کد خبر : 64503
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 فروردین 1400- 29: 18

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان:

رشد ۳۶ درصدی عملکرد بنادر گیلان

رشد ۳۶ درصدی عملکرد بنادر گیلان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: با رشد عملکرد در دو بندر انزلی و آستارا در سال گذشته شاهد رشد ۳۶ درصدی عملکرد تخلیه و بارگیری بودیم.

به گزارش گیلانستان، حمیدرضا آبایی در حاشیه بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از مجتمع بندری انزلی، اظهار کرد: بندر انزلی با قدمت حدود ۳۰۰ ساله در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی واقع شده و یکی از بنادری است که در حاکمیت سازمان بنادر با قانون منطقه آزاد تجاری صنعتی اداره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بندرانزلی دارای ۱۶ پست اسکله است، افزود: یکی از مباحث اصلی که در انزلی حائز اهمیت بوده استفاده از ظرفیت این بندر برای تخلیه فولاد داخل کشور می باشد که با رشد خوبی در سال‌های قبل عملکرد تا هفت میلیون تن را در سال ۹۱ تجربه کرده که با توجه به خودکفایی در زمینه فولاد و قطع واردات باعث شده که این بندر به دلیل تک بعدی بودن متضرر شود.

آبایی تصریح کرد: البته با اقدامات سازمان بنادر این بندر از حالت تک بعدی خارج و به سمت تخلیه و بارگیری کالاهای فله‌ای خشک، مایع و کانتینری رسیدیم که سیلوها و مخازن در این بخش توسط بخش خصوص ساخته و مدیریت می شوند.

وی با بیان اینکه در گیلان رشد ۳۶ درصدی عملکرد را شاهد بودیم، تاکید کرد: بنادر انزلی و آستارا در سال گذشته شاهد افزایش عملکرد این دو بندر بودیم.

آبایی با تاکید بر اینکه یکی از مواردی که مورد توجه قرار داریم در بحث کانتینری است، گفت: اسکله ها را با توجه به وضعیتی که دارند برای کانتینرهای ساخته شده و یکی از کارهایی که برای حمایت از صادرات انجام دادیم ۶۴ پلاک یخچالی در نظر گرفتیم که کانتینرهای یخچالدار فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حداکثر ظرفیت و حجم و عملیات کشتی‌ها ۶۵۰۰ تن است و به دنبال افزایش این ظرفیت با استفاده از توان بخش خصوصی و ساخت کشتی های بالای ۸۰۰۰ و ۱۲ هزار تن هستیم، تاکید کرد: همه کشتی های دریای خزر در اسکله انزلی می توانند پهلو بگیرند.

آبایی تصریح کرد: به دنبال توسعه وضعیت گردشگری در بندر انزلی هستیم که چهار هکتار اراضی خشکی و شش هکتار اراضی دریایی در منطقه آزاد را به صورت مارینو در نظر گرفتیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی استفاده همه جانبه داشته باشیم و به لحاظ تک‌بعدی ضربه نخوریم.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار