کد خبر : 25274
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 اردیبهشت 1397- 54: 22

رقابت تنگانگ اعضای شورای رشت برای جذب بیشتر نزدیکان خود در شهرداری!

رقابت تنگانگ اعضای شورای رشت برای جذب بیشتر نزدیکان خود در شهرداری!

از آنجا که برخی از اعضای شورا دائم بر طبل شفاف سازی و قانون مداری میکوبند جا دارد در این خصوص به افکار عمومی پاسخ شفاف دهند.

به گزارش گیلانستان به نقل از رویداد گیلان، بیکاری یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی است که توازن و تعادل جامعه را به هم می‏‌ریزد و باعث ایجاد بحران‏‌های متعدد در عرصه‏‌های اجتماعی، اقتصادی، روانی و سیاسی می‏‌شود. لذا انتظار مردم از مسئولین و نمایندگان توجه و اهتمام بیشتر به موضوع بیکاری و خوداری از رابطه بازی در این زمینه است .

متاسفانه با خبر شدیم در چند روز اخیر برخی از اعضا شورای رشت با دور زدن قانون بار دیگر نزدیکان خود را وارد شهرداری کرده اند . این در حالی است که با گذشت کمتر از یکسال از عمر شورای پنجم بارها اعضای شورای شهر در طول این مدت بشکل های مختلفی نزدیکان خود را بعنوان مشاور و یا بعنوان راننده و یا نیروهای خدماتی … وارد شهرداری کرده  و پس از مدتی با شکایت و ارائه گزارش کار صوری، توانسته اند حکم به ادامه کار آنها بگیرند!

در خصوص استخدام نیرو درشهرداری و سازمانهای وابسته، در قوانین و مقررات مربوط، وظیفه و اختیاری برای شوراها وضع نگردیده است و طبق ماده ۵۴ قانون شهرداری، سازمان شهرداری به نسبت بودجه و حجم کار شهرداری ازطرف شهردار و با اطلاع شورا تهیه و پس ازتصویب وزارت کشور (سازمان شهرداریها و … کشور) به مرحله اجرای گذاشته می شود و بر اساس ماده۱۳ آیین نامه استخدامی کارکنان شهرداریها مصوب ۱۵/۸/۸۱ هیات وزیران، شهرداری مکلف است نیروی انسانی مورد نیاز خود را با رعایت مقررات پیش بینی شده در آیین نامه مذکور و پس از اخذ مجوز استخدام و موافقت مراجع قانونی و از طریق آزمون استخدامی تأمین نماید.

نیروهای اداری شاغل در دبیرخانه شورای اسلامی شهر به استناد بند ۸ ماده ۶ آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهر از کارکنان شهرداری خواهند بود و شورای اسلامی شهر حق به کارگیری نیرو برای اداره امور مربوط به دبیرخانه شورا را نخواهد داشت و هرگونه اقدام شورا در خصوص به کارگیری نیرو، ضمن تحمیل هزینه بر بودجه شهرداری، به لحاظ مغایرت با اصل ۱۰۵ قانون اساسی تخلف محسوب می گردد.

از آنجا که برخی از اعضای شورا دائم بر طبل شفاف سازی و قانون مداری میکوبند جا دارد در این خصوص به افکار عمومی پاسخ شفاف دهند.

رویداد گیلان در روزهای گذشته بارها با(شهردار رشت ، منابع انسانی شهرداری و برخی از اعضای شورا ) تماس برقرار کرد که متاسفانه هیچکدام پاسخگو نبودند!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار