کد خبر : 25422
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397- 15: 11

رسانه های گیلان نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی و رونق گردشگری دارند

رسانه های گیلان نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی و رونق گردشگری دارند

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: رسانه های استان نقش بسیار مهمی در معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های گیلان دارند و نقطه عطف توسعه اقتصادی استان بحث رونق گردشگری خواهد بود.

به گزارش گیلانستان، جمعی از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گیلان با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دیدار و گفتگو کردند.

کریم خورسندی، مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان در این دیدار، ضمن بیان چکیده ای از پیشینه و عملکرد خانه مطبوعات استان، گفت: این موسسه حامی رسانه های استان جزو نخستین موسسات صنفی مطبوعاتی در کشور بوده که از اواخر دهه ۶۰ توسط جمعی از روزنامه نگاران و پیشکسوتان رسانه ای و مطبوعاتی استان تاسیس و راه اندازی شد و بعدها پس از فراز و نشیب هایی مختلف از جمله توقف چند ساله، مجددا با همدلی و اتفاق نظر بزرگان این حوزه، دور جدیدی از فعالیت خود را از سال ۱۳۸۸ آغاز کرد.

وی استان گیلان را از نظر وجود روزنامه نگاران خبره و کاربلد غنی دانست و افزود: هدف از ایجاد خانه مطبوعات، شناسایی خبرنگاران، عکاسان و به طور کلی فعالین واقعی عرصه رسانه بوده و حمایت های رفاهی، فرهنگی و آموزشی و همچنین تقویت فعالیت های این حوزه می باشد؛ ضمن اینکه یکی دیگر از هدف های خانه مطبوعات ارتقای کمی و کیفی رسانه ها و مطبوعات استان به شکل تخصصی می باشد.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان، با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیک هیئات مدیره خانه مطبوعات گیلان در آبان ماه سال گذشته، تصریح کرد: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته به تمامی خانه های مطبوعات کشور ابلاغ کرد که باید انتخابات خانه های مطبوعات به جهت جلوگیری از شبهات و احیانا لابی گری ها به صورت الکترونیک برگزار شود و این روند با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در استان نیز انجام شد و هیئت مدیره حال حاضر، حاصل این انتخابات می باشد.

فعال فرهنگی گیلان، با بیان دغدغه ها و مشکلاتی که اصحاب رسانه در حال حاضر با آن دست به گریبانند، عنوان کرد: خانه مطبوعات گیلان تلاش دارد تا بدون داشتن منابع مالی پیگیر بحث رفاهی، فرهنگی و آموزشی اصحاب رسانه باشد و در این راستا برگزاری جشنواره ملی مطبوعات را پس از ماه مبارک رمضان مد نظر دارد.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان، جشنواره ملی مطبوعات را فرصتی مناسب برای معرفی توانایی های حوزه فرهنگ و رسانه استان خواند و متذکر شد: این جشنواره با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری گیلان، خانه مطبوعات و سایر نهادهای مرتبط انجام شده که مراسم اختتامیه آن بعد از ماه مبارک رمضان با حضور دکتر نوبخت، وزیر و معاون مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان استان، استاندار، مدیران و مسئولان گیلان برگزار می شود.

مهندس رضا علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان نیز، با ابراز خرسندی از دیدار با هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان، یادآور شد: خود را از جنس رسانه و علاقمند به این حوزه می دانم و در حد توان خود و نهاد متبوعه برای کمک به بهتر برگزار شدن این جشنواره حاضر به همکاری و تعامل هستم.

وی استان گیلان را دارای ظرفیت های بالا در حوزه منابع انسانی و همچنین طبیعی خواند و خاطرنشان کرد: طبیعت استان یکی از مواهب کم نظیر خدادادی کشور است که باید از آن به نحو احسن برای توسعه بخش گردشگری بهره جست.

علیزاده تاکید کرد: رسانه های استان نقش بسیار مهمی در معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های گیلان دارند و نقطه عطف توسعه اقتصادی استان بحث رونق گردشگری خواهد بود.

در این جلسه پیشنهاداتی در زمینه بهره گیری از توانمندی های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با محوریت معرفی جاذبه های گیلان برای بازدیدکنندگان در جشنواره ملی مطبوعات مطرح شد و مهندس علیزاده نیز برای بهتر برگزاری این جشنواره نظر مثبت خود را اعلام کرد و قول همکاری داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار