کد خبر : 84897
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آذر 1401- 53: 14

رئیس دانشگاه گیلان:

رشته مدیریت پسماند نیاز مهم گیلان است

رشته مدیریت پسماند نیاز مهم گیلان است

رئیس دانشگاه گیلان با تأکید بر اینکه رشته مدیریت پسماند نیاز مهم استان است، گفت: رشته های دانشگاهی نیازمند بازتعریف هستند.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، فرید نجفی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اشاره به گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری، اظهار کرد: تجلیل از نخبگان پژوهشی و علمی در دستور کار دانشگاه گیلان قرار دارد و در این راستا از تلاشگران عرصه پژوهش قدردانی می‌شود.

 

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به تلاش‌های دشمن در ابعاد مختلف علیه نظام اسلامی، بیان کرد: امپراطوری رسانه غرب در سال‌های اخیر برای ضربه زدن به نظام اسلامی و فریب افکار عمومی از هیچ کوششی دریغ نکرده است و همین موضوع نقش و مسئولیت خبرنگاران و رسانه‌های داخلی را سنگین می‌کند.

 

نجفی با اشاره به پیشینه و سبقه تاریخی و خوش نام دانشگاه گیلان، اضافه کرد: این دانشگاه در تراز علمی و آموزشی بالایی قرار دارد و از دانشگاه‌های برتر کشور به حساب می‌آید.

 

وی با بیان اینکه نیم قرن از عمر دانشگاه گیلان می‌گذرد، افزود: دانشگاه گیلان دارای ۱۳۷ رشته گرایش کارشناسی، ۲۵۳ رشته گرایش ارشد و ۱۵۷ رشته گرایش دکتری بود و ۱۰ دانشکده و ۹ پژوهشکده دارد.

 

رئیس دانشگاه گیلان از تحصیل ۱۸ هزار ۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: هر ساله ۴۵۰۰ دانشجوی جدید وارد دانشگاه گیلان می‌شوند.

 

نجفی با اشاره به ارتباطات بین المللی دانشگاه گیلان، از عضویت این دانشگاه در اتحادیه دانشگاه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر خبر داد و بیان کرد: دبیرخانه اتحادیه دانشگاه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر در گیلان دایر است و تعداد ۳۰۰ دانشجو از کشورهای روسیه، عراق، افغانستان، سوریه و یمن در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند.

 

ضرورت بازتعریف رشته گرایش‌های مرتبط با مشکلات و ظرفیت‌های گیلان

 

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به سمت تحول بخشی و همچنین نیازسنجی در جامعه باشند، افزود: تعریف رشته گرایش‌هایی که متناسب با حل مشکلات و نیازهای جامعه باشد در اولویت قرار دارد.

 

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه برخی رشته‌های دانشگاهی منسوخ شده است، گفت: بازتعریف رشته‌های جدید و به روزرسانی آنها می‌تواند گام مثبتی در راستای تأمین نیروی بازار کار باشد.

 

نجفی، رشته مدیریت پسماند را نیز مهم گیلان برشمرد و بیان کرد: رشته ترکیبی محیط زیست، اقتصاد و مدیریت تخت عنوان مدیریت پسماند به شدت در برای حل معضل زباله گیلان احساس می‌شود.

 

وی با اشاره به ظرفیت ساحلی گیلان، افزود: فقدان رشته دریانوردی و مهندسی کشتی در گیلان سبب شده تا ظرفیت ساحلی استان مغفول بماند.

 

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه نیازسنجی رشته‌ها متناسب با بازار کار بسیار اهمیت دارد، گفت: باید زمینه فراهم شود تا فرد علمش را به عمل تبدیل کند و این مهم با بازتعریف رشته‌های نو و نیازسنجی بازار کار محقق می‌شود.

 

نجفی از انعقاد ۶۶ قرارداد پژوهشی بین دانشگاه گیلان و سایر دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها خبر داد و اضافه کرد: حجم اعتباری قراردادهای پژوهشی دانشگاه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

 

وی با اشاره به تفاهم نامه سه جانبه دانشگاه گیلان، جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات و فناوری استان گیلان در راستای تقویت الگوی کشت برنج، افزود: دانشگاه گیلان با همکاری سایر دستگاه‌ها تلاش می‌کند کشاورزی را به سمت دانش بنیان سوق دهد که اجرای این طرح موجب تحول صنعت کشاورزی کشور و منطقه می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار