کد خبر : 2891
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 دی 1394- 37: 21

رد صلاحیت‌شدگان اعتراض خود را از طریق مجاری قانونی انجام دهند

رد صلاحیت‌شدگان اعتراض خود را از طریق مجاری قانونی انجام دهند

جانشین فرمانده انتظامی گیلان به فرصت کافی برای ارائه مدارک رد صلاحیت‌شدگان اشاره کرد و گفت: رد صلاحیت‌شدگان فرآیند اعتراضی خود را باید از طریق مجاری قانونی انجام دهند.

به گزارش درگیلان، مهرداد مهرگان عصر امروز در جلسه شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی دادگستری گیلان اظهار کرد: اسفند ماه امسال یکی از رویدادهای بسیار مهم برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم.

وی ایجاد نظم و امنیت قبل، ‌حین و پس از انتخابات را از مأموریت‌های ناجا عنوان کرد و افزود: برخورد با جرایم انتخاباتی از دیگر ماموریت‌های نیروی انتظامی محسوب می‌شود.

رئیس کارگروه رصد فضای مجازی گیلان با بیان اینکه امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت در انتخابات چهار کلیدواژه رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد انتخابات است، تصریح کرد: نقش دستگاه‌ها در تحقق مؤلفه‌های مذکور بی‌بدیل و تأثیرگذار است.

مهرگان متذکر شد: اخبار و اطلاعاتی که از دشمن به مجموعه انتظامی می‌رسد نشان می‌دهد دشمن درصدد ایجاد تهییج مردم و امنیتی کردن فرآیند برگزاری انتخابات است.

وی با تأکید براینکه انتخابات باید در بستر اجتماعی برگزار شود، بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند با ایجاد ناامنی انتخابات را به طرف تنش هدایت کند.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان به سلامت انتخابات اشاره کرد و گفت: دشمن از اکنون هجمه به طرف تشکیک در انتخابات را آغاز کرده و تلاش می‌کند میزان مشارکت مردم در حد بسیار گسترده‌ای کاهش پیدا کند.

مهرگان خواستار اقدام‌های پیشگیرانه در مقابله با ترفندهای دشمن شد و اظهار کرد: احراز صلاحیت‌ها اعلام شده و فرصت کافی برای ارائه مدارک رد صلاحیت‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه فرآیند اعتراض‌ها باید از طریق مجاری قانونی انجام شود، خاطرنشان کرد: جلوگیری از تسریع اعتراض‌های فردی به طرف اعتراض‌های جمعی حائز اهمیت است.

رئیس کارگروه رصد فضای مجازی گیلان به فرصت در زمان تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و یادآور شد: برنامه‌ریزی دشمن در راستای درگیری نامزدها است.

مهرگان با اشاره به اینکه امر مذکور در فضای مجازی رقم خورده است، بیان کرد: با سایت‌هایی که به درگیری بین نامزدهای انتخاباتی دامن می‌زنند با هماهنگی مقام قضایی برخورد می‌شود.

وی درگیری بین ستادهای انتخاباتی، بد اخلاقی و تهییج هواداران ستادها را از برنامه‌های دشمن عنوان کرد و افزود: دامن زدن به مطالبات عمومی و تحریک احساس مردم از دیگر برنامه‌های دشمن است.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان متذکر شد: دادن وعده‌های بدون پشتوانه به مردم مبنی بر تبدیل بخش به شهر و شهر به شهرستان مطالبات پس از انتخابات را شکل می‌دهد و از اکنون باید دقت لازم در این زمینه انجام شود.

مهرگان دقت در برگزاری روز انتخابات را از موضوع‌های مهم برشمرد و تصریح کرد: جلوگیری از خرید و فروش آرا از جمله برنامه‌های نیروی انتظامی در انتخابات است.

وی با بیان اینکه در انتخابات دوره گذشته مجلس شورای اسلامی در بعضی از شهرها شاهد مشارکت ۱۰۵ تا ۱۱۰ درصدی بودیم، خاطرنشان کرد: موضوع مذکور با جابه‌جایی مردم به‌ویژه از استان‌های همجوار انجام شده است.

رئیس کارگروه رصد فضای مجازی گیلان به حرکت سایت‌های بدون مجوز به طرف بی‌قانونی اشاره کرد و گفت: در دوره کنونی استفاده فراگیر از فضای مجازی اتفاق افتاده و برخورد قضایی با متخلفان مد نظر است./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار