کد خبر : 16511
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵

رشد ۸۰ درصدی جرایم رایانه‌ای در گیلان/ کاهش سرقت از مغازه، منزل و کیف‌قاپی در استان

رشد ۸۰ درصدی جرایم رایانه‌ای در گیلان/ کاهش سرقت از مغازه، منزل و کیف‌قاپی در استان

فرمانده انتظامی استان گیلان از رشد ۸۰ درصدی جرایم رایانه‌ای در این استان خبر داد و گفت: استان گیلان در بحث زیرساخت‌ها دارای ضعف‌های بسیار است.

به گزارش گیلانستان، سردار پاسدار محمدرضا میرحیدری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان اظهار داشت: خبرنگاران در انعکاس اخبار و اطلاعات، آگاه‌سازی مردم و گزارش عملکرد پلیس در حوزه‌های مختلف، نقش موثری را ایفا می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان گیلان، خبرنگاران را در برقراری امنیت در جامعه یک قشر موثر بیان کرد و عنوان داشت: امسال تعامل خوبی بین مجموعه‌های رسانه‌ای استان با پلیس گیلان وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاری فراتر از یک شغل است اعلام داشت: خبرنگاران باید از این بستر برای ارتقاء امنیت، بیشتر کردن سطح آگاهی مردم جامعه و کمک به تحقق آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی استفاده کنند.

سردار میرحیدری با بیان اینکه پلیس گیلان در 4 ماه گذشته پیشرفت خوبی در برقراری امنیت در سطح استان داشته است اعلام کرد: مهم‌ترین پیشرفت پلیس، اصلاح رفتار و ارتقاء دانش پلیس‌های تخصصی گیلان بوده است.

فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره برخورد مهربانانه پلیس در عین اقتدار با مردم ابراز داشت: پلیس گیلان بنا بر بازرسی‌های صورت گرفته، برخورد مناسبی را با مردم و مسافران داشته است.

وی با تاکید بر اینکه 150 نفر بازرس برای بررسی دقیق عملکرد یگان‌های پلیس  به‌مدت یک هفته در نقاط مختلف حضور پیدا کردند گفت: 11 رده به‌عنوان رده عالی و بقیه در رده خیلی خوب در ارتباط با مردم قرار گرفتند.

سردار میرحیدری با بیان اینکه امسال سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و سرقت از طلافروشی در سطح استان گیلان رخ نداده است اعلام داشت: سرقت از مغازه، منزل و کیف‌قاپی نیز در استان کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه کل سرقت‌های صورت گرفته در استان گیلان 2 درصد افزایش داشته است خاطرنشان کرد: سرقت‌های مهم در استان گیلان 10 درصد کاهش یافته است.

سردار میرحیدری با اشاره به اینکه کشف انواع مواد مخدر در استان گیلان در 4 ماه گذشته  57 درصد افزایش داشته است اعلام داشت: تمرکز پلیس در ماه‌های گذشته بر فروشندگان عمده مواد مخدر بوده است.

وی با اشاره به تلاش‌ها و زحمات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان چندین بار با نیابت قضایی در استان‌های دیگر، قاچاقچیان مواد مخدر را در مبدا حرکت خود به سمت گیلان دستگیر کردند.

سردار میرحیدری با بیان اینکه پلیس در جمع آوری معتادان متجاهر و تحویل آنان به مقام قضایی وظیفه خود را به بهترین نحو انجام داده است افزود: معتادان باید درمان شده و در مشاغل مختلف به‌کار‌گیری شوند تا بار دیگر به سمت مصرف مواد مخدر نروند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در 4 ماه گذشته در استان گیلان 209 درصد افزایش کشفیات در حوزه قاچاق سوخت صورت گرفته است بیان داشت: پلیس در حفظ آرامش و امنیت از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

سردار میرحیدری با اشاره به اینکه پلیس گیلان در جشنواره مالک اشتر 7 رتبه برتر کشوری را کسب کرده است عنوان داشت: منتخب شدن فرمانده انتظامی بندرانزلی به‌عنوان مدیر موفق، یکی از این رتبه‌ها است.

وی با اشاره به فرمایشات امام خامنه‌ای در جهت ترغیب خیرین امنیت ساز اعلام داشت: وضعیت اماکن خدمات دهنده پلیس گیلان در شأن مردم نبود و امسال 51 پاسگاه و دیگر اماکن خدمات دهنده بازسازی شده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه امسال جشنواره قرآنی بین افراد در پلیس گیلان برگزار می‌شود گفت: سفرهای زیارتی حج، کربلا و مشهد برای حافظان قرآن در نظر گرفته شده است.

سردار میرحیدری با بیان اینکه طرح ساماندهی سواحل در استان گیلان با جدیت دنبال می‌شود خاطرنشان کرد: این طرح باعث کاهش جرائم و ناهنجاری‌ها در سواحل استان شده و مطالبات نظام و مردم را به‌خوبی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه مردم بومی استان گیلان هرساله در حوزه ترافیکی تلفات سنگینی را متحمل می‌شوند گفت: امسال مرگ و میر ناشی از تصادفات 14 درصد، آمار فوت شدگان 5 درصد و مجروحان و مصدومان 10 درصد افزایش داشته است.

فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه عمده تلفات جاده‌های استان گیلان مربوط به عابران پیاده و موتورسواران است خاطرنشان کرد: با ایجاد روشنایی مناسب در خیابان‌ها و افزایش مواردی که ایمنی جاده‌ها را افزایش می‌دهد می‌توان از ایجاد تلفات جلوگیری کرد.

سردار میرحیدری با اشاره به کاستی‌های جاده‌های استان گیلان در چند دهه اخیر گفت: جاده‌های استان گیلان از نظر رشد کیفی آسفالت‌ها و تجهیزات جاده‌ای، وضعیت نامناسب گذشته را دارد اما حجم مسافران نسبت به گذشته بسیار زیادتر شده است.

وی با بیان اینکه پلیس نیازمند ارتباط با مردم است و گزارشات مردمی در دستگیری مجرمان و پیشگیری از جرم بسیار موثر است گفت: انجام جرایم رایانه‌ای در سطح استان گیلان  80 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان رشد دانش مجازی مردم را عامل کاهش جرائم رایانه‌ای خواند و خاطرنشان کرد: پلیس فتا نیازمند ارتباط بیشتر با خبرنگاران و مردم برای پیشگیری از وقوع جرایم است.

سردار میرحیدری با اشاره به اینکه برخی از تخلفات اینترنتی برای افراد متخلف تبدیل به منبع درآمد شده است ابراز داشت: 66 درصد از جرایم اینترنتی در استان گیلان مربوط به برنامه تلگرام و گوشی‌های تلفن همراه است.

وی با اشاره به اینکه وجود دستفروشان در کنار خیابان‌ها  پدیده زشتی است که امنیت روانی جامعه را تخریب می‌کند عنوان داشت: پلیس گیلان در جمع آوری و ساماندهی دستفروشان، پشتیبان شهرداری‌ها و دستگاه‌های مسئول است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار