم و تا انتهای این بحران در کنار مددجویان خواهیم ماند.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار