کد خبر : 24983
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

رشت| ۶۹ درصد از جرائم رایانه‌ای استان گیلان در بستر پیام‌رسان‌های خارجی اتفاق افتاده است

رشت| ۶۹ درصد از جرائم رایانه‌ای استان گیلان در بستر پیام‌رسان‌های خارجی اتفاق افتاده است

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: ۶۹ درصد از جرائم رایانه‌ای استان گیلان در سال گذشته در بستر پیام‌رسان‌های خارجی اتفاق افتاده است.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ ایرج محمدخانی در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت: استفاده کاربران ایرانی از پیام‌رسان‌های خارجی سبب بروز آسیب‌هایی مانند تغییر فرهنگ و آداب و رسوم و متزلزل شدن بنیان خانواده شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان افزایش جرائمی مانند ترویج قمار و کلاهبرداری‌های مالی را از دیگر آسیب‌های اجتماعی پیام‌رسان‌های خارجی دانست و گفت: این آسیب‌ها تاکنون بیشتر متوجه جوانان شده است.

محمدخانی با اعلام اینکه 69 درصد از جرائم رایانه‌ای استان گیلان در سال گذشته در بستر پیام‌رسان‌های خارجی انجام شده است عنوان داشت: مدیریت سرور این پیام‌رسان‌ها در خارج از کشور زمان پیگیری و کشف جرم را افزایش می‌دهد.

وی استفاده از پیام‌رسان‌های بومی را راهکاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و تحکیم بنیان‌های خانواده دانست و ابراز داشت: تولید محتوای متناسب با فرهنگ جامعه ایرانی و حفظ حریم خصوصی کاربران از جمله مزایای استفاده از پیام‌رسان‌های بومی است‌

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در سال‌های اخیر پیام‌رسان‌های بومی مختلفی در کشور ایجاد شده که پاسخگوی نیاز کاربران است افزود: استفاده از این پیام‌رسان‌ها نگرانی والدین برای استفاده فرزندانشان از فضای مجازی را کاهش می‌دهد.

محمدخانی با اشاره به امکانات فنی پیام‌رسان‌های داخلی خاطرنشان کرد: ایجاد کانال‌های تعاملی، ایجاد نظرسنجی، گفت‌و‌گوی فردی و گروهی، خرید شارژ، پرداخت قبوض، تماس صوتی رایگان، محیط کاربری زیبا و حفظ حریم خصوصی از جمله این امکانات است.

وی ضمن توصیه به خانواده‌های ایرانی برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی تصریح کرد: از هموطنان گرامی تقاضا داریم هرگونه اقدام مجرمانه در فضای مجازی را از طریق نشانی www.cyberpolice.ir و gfata@police.ir به پلیس فتا اطلاع دهند.

/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار