کد خبر : 54128
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 تیر 1399- 02: 12

فرمانده انتظامی گیلان:

راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی در گیلان؛ کشف جرائم رایانه‌ای ۱۲۷ درصد افزایش یافت

راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی در گیلان؛ کشف جرائم رایانه‌ای ۱۲۷ درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی گیلان از راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی در استان خبر داد و گفت: کشف جرائم رایانه‌ای در گیلان ۱۲۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش گیلانستان، سردار عزیزالله ملکی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشف جرائم رایانه‌ای از ابتدای امسال تاکنون با ۸۳۰ مورد، ۱۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است اظهار داشت: پلیس امنیت اقتصادی در مدت کمتر از یکماه آینده در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود.

فرمانده انتظامی گیلان مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت پلیس امنیت اقتصادی گیلان را در بخش‌های ارزی، قاچاق کالا، گمرکات و قاچاق چوب اعلام کرد و بیان داشت:  یکی از رسالت‌های اصلی نیروی انتظامی که پس از تشکیل معاونت اجتماعی به صورت ویژه روی آن تمرکز شد جلب مشارکت مردم در بحث تأمین امنیت است.

سردار ملکی فرهنگ‌سازی برای استفاده از کمربند ایمنی و یا شوراهای معتمد پلیس است که عملکرد اثربخشی داشته‌اند را از جمله نمونه‌های موفق مشارکت مردم در بحث تأمین امنیت ذکر کرد و گفت: در حال حاضر و با اقدامات انجام شده تعداد کشته‌های جاده‌ای از ۲۸ هزار نفر در سال به ۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

وی تعداد تصادفاتی که از ابتدای امسال تا ۲۱ تیرماه در گیلان رخ داده است را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد و تعداد متوفیان آن هم ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است افزود: در حوزه پیشگیری هم اقدامات خوبی انجام شده و پلیس هوشمند اشراف خوبی بر فضای مجازی دارد.

فرمانده انتظامی گیلان امنیت اجتماعی و اخلاقی را یکی دیگر از اولویت‌های پلیس تلقی کرد و با اشاره به اینکه در این بخش و به گواه آمارها بیشترین جرائم مربوط به سرقت‌ها است عنوان کرد: از ابتدای امسال تا ۲۱ تیرماه در مجموع سرقت‌ها ۱۲ درصد در گیلان کاهش پیدا کرد و تداوم این روند هم با جدیت در دستور کار است.

سردار ملکی موضوع تأمین امنیت مسافران ورودی به گیلان و را از جمله وظایف نیروی انتظامی ذکر کرد و با بیان اینکه حجم عظیمی از مسافران به ویژه در ایام پایانی هفته و تعطیلات به استان وارد می‌شوند افزود: با برنامه‌ریزی و تلاش‌های انجام شده در حال حاضر با کاهش سرقت‌ها در استان گیلان مواجه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه از ابتدای امسال مجموعاً در وقوع تمامی جرائم در استان گیلان ۱۲ درصد و در آمار غرق شدگان نیز ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته‌ایم عنوان کرد: تعداد آمار نزاع و درگیری در گیلان که منجر به تشکیل پرونده شده با ۵ هزار و ۴۰۶ مورد، سه درصد افزایش پیدا کرده است.

فرمانده انتظامی گیلان ارائه خدمات مشاوره‌ای به مراجعان در مراکز و دوایر مشاوره و کلانتری‌ها را نیز متذکر شد و افزود: در بخش پرونده‌های ارجاعی به مشاوران هم طبق آمار از ابتدای امسال تا اواسط تیر تعداد پرونده‌های منجر به مصالحه ۸۰۷ مورد یعنی حدود هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار