کد خبر : 63450
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اسفند 1399- 55: 10

رئیس سازمان صمت گیلان:

رتبه چهارمی گیلان در نظارت و بازرسی از بازار/ خرید مازاد بر نیاز علت برخی کمبودها است

رتبه چهارمی گیلان در نظارت و بازرسی از بازار/ خرید مازاد بر نیاز علت برخی کمبودها است

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به جایگاه چهارمی این استان در حوزه تشدید نظارت و بازرسی از بازار، گفت: عدم فرهنگ سازی مناسب و خرید مازاد بر نیاز علت کمبود برخی اقلام است.

به گزارش گیلانستان، فرهاد دلق پوش شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به بررسی و رصد نیازهای کالایی در بازار، بیان کرد: وضعیت کالاهایی مانند نان، آرد، نهاده‌های دامی، گوشت و مرغ که دچار نوسانات ملی است را به صورت مستمر بررسی و پایش می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه برخی از کمبودها در بازار استان ناشی از عوامل خارجی است، گفت: با توجه به اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار، سعی شده که کمترین تبعات را نسبت به سایر استان‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه گیلان در حوزه تشدید نظارت و بازرسی از بازار رتبه چهارم کشوری دارد، افزود: گیلان، استانی مرزی و مهمان پذیر بوده و نرخ کالا و خدمات در آن بیشتر از سایر مناطق است.

دلق پوش با تأکید بر نظارت بر انبار و ذخیره سازی کالا، تشدید نظارت و بازرسی برخی اقلام، عنوان کرد: قیمت مرغ در برخی استان‌ها تا ۲۵ هزار تومان مصوب شده بود اما تا دو ماه پیش، با نرخ ۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان در گیلان عرضه می‌شد.

رئیس سازمان صمت گیلان علت کمبود برخی اقلام در بازار را عدم فرهنگ سازی مناسب و خرید مازاد توسط مردم عنوان کرد و گفت: بسیاری از اوقات فرهنگ مصرف را رعایت نمی‌کنیم و بی دلیل برای خرید هر چیزی صف‌های طولانی تشکیل می‌شود و بیش از نیاز خرید می‌کنیم که این خود نوعی احتکار خانگی است.

دلق پوش با بیان اینکه روز گذشته ۳۱۰ تن مرغ گرم و یارانه‌ای در گیلان توزیع شده است، اضافه کرد: مصرف این اندازه مرغ نشان می‌دهد که حداقل ۱۰۰ تن بیشتر از نیاز عادی و سرانه خود مصرف می‌کنیم.

وی درباره علت کمبود مرغ در بازار گیلان نیز گفت: از آنجایی که نرخ مرغ در گیلان نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است باعث شده که عده‌ای بیش از نیاز آن را خریداری و حتی به سایر استان‌ها انتقال دهند.

دلق پوش با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تأمین میوه شب عید نیز پیش بینی شده است، بیان کرد: ۵۰۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار کشور تأمین می‌شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار