کد خبر : 6182
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 مهر 1395- 40: 15

رقابت ۲۵۷ قاری کشور در زیباکنار/ ۲ آبان ماه آغاز رقابت خواهران در رشته‌های مختلف قرآنی

رقابت ۲۵۷ قاری کشور در زیباکنار/ ۲ آبان ماه آغاز رقابت خواهران در رشته‌های مختلف قرآنی

دبیر اجرایی مسابقات سراسری قرآن کریم در گیلان گفت: ۲۵۷ قاری در مسابقات سراسری قرآن کریم در زیباکنار رشت در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل بخش برادران با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش گیلانستان، محمد قاسم‌پور امروز در حاشیه برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در زیباکنار این شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به رقابت قاریان در رشته‌های حفظ قرآن کریم اظهار کرد: امروز مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های حفظ با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در رشته حفظ کل قرآن کریم ۶۳ نفر با هم رقابت می‌کنند، افزود: در حفظ ۲۰ جزء ۵۴ نفر، حفظ ۱۰ جزء ۳۱ نفر، قرائت ۷۰ نفر و ترتیل ۵۷ نفر و در مجموع ۲۵۷ نفر با هم رقابت می‌کنند.

دبیر اجرایی مسابقات سراسری قرآن کریم در گیلان ادامه داد: این بخش از مسابقات با حضور برادران روز گذشته آغاز شده و تا عصر یکم آبان ماه سال جاری مرحله فینال مسابقات در رشته‌های مذکور برگزار می‌شود.

وی از برگزاری اختتامیه مسابقات رشته‌های حفظ قرآن کریم را پس از نماز مغرب و عشا در روز یکم آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: صبح دوم آبان ماه برادران شرکت کننده گیلان را به سمت شهرهای خود ترک می‌کنند.

قاسم‌پور آغاز برگزاری مسابقات خواهران را از عصر دوم آبان ماه سال جاری در زیباکنار رشت عنوان کرد و افزود: در این روز پس از برگزاری مراسم افتتاحیه رقابت خواهران در رشته‌های مختلف آغاز می‌شود.

به گفته وی، خواهران به غیر از رشته اذان در دیگر رشته‌ها از جمله معارف، قرائت، حفظ، ترتیل و … با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این مسؤول با اشاره به شرایط جوی محل برگزاری مسابقات سراسری قران کریم، تصریح کرد: بیشتر متسابقین از استان‌های غیر شمالی هستند و بارش باران که رحمت الهی بوده برای آنها موجب شعف است.

وی متذکر شد: با توجه به فاصله‌ای که بین سالن اسکان و سالن برگزاری مسابقات وجود دارد ایاب و ذهاب در زمان بارش باران برای متسابقین مشکل است.

پورقاسم به اقدام‌های صورت گرفته برای ایاب و ذهاب قاریان و شرکت‌کنندگان در زیباکنار رشت اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا با تمهیدات اندیشیده شده ضمن مستقر کردن چند دستگاه مینی‌بوس و ون، تلاش شده تا هیچ مشکلی برای ایاب و ذهاب وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار