کد خبر : 65868
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان:

رشد ۴۲ درصدی کشف مواد مخدر در گیلان

رشد ۴۲ درصدی کشف مواد مخدر در گیلان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از کشف بیش از یک تن مواد مخدر در این استان خبر داد و گفت: در یک ماه و ۲۴ روز گذشته یک‌تن و ۱۷۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گیلان شناسایی شده که در مقایسه با مشابه سال گذشته با رشد ۴۲ درصدی مواجه بوده‌ ایم.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ علی احمدپور با بیان اینکه مسئله مواد مخدر در کشور به یک معضل بزرگ در جامعه مبدل شده است، اظهار کرد: یکی از اهداف نیروی انتظامی مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر بوده و در این همین راستا و در این مدت اقدامات بسیار خوب ک موثری اندیشیده شده است.

وی  از کشف بیش از یک تن مواد مخدر در این استان خبر داد و افزود: در یک ماه و ۲۴ روز گذشته یک‌تن و ۱۷۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گیلان شناسایی شده که در مقایسه با مشابه سال گذشته با رشد ۴۲ درصدی مواجه بوده‌ ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به رشد ۱۰ درصدی در حوزه برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در گیلان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ باند توزیع و تهیه مواد مخدر دستگیر و منهدم و برای بیش از پنج هزار نفر مرتکبین جرائم مواد مخدر پرونده تشکیل و به دادسراها تحویل داده شدند.

احمدپور یکی از مهم‌ترین عامل در راه مبارزه با مواد مخدر را توجه به مسئله پیشگیری دانست و تصریح کرد: در این خصوص با بهره مندی از مطلوب از فضای مجازی و حقیقی و بارگزاری  موضوعات پیشگیرانه حاوی هشدارهای پلیسی در موضوعات اجتماعی راهکارهایی را به مردم و به‌صورت مستمر به جامعه هدف شامل جوانان ارائه داده است، و در حوزه اجرای اقدامات مقابله‌ای از ابتدای سال تاکنون طرح نوروزی و پنج طرح استانی را در سال ۱۴۰۰ آغاز و در این مدت ۲۰۰ نفر از معتادان جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند.

وی با ابراز نگرانی از افزایش تمایل جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی در کشور بیان کرد:علیرغم تمامی اقدامات پلیس ولی گرایش قشر جوان برای تهیه گل از رشد فزاینده‌ای برخوردار بوده است که یک زنگ هشدار است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با تأکید بر اینکه کنترل فضای مجازی توسط مسوولان و خانوارها‌‌ به یک اولویت در کشور باید تبدیل شود، افزود: بیشتر جوانان مواد مخدر صنعتی مثل ماراجیونا را از صفحات مجازی تهیه می‌کنند، لذا باید کنترل خانواده و مسؤولان در این خصوص با افزایش بیشتری مواجه شود.

احمدپور با درخواست از خانواده‌ها در خصوص افزایش آگاهی خود در مسئله صدمات جبران‌ناپذیر اعتیاد در بین جوانان و اعلام شماره تلفن‌های ۳۳۵۹۳۰۰۷ و ۲۱۸۲۵۷۵۶ ستاد خبری گفت: کانال اینستاگرامی پادزهر پلیس مواد مخدر تشکیل و خانواده‌ها می‌توانند با حضور در این کانال موضوعات بحث اعتیاد و آسیب‌های آن را فرا گیرند زیرا ۷۰ درصد گرفتارشدن جوانان به اعتیاد به دلیل غفلت خانواده‌ها است.
انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار