کد خبر : 24971
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 فروردین 1397- 37: 10

استان گیلان بیش از ۹۴۰ هزار نفر بی‌سواد دارد

استان گیلان بیش از ۹۴۰ هزار نفر بی‌سواد دارد

مدیرکل آموزش‌ و پرورش گیلان گفت: براساس آمار سرشماری سال ۹۵ و با توجه به آمار خوداظهاری مردم، استان گیلان دارای ۹۴۷ هزار و ۴۹ نفر بی‌سواد است.

به گزارش گیلانستان، مهدی حاجتی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان در رشت با تاکید بر لزوم تجلیل از مقام معلمان اظهار داشت: همه اقشار مردم و همچنین تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی باید در راستای تجلیل از معلمان اقدام کنند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش  استان گیلان خاطرنشان کرد: سیاست این اداره کل همگانی کردن برگزاری مراسمات تجلیل از معلمان، کیفی کردن نظام انتخاب معلمان نمونه و حذف سیستم ارزشیابی کمی معلمان است.

حاجتی ضمن ارائه آماری از وضعیت بی‌سوادی در استان گیلان عنوان داشت: براساس آمار سرشماری سال ۹۵ و با توجه به آمار خوداظهاری مردم، استان گیلان دارای ۹۴۷ هزار و ۴۹ نفر بی‌سواد است.

وی با اعلام اینکه سازمان سوادآموزی کشور امسال ۴ هزار ۲۹۸ نفر را برای شرکت در دوره های سوادآموزی در نظر گرفته است ابراز داشت: از این تعداد ۲ هزار و ۹۸۹ نفر برای شرکت در دوره انتقال و هزار و ۹۳۰ نفر برای شرکت در دوره تحکیم انتخاب شده‌اند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان گیلان با اشاره به برگزاری مسابقه تلویزیونی “ذهن پویا” در مدارس استان گیلان خاطرنشان کرد: این مسابقه در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان پایه‌های هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم و در سطوح مدرسه‌ای، منطقه‌ای و شهرستانی برگزار می‌شود.

حاجتی ضمن تشریح شیوه اجرای مسابقه “ذهن پویا” تصریح کرد: در این مسابقه دانش آموزان در زمانی مشخص از دروس هدف پایه‌های تحصیلی خود سئوالاتی را طراحی کرده و پس از داوری توسط معلمان، نفرات برگزیده از هر منطقه و شهرستان به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار