کد خبر : 32490
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸

رشد سرسام آور سهم شرکت های دولتی و بانک ها در لایحه بودجه ۹۸

رشد سرسام آور سهم شرکت های دولتی و بانک ها در لایحه بودجه ۹۸

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه جاری دولت ۴۰۷ هزار میلیارد تومان است، گفت:بودجه سال ۹۸ با سقف هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان به مجلس تحویل داده شد که هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان متعلق به شرکت‌های دولتی و بانک‌ها است که نسبت به سال گذشته در این بخش رشد سرسام آوری دارد.

به گزارش گیلانستان در جلسه شورای اداری استان، با اشاره به لایحه بودجه ۹۸، اظهار کرد: بودجه سال ۹۸ با سقف هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان به مجلس تحویل داده شد که هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان متعلق به شرکت‌های دولتی و بانک‌ها است که نسبت به سال گذشته در این بخش رشد سرسام آوری دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه جاری دولت ۴۰۷ هزار میلیارد تومان است، افزود: هزینه‌های جاری در لایحه بودجه سال ۹۸ نسبت به سال گذشته رشد اندکی داشته است در حالیکه باید حداقل ۵۰۰ هزار میلیارد تومان می‌بود. این عدد نشان دهنده این است که دولت باید هزینه‌های بعضی جاها را به شدت کاهش دهد و بسیاری از دستگاه‌ها را ادغام کند.

جبار کوچکی نژاد

 

کوچکی‌نژاد گفت: طبق قانون، دولت باید ۱۵ درصد حجم خود را کاهش می داد که با فروش نفت اجرایی نشد اکنون که جلوی فروش نفت گرفته شد ناچارا باید به قانون عمل کند.

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت با فروش یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد خواهد داشت، حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش بینی شده است و همچنین ۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد اختصاصی دولت و مبالغ کمی هم از بخش عوارضی و گمرکی می‌باشد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در بودجه ۹۸، ارزش دلار حدود ۵ هزار و ۷۰۰ محاسبه شده است، گفت: هر بشکه نفت هم ۵۵ دلار پیش بینی شده است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نحوه بودجه بندی سال ۹۸ نشان می‌دهد که ما با مشکلات جدی مواجه هستیم، افزود: انتظار داشتیم دولت برای کوچک کردن بدنه خود از دستگاه‌های خدمات رسان غیر حاکمیتی شروع کند ولی به سمت آموزش و پرورش، آموزش و تحقیقات و آموزش عالی آمده است.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و تحقیقات کشور و ۱۴۰ هزار میلیارد تومان هم مربوط به کل بخش رفاهیات است که دولت در نظر گرفته است.

نماینده مردم رشت با اشاره ردیف اعتباری مختص بخش خشکبیجار در لایحه بودجه ۹۷ و ۹۸ در بخش راه و ترابری، اضافه کرد: جاده مهم این بخش که از آستانه اشرفیه به سمت لشت نشا می‌رود باید یک کمربندی هم به خشکبیجار بخورد و این مهم‌ترین خواسته مردم این منطقه است، لذا برای اینکه از اعتبار لازم برخوردار شود باید سریع مطالعات آن انجام گیرد تا شامل ردیف اعتباری گردد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بودجه سال ۹۷، حدود ۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای احداث پست برق ۶۳ کیلووات خشکبیجار و سنگر در نظر گرفتیم که نیازمند بررسی است. استقرار اداراتی که نیاز مردم است باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای اینکه منطقه آزاد را توسعه دهیم، پیش نویسی پیشنهاد کردیم مبنی بر اینکه منطقه آزاد از انحصار یک شهرستان خارج شود. حوزه تردد خودرو در کل گیلان هم دیگر پیشنهادی است که مطرح شده است. اعتقاد داریم منطقه آزاد متعلق به همه مردم است و هرگونه فشار به مردم در حوزه منطقه آزاد تحت هیچ شرایط نمی‌پذیریم.

به گزارش ایسنا کوچکی‌نژاد با تاکید بر پیگیری و حل مشکلات جاده‌ای، فاضلاب و برق بخش خشکبیجار، بیان کرد: باید بتوانیم تا پایان سال ۹۸، بیش از ۹۰ درصد زیرساخت‌های جاده‌ای منطقه خشکبیجار را حل کنیم، همچنین پیگیر دریافت سهمیه قیر هستیم و در بودجه سال ۹۸ هم اعتبار ۶ هزار میلیارد تومانی برای تامین قیر پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ایکانا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار