کد خبر : 34825
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اسفند 1397- 22: 16

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان:

رسالت کانون‌های مساجد مهندسی فرهنگی پیرامون مسجد است

رسالت کانون‌های مساجد مهندسی فرهنگی پیرامون مسجد است

حجت الاسلام رضوانی نژاد با بیان اینکه باید بستر مساجد جهت استفاده گردشگران در ایام نوروز آماده باشد گفت: مهندسی فرهنگی پیرامون مسجد رسالت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

به گزارش گیلانستان حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» امروز(چهارشنبه،۲۲ اسفند) در گردهمایی مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد منطقه آزاد انزلی با اشاره به فعالیت ۹۰۲ کانون فرهنگی و هنری ثبت شده در مساجد استان گفت: همزمان با سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مجوز فعالیت ۱۸ کانون فرهنگی و هنری صادر شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به وجود بالغ بر سه هزار مسجد در استان افزود: حدود یک سوم مساجد استان دارای کانون فرهنگی و هنری هستند.

رضوانی نژاد به ثبت کانون‌های مساجد استان در سامانه بچه‌های مسجد(سجا) اشاره و این ثبت را مبنای پرداخت اعتبارات کانون‌ها در سال جاری اعلام کرد.

وی با تاکید بر لزوم ثبت اعضای کانون در این سامانه افزود: کانون‌های روستایی می بایست اطلاعات حداقل ۱۰ نفر از اعضای خود و کانون‌های شهری حداقل ۲۰ نفر را در این سامانه وارد کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان اعلام‌کرد: ۴۶ هزار نفر از اعضای کانون‌های مساجد استان در این سامانه ثبت شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰ کانون فرهنگی و هنری در منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: تنها یک هزار و ۲۵۰ نفر از اعضای این کانون‌ها در سامانه سجا ثبت شده‌اند.

رضوانی نژاد خواستار تلاش بیشتر کانون‌ها در ثبت اعضا در سامانه شد تا موجبات ارتقا درجه استان در سطح کشور شود.

وی در ادامه به احیاسنجی اعضا در کانون‌های مساجد اشاره و بیان کرد: در عصر ارتباطات قرار داریم و کانون‌های مساجد باید شیوه بهره ‌گیری درست از فضای مجازی را برای اعضای خود نهادینه کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه صنعت انسان‌سازی در مسجد کامل است گفت: باید فرا مسجدی عمل کرده و همه اقشار را به مساجد جذب کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح سفیران اجتماعی در شهرستان شفت تصریح کرد: در این طرح مساجد مشکلات خانوارهای پیرامون مسجد را شناسایی و با برگزاری برنامه‌های مختلف درصدد رفع مشکلات گام برمی‌دارد.

رضوانی‌نژاد در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز و ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در این حوزه ادامه داد: کانون‌های مساجد بهترین مولفه جهت برنامه‌ریزی و هدایت گردشگران به مسیر مطلوب است.

وی بابیان اینکه باید بستر مساجد جهت استفاده گردشگران در ایام نوروز آماده باشد افزود: این مهم با پیوست اقتصادی و فرهنگی همراه خواهد بود و برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی و خوراکی موجب رونق مساجد می‌شود.

رضوانی نژاد با اشاره بر گردشگرپذیر بودن استان گیلان بر مدیریت حجم گردشگران تاکید کرد و افزود: این گردشگران موثر بر فرهنگ استان هستند و باید کانون‌های مساجد در این زمینه ورود کرده و آسیب‌ها راشناسایی و راهکار ارائه دهند.

وی با اشاره به ضرورت جهادفرهنگی در عصر حاضر تاکید کرد: مهندسی فرهنگی پیرامون مسجد رسالت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار