کد خبر : 32529
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 دی 1397- 24: 10

رشت نباید معطلِ معضلاتی شود که براثرِ اعمال سلیقه های خاص پیش می آید/مردم از شورا انتظار دارند شهردار مجرب و متخصص انتخاب کنند

رشت نباید معطلِ معضلاتی شود که براثرِ اعمال سلیقه های خاص پیش می آید/مردم از شورا انتظار دارند شهردار مجرب و متخصص انتخاب کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در گفتگو با خبرنگار رویداد گیلان با اشاره به تاخیر انتخاب شهردار رشت اظهارکرد: با توجه به پیگیری هایی که توسط فرمانداری و استانداری به عمل می آید، اعضای شورای شهر مصمم هستند تا پایان هفته شهردار رشت را انتخاب و سپس به وزرات کشور معرفی کنند. وی افزود: ما منتظر […]

به گزارش گیلانستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به تاخیر انتخاب شهردار رشت اظهارکرد: با توجه به پیگیری هایی که توسط فرمانداری و استانداری به عمل می آید، اعضای شورای شهر مصمم هستند تا پایان هفته شهردار رشت را انتخاب و سپس به وزرات کشور معرفی کنند.
وی افزود: ما منتظر هستیم که ببینیم، اعضای شورای شهر تا روز دوشنبه چه می کنند و نتیجه کارچه می شود.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه شورا وظیفه دارد در فرصت مقرر شهردار را انتخاب کند، گفت: یک فرصت قانونی دراختیار اعضای شورای شهر قرار گرفته است و مراحل قانونی باید طی شود و اعضای شورا درحال استفاده از فرصت قانونی خود هستند.
علی اوسط اکبری مقدم با اشاره به مهلتِ قانونی سرپرستیِ شهرداری تا ۲۸ ام دی ماه، تصریح کرد: اگر درمهلتِ مقرر اعضای شورا، شهردار را معرفی نکنند، پس از انقضای مهلت، مراحل قانونی وجود دارد که باید اجرا شود.
وی افزود: بنده با اعضای مختلف شورای شهر تماس گرفته ام، که بیان کردند، روز دوشنبه حتما جلسه تشکیل می شود و رزومه و برنامه ی افرادِ کاندید، مورد بررسی قرار می گیرد و روز دوشنبه و یا تا پایان هفته شهردار را معرفی می کنند.
معاونِ استاندار گیلان تاکید کرد: شهر نباید معطلِ مشکلات و معضلاتی شود که درحوزه ی شوراها، براثر عدم اِشرافیت به موضوع ویا اعمال سلیقه های خاص پیش می آید، و برای شهر تنش به بار بیاورد و این روش اصولی نیست.
علی اوسط اکبری مقدم با تصریح براینکه شهر رشت دارای اصالت و پیشینه ی فرهنگی است، گفت: شهری که دارایِ افرادِ شاخص درمجامع بین المللی وکشوری است، شایسته است که به سرعت فردی که دارای تجارب و تخصص ارزنده است، به عنوان شهردار انتخاب شود و معضلات حاکم بر شهر را کاهش دهد.
وی با اعلام اینکه با توجه به معضلاتِ عدیده ی شهر رشت ما انتظار نداریم که فردی بیاید و همه ی معضلات را در بازه ی زمانی کوتاه مدت حل کند، عنوان کرد: قطعا استفاده ازافرادِ دارای دانش، تخصص و تجارب لازم، چالش های شهر را کاهش می دهد و دغدغه های شهروندان را به حداقل می رساند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: این جزءِ وظایف اعضای شورای شهر است و مردم از آنها انتظار دارند که شهردار مجرب و متخصص انتخاب کنند و انتظار مردم به حق است.
اوسط اکبری مقدم با تاکید براینکه اعضای شورا منتخب مردم هستند و باید انتظارات آنها را پاسخگو باشند، گفت: مردم انتظار دارند، کلانشهری مانند رشت، ماه ها بدون شهردار نماند و این حق طبیعی و قانونی مردم است و امیدواریم اعضای شورا، این حق مردم را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/رویداد گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار