کد خبر : 61257
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹

استاندار گیلان:

«رشت» شهر ملی هنرهای سنتی با محوریت «رشتی‌دوزی» شناخته شد

«رشت» شهر ملی هنرهای سنتی با محوریت «رشتی‌دوزی» شناخته شد

شهر رشت به‌عنوان شهر ملی هنرهای سنتی ایران با محوریت رشتی‌دوزی موفق به دریافت گواهینامه شهرهای ملی شد.

به گزارش گیلانستان، روستاهای ارده شهرستان رضوانشهر با محوریت شال‌بافی، جیرده شهرستان شفت با محوریت سفال، عنبران شهرستان آستارا با محوریت گلیم‌بافی، شالمای شهرستان ماسال با محوریت چوب‌تراشی و شهر رشت نیز به‌عنوان شهر ملی هنرهای سنتی ایران با محوریت رشتی‌دوزی موفق به دریافت گواهینامه شهرهای ملی شدند.

استاندار گیلان ظهر امروز در مراسم اعطای گواهینامه شهرها و روستا‌های ملی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: امروز با تلاش‌های هدفمند مدیران حوزه گردشگری و صنایع دستی ایران توانست به لحاظ ثبت جهانی روستاها و شهرها ممتاز از کشور‌های دیگر باشد.

ارسلان زارع با بیان اینکه آثار هنری ارزشمند گیلان زمینه جدب گردشگران به این استان را فراهم می‌کند خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر صنایع‌دستی و گردشگری از رسته‌های مهم اشتغال و معیشت مردم گیلان بوده است.

وی به ثبت ملی چهار روستای گیلان از مجموع ۱۶ روستای ثبتی کشور در امسال خبر داد و گفت: روستا‌های ارده رضوانشهر با محوریت شال‌بافی، جیرده شفت با محوریت سفال، عنبران آستارا با محوریت گلیم‌بافی، شالمای شهرستان ماسال با محوریت چوب‌تراشی گامی مهم و ارزنده‌ای است.

استاندار گیلان با بیان اینکه شهر رشت به‌عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی شناخته شده است گفت: ثبت جهانی روستای قاسم‌آباد شهرستان رودسر در حوزه چادرشب ‌بافی نیز تلاش قابل تقدیر دیگری است که ضمن تقویت همدلی در مردم آن روستا، زمینه توسعه اشتغال در حوزه صنایع‌دستی را فراهم می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در حوزه گردشگری بیان کرد: قصد داریم اقدامات نرم‌افزاری این بخش را تقویت کنیم تا پس‌از فروکش کردن این ویروس، شاهد رونق گردشگری در استان باشیم.

در مراسم امروز اعطای گواهینامه شهرها و روستاهای محلی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیز استانداران گیلان، گلستان، اردبیل، فارس و یزد برگزار شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار