کد خبر : 11669
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲

راه آهن قزوین-رشت تا پایان اردیبهشت به بهره‌برداری می‌رسد

راه آهن قزوین-رشت تا پایان اردیبهشت به بهره‌برداری می‌رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تخصیص هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان برای اجرایی کردن محور ریلی قزوین به رشت امیدواریم این محور تا پایان کار دولت یازدهم به بهره برداری برسد.

به گزارش گیلانستان، خیرالله خادمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند اجرایی راه آهن قزوین-رشت اظهار داشت:  ما در حال حاضر در پنج محور ریلی کشور عملیات اجرایی ریل گذاری را در دست اجرا داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی دولت گفت: در نظر داشتیم تا پایان سال گذشته 15 استان را به شبکه ریلی کشور متصل کنیم و محور رشت به قزوین یکی از سخت‌ترین این پروژه‌ها است که امیدواریم با تکمیل این فرآیند استان گیلان را نیز به شبکه ریلی کشور متصل کنیم.

خادمی با بیان اینکه این پروژه تا 15 الی 20 روز دیگر به پایان می‌رسد تصریح کرد: 58 دستگاه تونل و 50 پل در این پروژه در حال ساخت است و عملیات اجرایی زیرسازی آن نیز مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

وی طول محور ریلی پروژه را 165 کیلومتر دانست و افزود: تاکنون 100 کیلومتر از این محور ریل‌گذاری شده است و در نظر داریم با یک برنامه زمانبندی شده تا پایان کار دولت یازدهم ریل‌گذاری را به اتمام برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، محور راه آهن رشت –قزوین را یکی از مهمترین و منحصر به فردترین محورها دانست و یادآور شد: نوع سازه‌ها و ابنیه‌های منحصر به فرد به‌کار گرفته شده در این پروژه آن را به یکی از مهمترین محورهای ریلی کشور تبدیل کرده است.

خادمی ریزش کوه را از عوامل تاخیر در اجرای این پروژه دانست و خاطرنشان کرد: با وجود تمام این مشکلات و با تدابیری که اتخاذ شد امیدواریم این پروژه را تا پایان دولت یازدهم اجرایی شده و به بهره برداری برسد.

وی این محور را بلندترین پل ریلی کشور خواند و اظهار داشت: پل‌های زیبایی که در مسیر این راه آهن قرار دارد این مسیر را به یک منطقه خاص از حیث گردشگری تبدیل می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات اجرایی راه آهن در 5 استان در حال اجرا است ابراز داشت: همزمان در استان‌های گیلان، همدان، کرمانشاه و آذربایجان‌های غربی و شرقی، مشابه این عملیات در حال پیگیری است.

خادمی تصریح کرد: روزانه حدود 5 کیلومتر از کار ریل گذاری انجام می‌شود اما روز گذشته هزار و 728 کیلومتر در محور تهران-همدان ریل گذاری شد که رکورد خوبی برای ریل‌گذاری در یک روز کاری در کشور  بود.

خادمی همچنین با اشاره به روند اجرایی آزاد راه رشت-قزوین اظهار داشت: این پروژه بسیار سنگین بوده و از اعتبارات محل منابع دولت و اوراق مشارکت در این پروژه هزینه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ارزش ریالی این محور مواصلاتی 3 هزار میلیارد تومان است افزود: تا کنون هزار و 850 میلیارد تومان برای عملیات رو و زیرسازی این پروژه پرداخت شده است و تا اتمام کار به 400 میلیارد تومان نقدینگی دیگر نیاز است.

خادمی اذعان داشت: آزاد راه قزوین-رشت یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی شمال کشور است و علاوه بر جنبه گردشگری می‌تواند یک محور ترانزیتی نیز باشد.

وی به اجرایی شدن 128 کیلومتر مسیر آزاد راه اشاره کرد و گفت: کل این مسیر 138 کیلومتر بود که با توجه به صعوبت مسیر، چند کیلومتر آن با اختصاص 200 میلیون تومان در پایان سال 95 و با حضور نوبخت افتتاح شد و باقیمانده آن نیز در قالب 5 کیلومتر تونل و 4 پل تا پایان اردیبهشت به بهره برداری می‌رسد./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار