کد خبر : 371
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 تیر 1394- 14: 12

ردپای پول‌های کثیف آقای خاص گیلان در سفیدرود!

ردپای پول‌های کثیف آقای خاص گیلان در سفیدرود!

سفیدرود با برداشت‌های غیرقانونی شن و ماسه و درآمد قانون‌شکنان، محل درآمد پول‌های کثیف برای اجاره حنجره‌هایی شده که مردم دل خوشی از این حنجره ندارند.

به گزارش در گیلان، دومین رود بلند ایران سفیدرود است. از ترکیب دو رود شاهرود و قزل اوزن که در شهر منجیل به هم می پیوندند شکل می‌گیرد و تا ریختن به دریای خزر  عرض استان گیلان را می‌پیماید.

سفیدرود برای گیله زنان و گیله مردان دهه نودی اما تعریف دیگری نیز دارد، تعریف از جنس مصالح؛ شن و ماسه!

به گفته کارشناسان محیط زیست؛ مهمترین تبعات برداشت بی رویه شن و ماسه از سفیدرود از بین رفتن تعادل اکولوژیک، تغییر وسیع در مرفولوژی رودخانه، فرسایش و تخریب دیواره‌ها و تعمیق خط القعر رودخانه است.

مسئولان قضایی اما با درایت و تلاش‌های ویژه در چند سال گذشته در اقدامی انقلابی و بسیجی‌وار مانع بسیاری از برداشت‌های غیرقانونی شن و ماسه از سفیدرود شدند و متخلفان را با احکام قانونی نقره داغ کردند؛ اقدامی ستودنی که حمایت مردمی را نیز در پی داشت ولی بی‌شک برای وجب به وجب سپیدرود نمی‌توان ناظر قضایی استخدام کرد  و این مسئله در وظیفه قوه قضاییه نیست؛  در این میان دستگاه‌های اجرایی باید نقش ویژه‌ای را در برخورد با متخلفان و معرفی آنان به مراجع قضایی ایفا کنند.

امام جمعه کوچصفهان یکسال پیش بود که از مافیای شن و ماسه در این بخش پرده برداشت و با اقدامی هوشیارانه و رسانه‌ای نمودن این موضوع نگاههای مردم گیلان را به سفیدرود و برداشتهای غیرمجاز گاه و بیگاه آن خیره کرد.

دومین رود بلند ایران در گیلان اما مشکلات خاصی دارد؛ سفیدرود، سفید و پاک است ولی حالا در برخی نقاط خاص، منبعی برای کسب پول‌های کثیف! از محل برداشت غیرقانونی شن و ماسه شده است.

پول‌های کثیفی که پیشتر و برای نخستین بار وزیر کشور از این نوع پول‌ها در ادبیات سیاسی کشور پرده‌برداری کرد.

آری؛ سفیدرود حالا با برداشت‌های غیرقانونی شن و ماسه و درآمد قانون‌شکنان، محل درآمد پول‌های کثیف برای اجاره حنجره‌هایی شده که مردم دل خوشی از این حنجره ندارند چراکه گزافه‌گویی های گاه و بیگاه این حنجره‌های اجاره‌ای برای مردم دردآور است!

کلام آخر هم خواص خاص شن و ماسه سپیدرود است که معدود افرادی را گویا باخاصیت و جسور کرده است…/صبح مشرق

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار