کد خبر : 39265
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 تیر 1398- 28: 11

بازیکن سابق تیم سپیدرود رشت:

رقابت فوتبال خصوصی رشت با فوتبال دولتی جوانمردانه نیست

رقابت فوتبال خصوصی رشت با فوتبال دولتی جوانمردانه نیست

بازیکن سابق تیم سپیدرود رشت مشکل اصلی فوتبال رشت را بی بهره بودن از منابع دولتی و دانست و گفت: رقابت در چنین فضایی جوانمردانه نیست.

به گزارش گیلانستان محمدرضا الماسخاله در ارتباط با غیبت یک ساله‌اش از فوتبال رشت اظهار داشت: پس از سال ها بازی در دو تیم محبوب شهرم می‌خواستم کمی دور باشم و یک فضای جدید را تجربه کنم و از طرفی ابتدای فصل پیش پیرامون سپیدرود حواشی وحشتناکی وجود داشت که نمی‌خواستم من یک طرف دعوا باشم.

بازیکن فصل پیش چوکا شرایط ابتدای فصل گذشته سپیدرود را غیرعادی دانست و گفت: در دعوای مالکیتی که به‌وجود آمد به دلیل اینکه یک طرف ماجرا را همیشه به هیئت فوتبال نسبت می‌دهند خودم خواستم که در سپیدرود حضور نداشته باشم تا هیچ طرف دعوا از من سو استفاده نکنند و حتی پیشنهاد مالی آقای نوین بسیار وسوسه کنند بود اما دوست نداشتم کسی نگاه ابزاری به من داشته باشد.

مدافه سابق سپیدرود دریافتی‌اش را در فوتبال بسیار اندک اعلام کرد و اظهار داشت: من همراه سپیدرود از لیگ دو به دسته اول و سپس برتر صعود کردم و یک سال هم در برتر بودم اما بیشتر از نصف قراردادم را بخشیدم و اگر سال قبل پیشنهاد نوین را می‌پذیرفتم پول‌هایم را می‌گرفتم و البته هرگز به مخیله‌ام خطور نکرد که از باشگاه محبوم شکایت کنم.

وی با اشاره به فرسایشی شدن دعوای مالکیتی فصل پیش گفت: من می‌خواستم پس از تعیین تکلیف شدن ماجرا قرارداد ببندنم اما تا شب بازی اول داستان طول کشید و من حضورم را نه به سود سپیدرود و نه به نفع خودم ندیدم و از طرفی سه پیشنهادی که از لیگ دسته اول داشتم از دست رفت و برای حفظ آمادگی خودم چوکا را انتخاب کردم و از هواداران خونگرم چوکا برای حمایت‌هایشان تشکر می‌کنم.

الماسخاله با اعلام اینکه برعکس تصور بعضی‌ها از حضور پدرم در هیئت فوتبال همیشه متضرر شده‌ام و تصریح کرد: وقتی به لیگ برتر صعود کردیم پیکان من را می‌خواست و فکر کنم طبیعی بود چون در بیش از ۸۰ درصد بازی‌های لیگ دسته اول که منجر به صعود شد بازی کردم اما من عاشق رشت بودم و با قراردادی نصف مبلغ پیکان در سپیدرود ماندم.

بازیکن اسبق تیم‌های سپیدرود رشت و داماش گیلان اختلاف‌های کودکانه و خودزنی را عامل اصلی سقوط سپیدرود از لیگ برتر خواند و عنوان کرد: سپیدرود با خون و دل‌های فراوان هواداران و بازیکنان و مربیان توانست با غلبه بر نداری و هزاران مشکل در برابر خیل تیم‌های متمول دولتی و نیمه‌دولتی از لیگ یک به برتر صعود کند و متاسفانه به آسانی این فرصت طلایی را از دست دادیم.

وی دلیل اصلی افت فوتبال گیلان را ریشه در مسایل اقتصادی و عدم حمایت مستقیم دولت دانست و گفت: مگر می‌شود ما با تراکتورسازی و سپاهان و ذوب آهن و پرسپولیس و استقلال که به‌طور مستقیم از منابع دولتی استفاده می‌کنند و به سادگی قراردادهای ۲ تا ۳ میلیاردی می‌بندند مبارزه کنیم و بعد بگوییم فیرپلی اقتصادی داریم!

بازیکن پیشین داماش و سپیدرود با اشاره به اتفاقات فینال جام حذفی و بازی پلی آف لیگ دسته دوم کشور بیان کرد: کار داور بازی پلی آف از اشتباه داوری گذشته بود و سر این تیم را بریدند و نمی‌دانم آن آقا می‌داند که با سوت‌های مغرضانه زحمات یک سال مالک و مربی و بازیکن و هوادار را به باد داد و چه بلایی بر سر فوتبال یک استان آورد.

الماسخاله دلیل ماندگاری تیم‌هایی مانند سپیدرود را معجزه عشق هواداران خواند و ابراز داشت: امیدوارم با سامان گرفتن مساله مالکیتی غم سقوط از دل هواداران کاسته شود و تیم ریشه‌دار گیلان زمین هر چه زودتر به سطح نخست فوتبال کشور بازگردد و البته من ندیدم هیچکدام از مقصران سقوط از هواداران عذرخواهی کنند و من به‌جای آنها دست هواداران می‌بوسم و معذرت می‌خواهم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار