کد خبر : 29846
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1397- 12: 19

رشد سالمندی از رشد کل جمعیت بیشتر است

رشد سالمندی از رشد کل جمعیت بیشتر است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: طی قرن‌های ۲۰ و ۲۱ سالمندی رو به افزایش داشته و رشدی سریعتر از رشد کل جمعیت داشته که این رشد معادل ۲ درصد است.

به گزارش گیلانستان، دکتر عباسی در گفت‌وگویی، سالخوردگی جمعیت را پدیده فراگیر، جهانی رو به افزایش دانست و افزود: طی قرن‌های ۲۰ و ۲۱ سالمندی افزایش و رشدی سریعتر از رشد کل جمعیت داشته که این رشد معادل ۲ درصد است.

وی با بیان اینکه گیلان، بالاترین نرخ سالمندی در میان استان‌های کشور را داراست، تصریح کرد: براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در گیلان، سالمندان ۱۳.۲۵ درصد کل جمعیت گیلان را تشکیل می‌دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیشتر سالمندان استان بی‌سوادند و میزان بی‌سوادی در زنان بیشتر از مردان و در روستا بیشتر از شهر است ادامه داد: مشکلات مالی، بهداشت و سلامت عمده مشکلات مطرح شده در سالمندان است.

عباسی از اجرای سند ملی تحول نظام سلامت، رفاه و منزلت سالمندان مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی در استان خبر داد و گفت: گسترش برنامه های خود مراقبتی در سالمندی در تمام مناطق شهری و حاشیه شهر در گیلان از برنامه‌های معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

وی استمرار و گسترش برنامه مراقبت ادغام یافته و جامع سالمندی در تمام مناطق شهری، روستایی و حاشیه شهر را یکی از پروژه‌های راهبردی سلامت سالمندان در گیلان عنوان کرد./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار