کد خبر : 15000
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲

راه آهن قزوین ـ رشت تا پایان شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد

راه آهن قزوین ـ رشت تا پایان شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار گیلان تکمیل راه آهن گیلان را خواسته مردم این استان عنوان کرد و گفت: با قول مساعدی که هیئت دولت داده این راه آهن حداکثر تا پایان شهریور ماه امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش گیلانستان, محمدعلی نجفی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان با رویکرد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در 4 سال حضور دولت تدبیر و امید اثرات مثبتی را در همه بخش‌های استان گیلان شاهد بودیم.

استاندار گیلان ابراز داشت: به لطف الهی و رهنمودهای مقام معظم رهبری, با تدبیر دولت تدبیر و امید شاهد تحولات چشمگیر در مسیر توسعه همه جانبه در استان گیلان بودیم.

نجفی به مشارکت گسترده و پرشور مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: 83 درصد افراد واجد شرایط در گیلان در انتخابات شرکت کردند و 69.3 درصد آنان به دکتر روحانی رای دادند که با رشد 12.4 درصدی نسبت به دوره قبل مواجه بوده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان مهمترین دغدغه استان را مانند کل کشور بیکاری عنوان کرد و گفت: نرخ بیکاری گیلان در ابتدای دولت 15.6 درصد بود و این نرخ در پایان سال گذشته به 11.3 درصد رسید.

وی با بیان اینکه استان گیلان در 4 سال گذشته رتبه برتر در بهبود فضای کسب و کار را به خود اختصاص داده است گفت: سال 92 در ابتدای دولت یک هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی و در سال 95، پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی در گیلان انجام شد.

نجفی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی رشد چشمگیری داشته و موجب شکوفایی منطقه شده است، اذعان داشت: بندر کاسپین 22 پست اسکله دارد و جزء افتخارات ماست و البته معضلاتی نیز دارد و اگر سازمان بنادر به دستور رئیس جمهور عمل کند مشکل نهایی بندر حل می‌شود.

وی با بیان اینکه در گذشته در بحث صادرات غیرنفتی با مشکلاتی مواجه بودیم، بیان داشت: با فضای خوبی که پس از برجام رخ داد در سال 94 و 95 رشد خوبی در زمینه صادرات غیرنفتی داشتیم و این آمار در سال 95 حدود 20 درصد نسبت به سال 94 بیشتر شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در زمینه توسعه شرکت‌های دانش بنیان اتفاقات خوبی در گیلان افتاده است، بیان داشت: شرکت‌های دانش بنیان گیلان در سال گذشته به دو برابر سال 94 رسید و هدف ما این است 200 شرکت دانش بنیان در گیلان ایجاد کنیم.

نجفی استان گیلان را در زمینه استفاده از تسهیلات ستاد رونق و تولید یک استان برتر دانست و بیان کرد: در این راستا در 930 واحد تولیدی گیلان تحرک جدید ایجاد کردیم و در زمینه جذب و تعداد استفاده از تسهیلات ستاد رونق و تولید رتبه دوم یا سوم کشوری را داریم.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید یکی از اقدامات خوب دولت است و در راستای طرح ‌ای اشتغال‌زایی حرکت می‌کند اذعان داشت: در سال 94 دویست میلیارد تومان و سال گذشته 550 میلیارد تومان وام از طریق این صندوق پرداخت شد و منجر به اشتغال 15 هزار نفر در روستاهای گیلان شد.

استاندار گیلان با اشاره به توفیقات حوزه سلامت در گیلان اظهار داشت: 60 درصد جمعیت گیلان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند و همچنین در سفر چند ماه گذشته رئیس جمهور و هیئت دولت چندین بیمارستان دولتی و خصوصی در گیلان افتتاح شد.

نجفی پروژه راه آهن گیلان را جزء پروژه‌های مهم استان گیلان عنوان کرد و گفت:  اجرای این پروژه خواست گیلانی‌ها و ایرانی‌ها است و تا زمانی که نتوانیم از راه آهن استفاده کنیم سیل مسافر و ترافیک را در راه‌های گیلان مشاهده می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تکمیل راه آهن گیلان را خواسته مردم این استان عنوان کرد و افزود: امیدواریم با قول مساعدی که هیئت دولت داده است این راه آهن حداکثر تا پایان شهریور به بهره‌برداری برسد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان در گاز طبیعی توفیقات خوبی به‌دست آورده است ابراز داشت: شاخص برخورداری گاز طبیعی گیلان از 63 درصد به 96 درصد رسید و 9 شهرستان گیلان از لحاظ گازرسانی سبز اعلام شده‌اند.

نجفی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در کشاورزی گیلان به‌ویژه برنج و چای رخ داده است بیان کرد: دولت در جلوگیری از واردات برنج و ایجاد تعرفه بالای واردات اهتمام ویژه داشته و همچنین در دو سال گذشته به قیمت برگ سبز چای نیز اضافه شد.

وی با بیان اینکه 64 درصد بهای برگ سبز چایکاران گیلانی پرداخت شده است بیان کرد: 4 هزار هکتار از باغ‌های چای رها شده سال قبل گیلان آزاد شد و 4 هزار شغل در گیلان احیا شد و 100 میلیون دلار از واردات چای جلوگیری شد.

استاندار گیلان با اشاره به مشکلات استان گیلان اذعان داشت: در زمینه پسماند بسیار کار کردیم ولی نتیجه مورد انتظار به‌دست نیامد و حتی فرهنگ سازی را از مدارس و پیش دبستانی شروع کردیم و تفکیک زباله از مبدا را در دستور کار قرار دادیم.

نجفی با تاکید بر اینکه در مورد پسماند استان گیلان به اعتبارات خاصی نیاز داریم اظهار داشت: باید به استان‌های شمالی در زمینه پسماند به‌صورت ملی نگاه کرد.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات دولت یازدهم احیای دریاچه ارومیه بود بیان داشت: تالاب‌های استان گیلان به احیا نیاز دارند و حیف است که تالاب انزلی احیا نشود./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار