کد خبر : 36603
تاریخ انتشار : شنبه 21 اردیبهشت 1398- 55: 16

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان:

رسیدگی به ۱۴۹۰ فقره تخلف اضافه تناژ در گیلان طی یکسال

رسیدگی به ۱۴۹۰ فقره تخلف اضافه تناژ در گیلان طی یکسال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: در سال گذشته یک هزار و ۴۹۰ فقره تخلف اضافه تناژ از سوی پلیس راه استان کشف شد و مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش گیلانستان محمدرضا نازک کار اظهار کرد: براساس آمار ماخوذه از سیستم اضافه تناژ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، در سال گذشته یک هزار و ۴۹۰ فقره تخلف اضافه تناژ از سوی پلیس راه استان کشف شد و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: بررسی آمارها حاکی است که در سال گذشته به طور متوسط ماهانه بالغ بر ۱۰۰ مورد تخلف اضافه تناژ در سیستم ثبت تخلفات اضافه تناژ ثبت و مشمول پرداخت جریمه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان خاطرنشان کرد: جریمه های اخذ شده به هیچ وجه با آسیب های جدی که حمل بار اضافی به راه ها به عنوان سرمایه های ملی وارد می کند مطابقت ندارد.

این مقام مسئول تخريب محورهای مواصلاتی به خصوص راه های اصلی و شريانی استان، وارد آمدن آسیب به ابنيه راه و به ویژه پل هایی که با صرف هزينه‌های بالا ساخته می شوند و افزايش تصادفات و تلفات رانندگی را از جمله تبعات منفی اضافه بار دانست که متوجه آحاد جامعه می شود.

وی از رانندگان وسائط نقلیه سنگین خواست با رعایت میزان مجاز حمل بار، ضمن سهیم شدن در ارتقای ایمنی تردد در جاده ها جلوی آسیب رساندن به سرمایه های ملی و انسانی را بگیرند.

نازک کار اضافه کرد: راه اندازی گشت های نظارتی نامحسوس با مشارکت پلیس راه استان یکی دیگر از اقداماتی است که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در راستای برخورد با تخلفات اضافه تناژ همه ساله در دست اجرا دارد.


انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار