کد خبر : 19677
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1396- 50: 13

رعایت حجاب و عفاف مختص قشر خاصی نیست/ دانشجویان ما عفت لازم را دارند

رعایت حجاب و عفاف مختص قشر خاصی نیست/ دانشجویان ما عفت لازم را دارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: « رعایت حجاب و عفاف مختص قشر خاصی نیست و باید در بین همه اقشار جامعه این اصل نهادینه شود».

به گزارش گیلانستان به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، دومین نشست ستاد حجاب و عفاف دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حضور اعضاء در دفتر رئیس این واحد دانشگاهی برگزار شد.

در این جلسه دکتر علیرضا امیرتیموری دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تسلیت نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: « بحث ترویج و فرهنگ سازی حجاب و عفاف در جامعه از اولویت‌هایی است که باید در راستای اشاعه آن فعالیت کرد و رعایت حجاب و عفاف مختص قشر خاصی نیست و باید در بین همه اقشار جامعه این اصل نهادینه شود» .

وی با اشاره به وظیفه دانشگاه در پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی ، گفت: « ما وظیفه داریم تا در مقابل هرگونه ناهنجاری که می‌تواند به جامعه آسیب بزند و ما را از مسیر ارزشهای اسلامی خود دور کند، ایستادگی کنیم».

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تأکید کرد: «باید کاری کنیم تا با پیشگیری اجتماعی و فرهنگ سازی، آگاه سازی مخاطبان و استفاده از تمام ظرفیت‌ها ، کمترین امر و نهی را در این حوزه داشته باشیم».

دکترامیرتیموری با ابراز امیدواری نسبت به همکاری حوزه های مختلف دانشگاه در این امر، بیان کرد: «ما اعتقاد داریم دانشجویان جامعه اسلامی عفت لازم را دارند، البته ممکن است تعداد کمی از دانشجویان به هنجارها توجه نداشته باشند ولی اکثر دانشجویان ما به موضوع حجاب و عفاف معتقدند» .

وی تأکید کرد: «دانشجویان ما از طرف دشمنان انقلاب با هجمه عظیمی روبرو هستند که باورها و اعتقادات آنان را هدف قرار داده است و ما به عنوان مسئول وظیفه داریم تا با برنامه ریزی درست و ارائه برنامه های فرهنگی مهندسی شده، فرزندانمام را در مقابل این هجمه ها حفظ کنیم».

دکتر امیرتیموری تصریح کرد: «در حال حاضر بدحجابی جامعه اسلامی و جوانان ما را تهدید می کند، باید در کنار دیگر دستگاههای مسئول در حوزه عفاف و حجاب، وظیفه انسانی، شرعی و دینی خود را به نحو احسن در ساعات حضور دانشجویان در دانشگاه با ارائه برنامه های فرهنگی مناسب، انجام دهیم».

وی با اشاره به تأثیر حجاب و عفاف در کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: « کسانی که در جامعه با عفت زندگی می‌کنند از ارتکاب به جرائم مصون‌تر هستند و کسانی که عزیزترند کمتر در معرض خطر قرار دارند» .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان خواستار کار در خصوص مقوله حجاب و عفاف در دانشگاه شد و خاطر نشان کرد : «دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت مطمئنا با برنامه های ارائه شده ، تجربه و دانش متولیان فرهنگی خود با قوت در حوزه عفاف و حجاب به وظایف خود عمل خواهد کرد تا شرمنده شهدا نباشیم».

در ادامه هر یک از اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مطالب مطرح شده ارائه دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار