کد خبر : 11104
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

رد صلاحیت برخی چهره‌های شاخص در مراجع 4 گانه/ آیا فرمانداران و هیئت‌های اجرایی به دستور استاندار عمل خواهند کرد؟!

رد صلاحیت برخی چهره‌های شاخص در مراجع 4 گانه/ آیا فرمانداران و هیئت‌های اجرایی به دستور استاندار عمل خواهند کرد؟!

آیا فرمانداران و هیئت های اجرایی انتخابات شوراها که تا 23 فروردین می بایست نظر نهایی خود را اعلام نمایند، بر اساس مرّ قانون عمل خواهند کرد یا سلایق شخصی و حزبی خود را به منافع مردم و انقلاب ترجیح خواهند داد؟!

به گزارش سرویس سیاسی گیلانستان، شنیده شده است بر اساس گزارشات مراجع 4 گانه (اداره اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و اداره ثبت احوال) استعلام برخی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گیلان منفی بوده و به دلیل اسناد و مدارکی که موجود است، این افراد صلاحیت عضویت در شوراها را نخواهند داشت.

این موضوع در شهر رشت بیشتر از سایر شهرهای استان دارای حواشی و پیچیدگی های خاصی شده است. به گفته منابع آگاه عده ای از چهره های شاخص سیاسی یک حزب خاص که در دهه های گذشته سوابقشان متقن و تلاششان برای بر اندازی نظام آشکار می باشد، در مراجع 4 گانه رد صلاحیت شده اند. در این میان افراد دیگری نیز از این حزب که اشتهار به رقاصی و مشروب خواری دارند، از نظر مراجع 4 گانه فاقد صلاحیت برای تصاحب پارلمان شورای شهر می باشند.

با این وجود باید منتظر ماند و دید که آیا فرمانداران و هیئت های اجرایی انتخابات شوراها که تا 23 فروردین می بایست نظر نهایی خود را اعلام نمایند، بر اساس مرّ قانون عمل خواهند کرد یا سلایق شخصی و حزبی خود را به منافع مردم و انقلاب ترجیح خواهند داد؟!؟ آیا هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان گیلان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برسوگند خود در پاسداری از نظام مقدس اسلامی پایبند خواهند ماند؟!

از آنجایی که استاندار گیلان در حاشیه نشست اخیر ستاد انتخابات تصریح کرد “تأکید بنده بر هیأت‌های نظارت و اجرایی استان، فرمانداران و ستاد انتخابات بر این است که در بررسی صلاحیت‌ها بر اساس مُر قانون و فقط بر اساس گزارش مراجع 4 گانه عمل شود”،  آیا فرمانداران به این دستور پایبند خواهند بود یا بر اساس فشارهای افراد خاص و دست های پشت پرده، چشمان خود را بر حقایق و منافع مردم خواهند بست.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار