کد خبر : 7018
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395- 41: 14

رفتار مسئولان جهاد دانشگاهی گیلان در ارتباط با پرچم آمریکا محکوم است‌

رفتار مسئولان جهاد دانشگاهی گیلان در ارتباط با پرچم آمریکا محکوم است‌

مسئول سازمان بسیج اساتید گیلان گفت: اقدام تأمل برانگیز مسئولان جهاد دانشگاهی گیلان در جلوگیری از قراردادن پرچم آمریکا زیر پای دانشجویان و کارکنان این مؤسسه به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

به گزارش گیلانستان : بهروز جلایی در گفت‌وگویی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران می توانست مناسبت های دیگری را برای روز دانشجو انتخاب کند اظهار داشت: روز دانشجو روز بازگشت به فریادهای دانشجویان غیور در سال ۳۲ است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان با اشاره به اینکه اهداف جنبش‌های دانشجویی، آرمان‌گرایی، عدالتخواهی و تحولخواهی است خاطرنشان کرد: جنبش‌های دانشجویی با نظرات و دید خوب تمامی صحنه‌ها را زیر نظر دارند.

جلایی افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند “دانشجویان و حتی دانش آموزان باید نسبت به مسائل سیاسی داخل و خارج از کشور تحلیل داشته باشند و تحلیل‌های خود را ارائه کنند”.

وی ویژگی‌های ۱۶ آذر را استکبارستیزی، نگاه علمی به پیشرفت و تعالی کشور، حفظ و استحکام اتحاد ملی، هم افرایی و فشرده کردن صفوف جهت مقابله با دشمنان ملت در عرصه‌های داخلی و خارجی نام برد و گفت: جنبش‌های دانشجویی توانستند همانند ارکان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌ها صداقت، صفا، خلوص و همراهی را به همراه آرمان گرایی خود داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان با تاکید براینکه ۱۶ آذر نکوداشت موجود زنده‌ای است که اکنون ۶۳ سال از عظمت، جلال و ظهور آن می‌گذرد افزود: حضور و سخنرانی مقام معظم رهبری و مقامات کشوری در روز دانشجو نشان از عظمت این روز است و ۱۶ آذر نباید به مجالس جشن، پایکوبی محدود شود و بدون محتوا باشد.

جلایی با تاکید بر اینکه اقدام تأمل برانگیز مسئولان جهاد دانشگاهی گیلان در جلوگیری از قراردادن پرچم آمریکا زیر پای دانشجویان و کارکنان این مؤسسه به هیچ عنوان قابل توجیه نیست افزود: آمریکا مستکبری است که در تمامی تحولات داخلی، منطقه ای و بین المللی در مقابل ایران است.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آمریکا به‌عنوان دشمن در تمامی عرصه‌ها در مقابل ایران ایستاد گفت: اگر مسئولان این دانشگاه پایبند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های دانشجویی هستند آیا در چند روز گذشته رای مجمع نمایندگان آمریکا در تحریم مضاعف بعد از عهد برجام را مشاهده نکردند؟

جلایی با تاکید براینکه از تعداد ۲۴۲ نفر اعضای حاضر در مجمع نمایندگان آمریکا تعداد ۲۴۱ نفر و در سنای آمریکا نیز از تعداد ۹۹ نفر حاضر در جلسه کل تعداد حاضر اعم از دموکرات و جمهوری خواه تحریم ایران را تائید کردند افزود: آیا افرادی که برای پاک کردن و بزک کردن چهره آمریکا خوش رقصی می‌کنند و از خود رفتارهای اینچنینی نشان می‌دهند همدست آمریکا و جنایتکاران محسوب نمی‌شوند؟

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان با بیان اینکه آمریکا در همه عرصه‌ها با اجماع در داخل به دشمنی با ایران ادامه می‌دهد خاطرنشان کرد: در انتخابات چند روز پیش در آمریکا، مردم آمریکا به‌دلیل ساختار غلط و فساد در آمریکا پرچم کشور خود را به آتش می‌کشند، آیا شما نگران پرچم آمریکا هستید؟

وی با اشاره به اینکه در تظاهرات تمامی نقاط جهان که به دلیل آزادیخواهی، عدالت خواهی، آرمان خواهی، استقلال و آزادی است به شعار مرگ بر ایالت متحده آمریکا توام است گفت: انجام چنین حرکاتی بزک کردن چهره آمریکا و شریک شدن با شیطان بزرگ “آمریکای جنایتکار” است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان با تاکید براینکه آمریکا در فتنه سال ۸۸ همه امکانات خود را جهت تغییر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌کار گرفت تصریح کرد: آیا شما مسئول دانشگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستید و این حرکات را در جهت منافع جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهید؟

جلایی با بیان اینکه اقدامات اخیر در جهاد دانشگاهی را محکوم می‌کنیم و از نهادهای امنیتی و نظارتی خواستار رسیدگی به این مهم هستیم چون این قبیل از افراد دشمنان اسلام را امیدوار و نیروهای انقلابی را دلسرد می‌کنند گفت: با اقدامات اخیر در برجام، آمریکا بیش از پیش در ایران و جهان منفور شده است.

وی با تاکید براینکه آیا اینگونه می‌خواهید به نسل آینده، نسل پرشور و دغدغه مند دانشجو در جهت پیشرفت و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک کنید؟ افزود: امیدواریم اینچنین نباشد که همانند منافقینی با نقاب دوستی در عرصه ملت ایران ورود کنید و این را بدانید اگر مسیر خود را اصلاح نکنید رسوا و شرمنده شهدا و ملت عظیم الشان ایران اسلامی می‌شوید.

جلایی با بیان اینکه افرادی در برخی از دانشگاه‌ها به‌عنوان سخنران حضور پیدا کردند که کوچکترین اعتقادی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ندارند تصریح کرد: در برخی از دانشگاه‌ها از حضور و سخنرانی افرادی ارزشمند که دارای چهره‌های دانشگاهی و سیاسی موجه بودند ممانعت به عمل آمد.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان با اشاره به اینکه در برخی از دانشگاه‌ها شاهد تنزل و حتی لغو برخی از سخنرانی‌ها بودیم گفت: برنامه‌های روز دانشجو با یک فراخوان و چهره‌ای خاص که مدنظر بود به‌صورت گسترده ای برگزار شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم شاهد دخالت کمتر نهادهای دولتی در این نوع سخنرانی‌ها باشیم افزود: تحریم‌کردن افراد انقلابی، اساتید مجرب و افرادی که نسبت به نظام مقدس انقلاب اسلامی و دانشجویان دغدغه دارند کار درستی نیست.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان با تاکید براینکه اکنون در عرصه‌های دانشگاهی بسیاری از اساتید و دانشجویان تکدر خاطر پیدا کردند خاطرنشان کرد: از مسئولان انتظار داریم پس از برخورد با چنین افرادی گزارش آن را به سمع و نظر همه مردم برسانند./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار