کد خبر : 53335
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

مدیرکل ارشاد گیلان:

رسانه ها همچنان نسبت به خطر شیوع ویروس کرونا اطلاع رسانی کنند

رسانه ها همچنان نسبت به خطر شیوع ویروس کرونا اطلاع رسانی کنند

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به نقش مهم رسانه و فضای مجازی در آگاهی بخشی به جامعه از ابتدای شیوع ویروس کرونا، تأکید کرد: هشدار به شهروندان از سوی رسانه ها باید ادامه داشته باشد.

به گزارش گیلانستان،فیروز فاضلی با اشاره به گذشت بیش از چهار ما از شیوع ویروس تاجدار ناخوانده به کشور، اظهار کرد: استان گیلان از همان ابتدا یکی از دو استان درگیر با این ویروس خطرناک بود.

وی با بیان اینکه در همان روزهای ابتدایی و با تشکیل ستادهای استانی مبارزه با کرونا، کمیته فضای مجازی و رسانه ستاد مقابله با این ویروس نیز تشکیل شد، افزود: در این کمیته با حضور دستگاه‌های مختلف اعم از صدا و سیما، تبلیغات اسلامی، سپاه، دانشگاه علوم پزشکی، ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات تلاش شد تا در حوزه اطلاع رسانی اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل ارشاد گیلان در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این ستاد اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه درباره خطرات ویروس کرونا است، گفت: در این راستا تلاش شد از همه ظرفیت‌ها رسانه و فضای مجازی برای آگاهی بخشی به جامعه استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه برای مقابله و پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا نیازمند فرهنگ سازی در بسیاری از بخش‌ها بودیم، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت گیلان در حوزه رسانه و همچنین فضای مجازی از پتانسیل آنها در این بخش استفاده شد.

فاضلی با اشاره به فعالیت خوب رسانه‌های گیلان در طول چهار ماه گذشته در زمینه آگاهی بخشی به مردم، گفت: در این مدت شاهد تولید محتوا در بخش‌های مختلف اعم از خبر، گزارش، گفتگو، فیلم و گزارش تصویری از تلاش‌های کادر درمان و پرستاران و همچنین انتقال توصیه‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله و پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا در استان بوده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه با تلاش اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی استان گیلان شاهد بودیم در طول ایام عید و روز طبیعت در سیزدهم فروردین ماه گیلانیان به پویش «در خانه می‌مانیم» پایبند بودند، تأکید کرد: این نشان دهنده نقش تأثیرگذار رسانه‌ها است.

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به آغاز فعالیت کسب و کارها با کنترل نسبی ویروس کرونا و با بیان اینکه بارها از سوی مسئولان ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا تأکید شده که آغاز فعالیت‌ها را نباید به منزله کنترل و مهار این ویروس بدانیم، اظهار کرد: خطر کرونا همچنان وجود دارد و هنوز به آگاهی بخشی در این زمینه نیاز داریم.

وی با بیان اینکه رسانه‌های گیلانی و فعالان فضای مجازی تا کنترل کامل ویروس کرونا نباید خط مقدمه اطلاع رسانی و هشدار به شهروندان را ترک کنند، ادامه داد: امروز با آغاز مسافرت‌ها با توجه به گردشگر پذیر بودن گیلان شاهد افزایش دوباره آمار ابتلاء به کرونا بعد از هفته‌ها ثبات در این حوزه هستیم لذا رسانه‌های گیلانی و فعالان فضای مجازی باید به اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، ترغیب شهروندان و حتی مسافران به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه فاصله فیزیکی همچنان ادامه دهند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار