کد خبر : 28679
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰

رسیدن به توفیقات علمی در عرصه موشکی و دفاعی، نمونه‌ای از پیشرفت ایران پس از انقلاب است

رسیدن به توفیقات علمی در عرصه موشکی و دفاعی، نمونه‌ای از پیشرفت ایران پس از انقلاب است

نماینده ولی فقیه استان در اردبیل فلسفه انقلاب اسلامی را ولایت فقیه دانست و گفت: انقلاب اسلامی با تفکر عمیق مقتدرانه در منطقه حضور دارد و دشمن از این تفکر انقلابی و شهیدپرور هراس دارد.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر امروز در یادواره سردار شهید حاج محمود قلی پور و شهدای عملیات کربلای ۲ در مزار شهدای رشت با بیان اینکه ملت ایران ملتی آرمانی است اظهار کرد: برای انقلاب اسلامی هزینه‌های زیادی شده و دلیل آن فلسفه انقلاب اسلامی و پایبندی ملت ایران بر آرمان‌های بلند اسلام است.

وی طلب مقام از خداوند را مخصوص اهل دین و متقین دانست و افزود: طبق قرآن همه به جهنم خواهند رفت به‌جز کسانی که تقوای الهی را رعایت مردم را به راه راست هدایت می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: خداوند در قرآن کریم به عدالت و صداقت تأکید می‌کند و اهل عدالت را مقامی رفیع بخشیده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهدا زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند گفت: علاوه بر صادقین و عادلین، شهدا از دیگر بندگان مخلص خداوند هستند که مقام و عزت والایی در نزد خداوند دارند.

عاملی با اذعان به مخالفت هزاران ساله مخالفین ولایت با رهبر جامعه اسلامی افزود: بسیاری با ارزش‌های اسلامی موافقند اما با رهبری هزاران سال مخالفت کردند، همان‌طور که امام حسین علیه‌السلام برای اقامه دین وارد میدان شدند و این جهاد موجب بر زمین ریختن خون‌های بسیاری شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به درخواست امامت از سوی پیامبر (ص) پس از رحلت ایشان گفت: حضرت موسی (ع) در زمان پیامبری نسبت به فرمانروایی فرعون بر مردم انتقاد کرد و درخواست داشت تا تولیت مردم را نیز به وی بسپارد.

وی با بیان اینکه خداوند تولیت مخلوقات را به فرمانروایانی همچون ترامپ واگذار نمی‌کند افزود: تولیت مردم باید در دست امام عادل و جامع‌الشرایط باشد تا جامعه اسلامی را در راستای ارزش‌های اسلامی هدایت کند.

عاملی فلسفه انقلاب اسلامی را ولایت‌فقیه دانست و گفت: ایران پیش از انقلاب به دلیل قرار نگرفتن زیر سلطه رهبری هویت خود را از دست داد و در بسیاری از بخش‌ها عقب ماند.

امام‌جمعه اردبیل با اشاره به حکومت ظالمانه و تحقیرانه حاکم پیش از انقلاب در کشور بیان کرد: در این کشور پادشاهانی حکم‌فرمایی می‌کردند که یک جمله سالم و بدون غلط نمی‌توانستند بنویسند.

وی با اشاره به شجاعت امام خمینی (ره) در مقابل ظلم و استبداد حاکم در کشور گفت: ملت آرمانی ایران امام و رهبری را در خود دیده که هیچ‌گاه در برابر قدرت‌ها نترسیده بلکه مقاومت را سرلوحه خود قرار داده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اذعان به اینکه در دوران رضاخان سطح وسیعی از خاک و منابع ایران به یغما رفت افزود: از شرق تا غرب ایران پس از هر تهدیدی از سوی خارج توسط خارجیان در دوران رضاخان پس از تشکیل شوراهای حل اختلاف غارت شد.

عاملی با اشاره به نشان دادن مقاومت ایران در مذاکرات هسته‌ای افزود: مذاکره‌کنندگان هسته‌ای به آمریکا نشان دادند که جهان را قدرتی بالاتر از تصورشان اداره می‌کند.

امام‌جمعه استان اردبیل با اشاره به عقب‌ماندگی عمیق ایران در عرصه علوم و فنون پیش از انقلاب تصریح کرد: ایران پس پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های زیادی کسب کرده که رسیدن به توفیقات علمی در عرصه موشکی و دفاعی توسط شهید تهرانی مقدم از نمونه‌های آن است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تنها پایان‌بخش نظام شاهنشاهی نبود افزود: انقلاب اسلامی با تفکر عمیق مقتدرانه در منطقه حضور دارد و دشمن از این تفکر انقلابی و شهیدپرور هراس دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شمار شهدای ایران در دوران دفاع مقدس گفت: هزینه ما در جنگ بسیار سنگین بود و از دست دادن نخبگان دفاعی، علمی و اخلاقی و سپری کردن دوران طولانی بدون حضور پدران شهید بسیار سخت است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار