کد خبر : 79892
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مرداد 1401- 34: 20

انتقادات تند استاندار گیلان :

رشت درگیر بازی‌های سیاسی اعضای شورا شده/ مردم تا چه زمانی باید تاوان ناکارآمدی و ضعف این افراد را بپردازند

رشت درگیر بازی‌های سیاسی اعضای شورا شده/ مردم تا چه زمانی باید تاوان ناکارآمدی و ضعف این افراد را بپردازند

.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی عصر امروز (سه‌شنبه) در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان با بیان اینکه گزارش محیط زیست از وضعیت پسماند در شهرستان‌های گیلان نشان دهنده فاجعه زیست محیطی است، اظهار کرد: معضل پسماند یکی از مشکلات بزرگ در استان گیلان محسوب می‌شود و آمار محیط زیست از وضعیت پسماند شهرستان‌های استان بسیار تاسف بار است.
وی با انتقاد از عملکرد برخی از مسئولان در خصوص ساماندهی وضعیت پسماند در شهرستان‌های گیلان، گفت: برخی از مسئولان ساماندهی پسماند شهر خود را رها کردند که باید به مردم و استانداری پاسخگو باشند.
استاندار گیلان با تأکید بر اینکه مردم از برگزاری جلسات تکراری خسته و گزارش‌های متوالی خسته شده اند، بیان کرد: به نظر می آید برخی از شهرداران و اعضا شوراهای اسلامی شهرها برای حل معضل پسماند به دنبال معجزه هستند.
دکتر عباسی با انتقاد از ناکارآمدی و ضعف اعضای شورای اسلامی شهر رشت، گفت: رشت طی چندین سال، درگیر بازی‌های سیاسی اعضای شورای اسلامی شهر شده و مشخص نیست مردم تا چه زمانی باید تاوان ناکارآمدی و ضعف این افراد را بپردازند.
وی تصریح کرد: به واسطه پیگیری مستمر پسماند رشت از سوی رئیس‌جمهوری از وزیر کشور و بنده و ضعف‌های موجود، شخصاً این موضوع را دنبال می‌کنم.
نماینده عالی دولت در گیلان، معاون عمرانی استانداری را موظف کرد تا ظرف دو روز آینده، آخرین وضعیت پسماند را به وی گزارش دهد.
دکتر عباسی بر لزوم تغییر جدی در وضعیت پسماند گیلان به قید فوریت تأکید کرد و مسئولیت نظارت بر این امر در شهرستان‌ها را برعهده فرمانداران دانست و گفت: اقدامات صورت گرفته زیبنده مردم گیلان و دولت مردمی نیست.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسین چهارشنبه , ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

سلام علیکم خدمت دست اندرکاران سایت خبری گیلانستان
چند مورد اینجا باید بررسی شود
۱- چرا استاندار بدنبال حل مشکل پسماند از درون مجموعه استانداری و شهرداری میباشد آیا اینطور نیست اگر این بزرگواران راه حلی برای برطرف کردن میداشتند تا حالا بکار میگرفتند. پس لازم میباشد از خارج از این مجموعه کمک گرفته شود.
۲- ایشان میفرمایند برخی مسئولین ساماندهی پسماند را رها کرده اند! بله این کشف، کاملا صحیح است چون عملا راهکاری ندارند. و در آینده نزدیک با یک فاجعه روبرو خواهیم بود زیرا که از کوچک ترین تقسیمات کشوری مانند روستا جهت امحا پسماند رو به شیوه های نادرست مانند دفن زباله ها در سطح روستا شده اند که این خود در آینده نزدیک مدفن سراوان به وسعت استان گیلان ایجاد میکند.
۳- راه کار های زیادی برای برطرف کردن وجود دارد اما مسئولین نمیخواهند اگر دغدغه ای وجود داشته باشد میتوانم راهکارهای عملیاتی شده در اختیار شما و مسئولین بگذارم. کما اینکه در اختیار مسئولین محترم و دلسوز قرار داده شده اما براحتی به گوشه ای انداخته و منتظر معچزه هستند.

رفتن به نوار ابزار