کد خبر : 57761
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 مهر 1399- 55: 11

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

رشد جمعیت از برنامه‌های جدی مجلس یازدهم

رشد جمعیت از برنامه‌های جدی مجلس یازدهم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بررسی مشکلات پیرامون موضوع رشد جمعیت و ایجاد راهکارهای تشویقی و فرهنگی را اولویت مجلس یازدهم دانست و گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای جلوگیری از پیری جمعیت، باید برای دو برابر شدن جمعیت فعلی برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش گیلانستان، سید علی آقازاده با اشاره به مشکلات پیرامون رشد جمعیت در ایران اظهار کرد: با توجه به لزوم پیگیری در خصوص رشد جمعیت، مجلس به‌طورجدی در حال پیگیری مسئله از طریق ایجاد قوانین تشویقی و فرهنگی در بین خانواده‌ها‌ است.

وی با اشاره به آیین‌نامه‌هایی برای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری گفت: یکی از مباحث مهم مجلس، بررسی مشکلات، ایجاد طرح‌های تشویقی و فرهنگی برای رشد جمعیت است چراکه در صورت عدم برنامه‌ریزی، با پیری جمعیت در آینده مواجه خواهیم شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر دغدغه رهبری مبنی بر لزوم توجه به رشد جمعیت، افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای جلوگیری از پیری جمعیت، باید برای دو برابر شدن جمعیت فعلی برنامه‌ریزی کرد، لذا اراده نظام جمهوری اسلامی  برای تحقق این موضوع مهم، اراده‌ای جدی است.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی بررسی مشکلات پیرامون موضوع رشد جمعیت و ایجاد راهکارهای تشویقی و فرهنگی را اولویت مجلس یازدهم دانست و بیان کرد: در کمیسیون‌های مختلف مجلس، بحث‌های گوناگونی در این حوزه در حال انجام است تا با ارائه طرح‌های مختلف، قدم مثبتی دراین‌باره برداشته شود.

آقازاده با اشاره به سبک زندگی ایرانی اسلامی و توجه به بنیان گرم خانواده تصریح کرد: متأسفانه با تهاجمات و القائات فرهنگی دشمن به کانون گرم خانواده و فقدان برنامه‌ریزی جامع و کامل در این حوزه،  شاهد تغییر در سبک زندگی خانوادگی در حوزه فرزندآوری بوده‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، ایجاد طرح‌های تشویقی همراه با تسهیلات، اشتغال و کاهش مشکلات اقتصادی را بستر مناسب رشد جمعیتی در ایران دانست و افزود: مجلس یازدهم در تلاش است تا با یک نگاه علمی، انقلابی و متکی بر فرهنگ خانواده، مانع پیری جمعیت شده تا رشد جمعیت به حدنصاب برسد.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان گیلان با مشکل جمعیتی دست‌وپنجه نرم می‌کند، گفت: بر اساس آمار استان گیلان جزء استان‌های پیر محسوب شده که باید برای جلوگیری از افزایش این مشکل، برنامه‌های مدونی صورت بگیرد لذا مجلس یازدهم با حساسیت به این موضوع می‌پردازد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار