کد خبر : 63457
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور:

رتبه برتر گیلان در ارتقای سطح امدادی و کیفی خانه‌های هلال

رتبه برتر گیلان در ارتقای سطح امدادی و کیفی خانه‌های هلال

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور یکی از اهداف آموزش‌های همگانی در خانه‌های هلال را گسترش آموزش همگانی دانست و گفت: خانه‌های هلال نه‌تنها وظایف جمعیت را انجام می‌دهند بلکه می‌توانند به یک پایگاه فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی در روستاها تبدیل شود.

به گزارش گیلانستان، صبح امروز جلسه بررسی خانه‌‌های هلال به لحاظ کمی و کیفی و ارتقای سطح امدادی به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور دبیر کل، روسای سازمان‌های این جمعیت و مدیران عامل استان‌ها برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور در این جلسه با بیان اینکه هلال‌احمر در مواقع بحرانی باید از ظرفیت جوامع محلی استفاده کنند، اظهار کرد: وقوع حوادث چندساله اخیر به لحاظ جغرافیایی نشان داد که بدون مشارکت جوامع محلی اجرای مأموریت‌های هلال‌احمر بسیار سخت و دشوار است، به این منظور باید از ظرفیت تمامی افراد محلی استفاده شود.

کریم همتی، با اشاره به نقش مؤثر خانه‌های هلال به تبدیل‌شدن‌ به یک مرکز فرهنگی گفت: خانه‌های هلال نه‌تنها وظایف جمعیت را انجام می‌دهند بلکه می‌توانند به یک پایگاه فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی در روستاها تبدیل شود.

وی یکی از اهداف آموزش‌های همگانی در خانه‌های هلال را گسترش آموزش همگانی دانست و تصریح کرد: گسترش آموزش‌های همگانی در خانه‌های هلال روستایی و شهری یعنی افزایش آمادگی و حرکت به سمت جامعه آماده‌ای است که نه‌تنها در حوزه خود امدادی مشکل ندارند بلکه می‌توانند کمک‌کننده به سازمان‌های رسمی نیز باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه راه‌اندازی خانه‌های هلال در این استان به بهترین نحو در انجام است، اظهار کرد: طول و عرض جغرافیایی مکان خانه‌های هلال به‌وسیله gps مشخص کرده تا خدای در حوادث آتی با برنامه‌ریزی بهتری بتوانیم در منطقه حضور یابیم.

سیاوش غلامی از آماده شدن نقشه پراکندگی خانه‌های هلال خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته نقشه پراکندگی خانه‌های هلال آماده و ازاین‌پس افتتاح خانه‌های هلال بر اساس پراکندگی جغرافیایی، جمعیت منطقه و فاصله خانه هلال از هم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از مناطق گیلان همچنان فاقد خانه هلال‌احمر هستند، افزود: تاکنون ۴۲۷ خانه هلال در گیلان راه‌اندازی و در حال برنامه‌ریزی و راه‌اندازی خانه‌های هلال در شهرها و بخش‌های فاقد نمایندگی هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با تأکید بر ارائه آموزش‌های لازم در خصوص تیم‌های خانه هلال در سراسر استان گفت: پس از راه‌اندازی خانه‌های هلال و تیم بندی آن‌ها، آموزش‌های لازم به آنان داده‌شده و سپس در صورت دارا بودن مکان اختصاصی به‌عنوان انبار اقلام و تجهیزات امدادی در حد مقدورات به آنان تحویل می‌شود.

در این جلسه، جمعیت هلال‌احمر گیلان ازلحاظ کمی و کیفی و ارتقای سطح امدادی خانه‌های هلال رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار