کد خبر : 30907
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹

“رشت” ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت کتاب کشور را دارد

“رشت” ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت کتاب کشور را دارد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی رشت با بیان اینکه پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت با معضلات فراوانی درگیر است گفت: شهر رشت پتانسیل تبدیل شدن به پایتخت کتاب کشور را دارد.

به گزارش گیلانستان مرتضی اکبری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی(ره) اظهار داشت: یکی از نیازمندی‌های جامعه ما فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی رشت با بیان اینکه زادروز علامه طباطبایی به عنوان روز کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است عنوان داشت: علامه طباطبایی یکی از بزرگترین علمای ایران بود.

اکبری با اشاره به اینکه تفسیر المیزان یکی از بزرگترین کتاب‌های علامه طباطبایی است گفت: جایگاه رفیع علامه طباطبایی در عرصه علوم اسلامی باعث شد تا روز کتاب و کتابخوانی به نام ایشان نامگذاری شود.

وی با بیان اینکه در عصر تکنولوژی کتاب توانسته جایگاه خود را در بین اهالی فرهنگ حفظ کند ابراز داشت: فراگیری فرهنگ کتابخوانی نیازمند همیاری دستگاه‌های اجرایی مختلف است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی رشت با اشاره به اینکه 25 کتابخانه در شهر رشت مشغول به فعالیت هستند افزود: تعدادی از کتابخانه‌های استان گیلان با کمک نهادهای مختلف به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

اکبری با بیان اینکه آشنا کردن خانواده‌ها با فرهنگ کتابخوانی باعث رغبت کودکان به مطالعه کتاب می‌شود اظهار داشت: شهر رشت 45 پرسنل دارد که در 25 کتابخوانه به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کمبود فضای فیزیکی یکی از معضلات کتابخانه‌های شهرستان رشت است عنوان داشت: افزایش سرانه مطالعه کتاب رابطه مستقیم با فضای فیزیکی کتابخانه‌ها دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی رشت با بیان اینکه پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت با معضلات فراوانی درگیر است خاطرنشان کرد: شهر رشت پتانسیل تبدیل شدن به پایتخت کتاب کشور را دارد.

اکبری با اشاره به اینکه برنامه‌های جنبی می‌تواند باعث افزایش تمایل مردم به کتابخانه‌ها شود گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب و نشست‌های ادبی باعث ارتباط تنگاتنگ مردم با کتابخانه‌های رشت شده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار