کد خبر : 32137
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰

راه‌اندازی مراکز مشاوره وقف در دفاتر ائمه جمعه

راه‌اندازی مراکز مشاوره وقف در دفاتر ائمه جمعه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از راه‌اندازی مراکز مشاوره وقف در دفاتر ائمه جمعه خبر داد.

به گزارش گیلانستان ، حجت‌الاسلام ستار علیزاده ظهر امروز در دیدار با رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان در محل این شورا در رشت اظهار کرد: نگاه ما به جایگاه ائمه جمعه اعتقادی است.

وی با اشاره به اینکه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه را نهادی ارزشی و انقلابی بیان کرد: ائمه جمعه همواره مبلغ و حامی سنت حسنه وقف بوده و در احیای سنت حسنه وقف نقش مؤثری ایفا کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به وقف 184 مورد از ابتدای انقلاب تا پایان سال 1390 گفت: از سال 90 تاکنون به برکت استفاده از ظرفیت اقشار مختلف به‌ویژه ائمه جمعه در تبلیغ وقف، 210 وقف جدید در گیلان ثبت شده است.

وی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های ائمه جمعه در حوزه وقف را اعتمادسازی به کارگزاران وقف عنوان کرد و افزود: اگر مردم توسط معتمدین منطقه که ائمه جمعه مهم‌ترین این معتمدین هستند مطمئن شوند درآمد وقف طبق نیات واقف هزینه می‌شود به وقف رغبت بیشتری نشان می‌دهند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز مشاوره وقف در دفاتر برخی از ائمه جمعه گفت: ائمه جمعه به نیاز هر شهرستان واقف هستند و در صورت مراجعه واقفان به شکل مطلوب‌تری قادر به راهنمایی و جهت‌دهی به نیات واقفان هستند.

تأکید بر گسترش همکاری با اوقاف و امور خیریه

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان نیز در این نشست با تأکید بر گسترش همکاری با اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: همه خادم نظام جمهوری اسلامی هستیم و باید برای پیشبرد اهداف متعالی این نظام هم‌افزایی و همکاری داشته باشیم و افتخار موفقیت یک فرد و مجموعه در نظام جمهوری ایران متعلق به همه افراد جامعه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ولی عادلی با بیان اینکه نماز جمعه تریبون نظام است گفت: یکی از اثرگذارترین و مهم‌ترین کانون‌های تبلیغات در کشور همین نماز جمعه‌ها هستند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار