کد خبر : 47431
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳

استاندار گیلان در نشست با اصحاب رسانه تأکید کرد:

رسانه‌ها در تقویت شور انتخاباتی بیش از پیش نقش آفرینی کنند/ برگزاری انتخابات در امنیت و سلامت کامل بسیار مهم است

رسانه‌ها در تقویت شور انتخاباتی بیش از پیش نقش آفرینی کنند/ برگزاری انتخابات در امنیت و سلامت کامل بسیار مهم است

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه رسانه ها در مشارکت و رقابت سیاسی اثرگذاری زیادی دارند، گفت: رسانه‌ها در تقویت شور انتخاباتی بیش از پیش نقش آفرینی کنند.

به گزارش گیلانستان دکتر ارسلان زارع عصر امروز (یکشنبه) در نشستی با اصحاب رسانه استان با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز بزرگداشت مقام مادر و زن افزود: تنویر افکار عمومی به عنوان مهمترین وظیفه ذاتی رسانه‌ها محسوب می‌شود که براین اساس در رویدادهای مهم سیاسی و اجتماعی جامعه می توانند بیشتر نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از مشروطه و به ویژه پس از انقلاب اسلامی رسانه‌ها نقش بسزایی در مناسبات اجتماعی ایفا کردند، اظهار کرد: انتخابات مهمترین فرآیند و رکن توسعه سیاسی و عامل استقرار و استمرار همه نظام های مردم سالار است.

نماینده عالی دولت در گیلان، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را بزرگترین رویداد سیاسی و اجتماعی ملی پیش رو عنوان کرد و گفت: برگزاری انتخاباتی قانونمند، باشکوه، سالم، امن و با حضور حداکثری ملت شریف و آگاه ایران اسلامی، اولویت همه ارکان نظام، رهبر معظم انقلاب، رییس‌جمهوری و خدمتگزاران به مردم است.

وی با اشاره به اینکه مردم باتوجه به آگاهی های بالا و شعور سیاسی، شرایط زمانی را به خوبی درک می کنند، گفت: آماده سازی افکار عمومی موضوع مهمی است که به اصحاب رسانه مرتبط می‌شود.

استاندار گیلان با قدردانی از انعکاس مطلوب اخبار مرتبط با انتخابات به جامعه توسط اصحاب رسانه، خانه مطبوعات، مدیران مسئول مطبوعات و پایگاه های خبری، خبرنگاران و عکاسان افزود: اوج فعالیت اصحاب رسانه برای انعکاس دستاوردهای نظام و دولت و تسهیل بیشتر خدمت به مردم توسط خدمتگزاران که امیدافزایی را به دنبال دارد، در ایام الله دهه مبارک فجر به وضوح مشاهده شد.

وی به تاکید مکرر خود در جلسه های مختلف با فرمانداران، بخشداران، رئیسان هیات های اجرایی و نظارت مبنی بر اینکه برگزاری انتخابات در امنیت و سلامت کامل بسیار مهم است، اشاره و خاطرنشان کرد: امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت، از ارکان مهم مورد توجه در انتخابات است که رسانه ها در این خصوص به ویژه در مشارکت و رقابت سیاسی می توانند اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

دکتر زارع با اشاره به اینکه در مکاتب و اندیشه‌های سیاسی، رسانه‌ها و مطبوعات رکن چهارم دموکراسی و اثرگذار محسوب می‌شوند، گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای شکل گیری، توجه خاصی به اصحاب رسانه، انعکاس آزاد اطلاعات، شفافیت و لزوم فعالیت گسترده مطبوعات و رسانه‌ها در بخش‌های مختلف جامعه داشته و تلاش کرده تا نگاه امنیتی را از آنان دور کند و این نگاه در راس برنامه‌های دولتمردان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: باور قلبی من این است که در استان گیلان هرچه بیشتر بتوانیم زمینه فعالیت رسانه‌ها را فراهم کنیم چراکه به یقین بستر عوامل موثر در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی توسعه استان را فراهم کرده ایم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه باید نشانه‌های حضور حداکثری مردم در فعالیت‌های انتخاباتی همچون میتینگ ها، نشست ها، روزنامه ها و فضای مجازی را در روزهای منتهی به انتخابات بیشتر شاهد باشیم، اظهار کرد: رسانه‌ها در تقویت شور انتخاباتی بیش از پیش نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردم گیلان در انتخابات های گذشته از میانگین کشوری کمتر نبوده، گفت: امیدوارم در این انتخابات نیز با همکاری و مشارکت فعالانه مردم نجیب، شریف و آگاه گیلان که به لحاظ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی براساس شاخص‌ها پیشرو هستند؛ شاهد مشارکت بیشتر از میانگین کشوری باشیم.

دکتر زارع از اصحاب رسانه خواست تا از نخستین دقایق شروع فرآیند انتخابات، با حضور در شعب اخذ رای، اخبار و حضور مردم را منعکس کنند چراکه هرچه حضور اصحاب رسانه در شعب اخذ رای بیشتر باشد، زمینه ترغیب فزون تر مردم برای آمدن به پای صندوق های رای به ویژه رای اولی ها بیشتر می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار