کد خبر : 43785
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398- 53: 16

ناظر گمرکات استان گیلان:

رفع مشکل کارگزاران گمرکی از اولویت‌های گمرکات گیلان است

رفع مشکل کارگزاران گمرکی از اولویت‌های گمرکات گیلان است

ناظر گمرکات گیلان گفت: به منظور حمایت از کارگزاران گمرکی، پیگیری مشکلات مربوط به امور مالیاتی این صنف در اولویت کاری گمرکات گیلان قرار می گیرد.

به گزارش گیلانستان ابوالقاسم یوسفی نژاد ظهر سه شنبه با اشاره به رفع مشکل کارگزاران گمرکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارگزاران گمرکی از مهمترین ارکان ارتباطی گمرک با سایر بخش‌های اقتصادی خصوصی کشور محسوب می شوند.

وی افزود: کارگزاران گمرکی با دانش تخصصی خود در راستای کاهش مدت زمان ترخیص کالا و هزینه‌های مرتبط تأثیر گذار بوده اما در زمینه‌های مالیاتی با مشکلات متعددی روبرو هستند.

یوسفی نژاد ادامه داد: فعالان عرصه تجارت خارجی به ویژه کارگزاران گمرکی به عنوان حلقه واسط این حوزه از اقتصاد با سایر بخش‌های اقتصادی و صنایع مختلف تولیدی برای کشور اهمیت بسیاری دارد.

تاکید کرد: با توجه به درخواست اتحادیه کارگزاران گمرکی از گمرک برای حمایت از این صنف درباره مشکلات مالیاتی به وجود آمده در نشست مشترک گمرک با اعضای این صنف در محل ستاد نظارت گمرکات گیلان، پیگیری مشکلات مالیاتی این صنف در اولویت کاری این ستاد قرار گرفت.

یوسفی نژاد تصریح کرد: با این اقدام گام موثری در راستای کمک به فعالان حوزه تجارت خارجی به ویژه کارگزاران گمرکی برداشته می شود.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از اختلال در روند فعالیت اعضای این صنف در صورت عدم وجود مدارک علیه آنها درباره جرائم ارتکابی در زمینه فرار مالیاتی، استعلام اطلاعات مربوط به مودیان واقعی اعم از نشانی، محل حمل کالا و سایر اطلاعات مورد نظر که در شناسایی مودیان واقعی و معرفی صاحبان اصلی کالا موثر است، از انجمن کارگزاران گمرکی صورت گیرد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار