کد خبر : 2718
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰:۴۰

رقص زنان و دختران در رشت با مدیریت و تشویق شهرداری! + تصاویر

رقص زنان و دختران در رشت با مدیریت و تشویق شهرداری! + تصاویر

علی رغم اینکه جهان اسلام این روزها در سوگ آیت الله شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان عزادار است ولی بدون ملاحظه به این قضیه رقص و پایکوبی در رشت به راه انداختند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “درگیلان“،شهرداری رشت به مناسبت 12 دی روز رشت عده ای زنان و دختران شهر را در قالب یک گروه نمایشی در خیابانهای شهر گردانده و علی رغم اینکه جهان اسلام این روزها در سوگ آیت الله شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان عزادار است ولی بدون ملاحظه به این قضیه رقص و پایکوبی در رشت به راه انداختند.

محمود باقری‌ خطیبانی عضو شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد شدید از این اقدام شهرداری در گفتگو با “درگیلان” اظهار کرد: متاسفانه در روز رشت مراسم جشن و پایکوبی و رقص‌ های محلی راه انداختند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در روزی که علامه النمر به شهادت رسید مسئولان برگزاری همایش روز رشت بدون توجه به این اتفاق بزرگ به شادی و سرور پرداختند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه عکس‌ هایی که در این باره در تلگرام و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده موجب شرمساری است، تصریح کرد: چرا در روز رشت به جای نشان دادن رقص و آوازهای محلی، قهرمانانی از جمله شهدای هشت سال دفاع مقدس و افتخار آفرینانی مانند پرفسور رضا به شهروندان معرفی نشدند.

photo_2016-01-03_13-09-31

IMG00001

IMG00002

IMG00003

IMG00004

IMG00005

IMG00006

IMG00007

IMG00008

  IMG00010

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 80 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۸۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سید طاها دوشنبه , 14 دی 1394 - 7:35

مایه ی بسی شرمساریست
آجرک الله یا امام زمان.
اصلا قضیه شهید نمر رو هم ک نادیده بگیریم این چه جشن مزخرف کزایی ست ک باید زنانمان در آن در انظار عموم برقصند و ناز بیایند مگر دوران جاهلیت است??!!
یعنی ما هیچ چیز آیینب دیگر نداریم ک ب هر بهانه ای زنها و مردها باید بیایند برقصند??!!

محمد دوشنبه , 14 دی 1394 - 9:47

باسلام….جناب محمود باقری خطیبانی تا کی می خواهید از نام و عنوان شهدا بهرهبرداری سیاسی کنید …علامه نمر شهید شد و عاشق شهادت بود…دیگر به پروفسور رضا هم رحم نمی کنید؟چرا اجرای تعزیه را ندیدید؟چرا بچه های جنگل و سردار بزرگ را ندیدید؟برای اینکه شهردار را زیر سوال ببرید از تئاتر انتقاد می کنید ، اینهمه عزاداری کافی نیست؟اگر شما بلد نیستید از هنر انسان ساز تئاتر استفاده کنیدتقصیر دیگران است؟اگر کمی به فرهنگ و نشانه های اعتنا می کردیددر برنامه ریزی هایی اینچنینی مشارکت می کردید تا فقط از منظر تقبیح به این حرکت بزرگ و مردمی نمینگریستید….واقعن از اینکه نمایندگانی چون شما داریم شرمساریم

مریم پنجشنبه , 17 دی 1394 - 14:48

با سلام. به امید برگزاری چنین مراسمی در سالهای اتی با شکوه بیشتر.دستشون درد نکنه.

محمد دوشنبه , 14 دی 1394 - 20:25

باسلام…جای بسی تاسفه چنین افرادی منتخب ملت هستند…ملتی که فقط کمی نیاز به شادی دارند و افرادی مثل آقای منتقد که معلوم نیست تا کی می خواهند از نام شهدا نان بخورند و حتی دیگر به پروفسور رضا هم رحم نمیکنند…آخریکی نیست به او بگویدمردک رقص دختران رادیدی تعزیه و میرزاکوچکش راندیدی بی انصاف؟؟؟شما از فرهنگ بدورید ونمی دانید چگونه تیاتر رابه خدمت بگیرید مردم مقصرند؟؟؟لابد حمله به سفارت عربستان بهتربوده دیگه…کهدوباره ابزار بدیم دست دشمن که اینا وحشین و تا دلارآخرش ازمون خسارت بگیرن….اتفاقن باید به خاطر مسیولینمون تاسف بخوریم..مسیولینی که 37 سال هرچه گفتند برخلافش انجام دادند…معنی واقعی زاهدان کین جلوه در محراب و منبر میکنند…اینجا دیدگاه هست سایت مثلن تحلیلیتون نمیذاره…

حسین سه شنبه , 15 دی 1394 - 15:53

برادرمحمدجمله شماازاینکه رقص دختران رادیدی ،تعزیه ومیرزا راندیدی مثل این میمونه که هیچی پایین تنت نپوشی ولی درعوض مقنعه توجوری ببندی که تارمویی پیدانشه؟متاسفم برات که اگه دوزارهمین سوادبه قول خودت تئاتری روداشتی این جنگولک بازی رواسمشو نمیذاشتی تئاتردرخدمت مردم!!!!

محمد دوشنبه , 14 دی 1394 - 20:35

حالا که گذاشتین بزارید بگم که شرم آور اینه که 9نفر از 13 نفر اعضای شهر رشت رو به عنوان دزد بگیرن و ببینید چه ملت محجوبی هستیم که دم برنمیاریم…اینهمه پولایی که تو این چند سال از جیب ملت رفت رو همونهایی که دم از خون شهدا میزدند بردند…چرا اونموقع شرم نکردید؟؟؟اگه برای خدمت اومدید چرا اونهمه خرج کردید کهوارد شورا بشید؟؟؟غیر ازاینه که بوی کباب شنیدید؟؟؟پس شرم کنید به خاطر همه کارایی که به نام شهدا شده و روح اون عزیزان رو در عذاب قرار داده…شرم کنید از اینهمه جفایی که شده در حق ملتی که تا پای جونشون برای انقلابشون وایستند…بیاید یکم به فکر مردم خودمون باشیم و دست از سر مردم دنیا برداریم….آخه چطور شرم نمیکنید از اینهمه بچه فقری که سرچهارراه ها دارن به نام گل فروشی تکدی گری میکنند؟؟؟شاید یکی از همینا میتونست یه شیخ نمر باشه…واقعن برای ملت خودتون چه کردید که حالا انتظار دارید بچه های فرهنگ جبران مافات شمارو بکنن؟؟؟

خسرو سه شنبه , 15 دی 1394 - 14:28

آیا زمان آن نرسیده است که این پنجره باز شود
بازِ بازِ باز …
وآسمان ببارد
ومرد زاری کنان برجنازه مرده خویش نماز گذارد …

صد افسوس که نمایندگانی این چنین کوته فکر داریم که فرق بین “هنرآیینی سنتی” و یا “هنرهای نمایشی فرماتیو مدرن” را با رقص و پایکوبی مستهجن نمی دانند و تاسف بارتر این که برای سرپوش گذاشتن بر این نادانی خود ، از خون شهدا نیز مایه می گذارند . این آیین های سنتی تا همین پنجاه شصت سال پیش در بسیاری از مراحل کشاورزی گیلان مخصوصا در زمان برداشت محصول در جوار زمین های کشاورزیشان به شکرانه برکت زمین ها انجام می شد.
وحال که با حمیت و خلاقیت جوانان هنرمند این شهر ، بخشی از سنت های کهن و فراموش شده استان و شهر ما را (آن هم کاملا خودجوش و بدون هیچ چشم داشت مالی) برای نسل جوان به تصویر کشیدند ، پاسخی این چنین سخیفانه از جانب مسئولینی که مثلا نماینده بخشی از مردم شهر رشت هستند ، جای بسی تاسف دارد . کاملا هویدا است که چنین سخنانی از جانب این نمایندگان شورا با اهداف سیاسی و جهت تخریب شهردار و یا مسئولین سازمان فرهنگی ورزشی که بانی این مراسم شاد هستند . به یاد بیاریم که یک جریان ضد فرهنگی (که معلوم نبود آبشخورش کجاست) در سال گذشته سعی در تغییر مدیریت جوان و خلاق سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نمودند و هنگامی که با جمع آوری طوماری با امضای بیش از 150 نفر از هنرمندان تئاتر رشت مبنی بر تمایل به ابقای ایشان ، این جریان ضد فرهنگی ناکام ماند ، حال قصد انتقام گیری داشته و هر فعالیت نوین و بکر هنرمندان تئاتر در سازمان فرهنگی ورزشی را دستاویزی اهداف سخیفانه سیاسی خود می کنند … شرمتان باد که شما نابخردان ، نمایندگان ما هستند … نیک بدانید با این رفتارهای پوپولیستی وعوام گرایانه که همه چیز را دستاویز اهداف منفعت طلبانه خود می کنید : از خون شهدا گرفته تا شهادت شیخ نمر یا بزرگانی همچون پروفسور رضا و … هرگز به اهداف جاه طلبانه سیاسی خود نخواهید رسید …

گیلان جان من دوشنبه , 14 دی 1394 - 23:33

افرین‌درست‌ گفتی یکی باید جلوشون میموند

مت سه شنبه , 15 دی 1394 - 7:54

مگه مردم رشت مستعمره عربستانند که برای اعدام شیخی در انجا عزاداری کنند و تاریخ بیش از هفتصد ساله شان را به سوگ بنشینند. بیش از پانصد زایر ایرانی از بی توجهی مسیولین عربستان به کام مرگ رفتند و کسی از دیوار سفارت بالا نرفت. کسی تحریم نکرد. نفهمیدیم عربستان ضد انسانی عمل کرده؟شیخ نمر میداند و خدای خودش. روحش شاد. ما هشت سال جوان دادیم و مادر به سوگ نشاندیم و تهش شد کشور دوست و همسایه. بگذارید حداقل مردم در این اختلاسها و پول بردنها و بگیر بگیرها و بکش بکش ها به تاریخشان ببالند. همانقدر که این مراسم ایینی نه رقص به زعم شما بیننده داشت تعزیه و میرزای جنگل را هم به تماشا نشستیم. دم همه آنها که جسارت کردند و تاتر و تاریخمان را نشانمان دادند گرم و مستدام

محسنی چهارشنبه , 16 دی 1394 - 9:14

خوش به حال گیلانی های حاضر در رشت ما که دوریم دست مون کوتاه نمایش فرهنگ گیلان برای فرزندان گیلان

محمود سه شنبه , 15 دی 1394 - 11:17

استدعا دارم خفه شید
تمنا دارم خفه شید
این صدای ۹۰ درصد از مردمان شهر مظلومه رشته که ناخواسته جولانگاه متحجرین روسپی زاده شده
لعنت به جهل و جاهلیت
لعنت به نفاق و بیشعوری

امیر چهارشنبه , 16 دی 1394 - 15:04

از طرز صحبت کردنت مشخصه که از افراد منطقی روزگار ما هستید. روسپی زاده هفت جد و آبادته.شما که اینقدر راحت به دیگران افترا میزنید، حتما تا صبح سر سجاده و نماز نشستید؟

هادی سه شنبه , 15 دی 1394 - 11:37

سلام.واقعا متاسفم که برای مقاصد سیاسی یک جریان فرهنگی رو سیاسی میکنیم.کدام رقص؟اینکه یک نمایش آیینی که درشکر گذاری نعمت و بارها مجوز گرفته و بارها درفستیوال های کشور شرکت کرده رو رقص میدونید نشانه بیسوادی شما از تئاتر ایینیه…تا کی به نام خون شهدا استفاده ابزاری میکنید؟شما که دم از خون شهدا میزنید اصلا میدونید چه فاجعه های دردناکی درجامه ما درشهر ما در حال اتفاق افتادنده؟شما که دم ازشهدا میزنید میدونید همین بچه ها یی که دریک کارفرهنگی شریک شدند اگر حمایت نشن میتونند وارد جریانات ناهنجار بشن..معتاد بشن بزه هکار بشن..بجای حمایت تخریب میکنید؟این حرکت شما یعنی حرکت در زمین دشمن..دقیقا شما دوست دارید جونهای ما همه گرفتار ناهنجاری بشن تا شما راحت بتازونید..این یعنی هدف دشمن…شما که دم از دین و شهدا میزنید هنوز جمله مقام معظم رهبری رو درک نکردید..لطفا برید کتاب ایشون رو که شامل دیدگاهاشون در خصوص فرهنگ وهنر بخونید…خواهشا جلوتر از رهبر حرکت نکنید..شما انگار دوست ندارید مردم ما شاد باشند..انگار نان شما در مصیبت مردمه…عزیز جان اولا اونروز کلی نمایش مذهبی و ایینی اجرا شد که شما ندید..دوما شما روز تاسوعا و عاشورا در میدان شهرداری ندید ید همین بچه ها چه کردند؟یکم چشمتان را بازکنید برای تسویه حساب شخصی با شهردار از بچه های تئاتر هزینه نکنید…دوره شما هم تمام میشه…فقط امیدوارم بعد دوباره گند های این دوره شورا در نیاد…بیایید یاد بگیریم اسلام رو درعملمون نشون بدیم نه در شعار….

حسین سه شنبه , 15 دی 1394 - 11:43

سلام
رقص و اواز!؟

اقا تمومش کنید تو رو خدا
یه جوری حرف میزنید انگار ما نمیدونیم چه خبره و این دعواها سر چی هست
باقری خطیبانی میخواد جلوی شهردار و شیرزاد و چند نفر دیگه واسته یه بار به درختها گیر میده یه بار به زمین یه بار به زمان و هوا و هرچیزی که این شهردار دست بذاره چون سوادم نداره تکنیکی و اصولی چیزی بگه همش متصل میکنه به خون شهدای عزیزمون
یکی نیست بهش بگه تو همین بچه ها ی نمایشها فرزند شهید و جانباز کم نبود تو کجای کاری
یکی نیست بهش بگه همینها توی محرم و صفر اون نمایشها رو برگزار کردن و تو ندیدی ولی ده هرارنفر دیدن
چرا اونا رو پوشش ندادید ؟
چرا اونجا ساکت بودید؟
جنابان حداقل به بقای خودتون فکر کنید کافیه و نذارید این پونصد نفر که هرکدوم اعتبار چندصد نفره دارن همین کاری رو بکنن که شما دارید میکنید
برید به چیزهای دیگه گیر بدید و دعوا کنید ما نه چپیم و نه راست از ما مایه نذارید این دو روز دنیا رو به فکر توشه اخرتت باش اقای باقری خطیبانی

ناشناس سه شنبه , 15 دی 1394 - 12:04

چرا در روز رشت به جای نشان دادن رقص و آوازهای محلی، قهرمانانی از جمله شهدای هشت سال دفاع مقدس و افتخار آفرینانی مانند پرفسور رضا به شهروندان معرفی نشدند؟؟؟
چرا؟؟؟
چون روز رشت روز رشت ه. باید فرهنگ رشت نشون داده بشه.باید عادات مردم رشت نشون داده بشه. در‌صورتی که شهدا یه بحث ملیتی ه. نه قومیتی. شهدا مایه ی افتخار ما هستن. اما هر افتخاری رو به موقع خودش باید نشون داد.
تو روز دفاع مقدس از شهیدان تشکر به عمل میاد. معرفی میشن. خواه ناخواه اسم ۹۰٪ خیابون های شهر هم به اسم شهداست. مردم معرفی میشن.
برای پورفسور‌ رضا و پورفسور سمیعی هم کم برنامه اجرا نشده. مردم ما به امید و انگیزه برای ادامه ی زندگی نیاز دارن. برای انگیزه داشتن باید خوشحال بود و روحیه خوبی داشت. برای اولین بار این روحیه ی خوب رو مسئولین داشتن واسه مردم ایجاد میکردن و باز هم پشتش حرفه.
اون چیزی که شما اسمش رو‌گذاشتین رقص!!! بله .‌رقص هست. ولی یه آیین ه. یه داستان ه‌. یه قصه گویی ه. یه حکمتی داره. مراحل کاشت و برداشت شالی. شکرانه خدا به خاطر فزونی نعمتاش.‌تک تک حرکاتی که توش به کار میره یه معنی میده.‌و ما به جای اینکه بیایم معنی حرکات و رقص! نیاکانمون رو یاد بگیریم و بفهمیم قصد داشتن چی بگن٬ فقط به ظاهر ش توجه میکنیم و میگیم دخترکانمون با بزک و دوزک به رقص و پایکوبی تو خیابون پرداختن با لبباس های نا متعارف. این درست نیست. این که یادی از نیاکانمون و نحوه ی برگزاری مراسم شکرشون بکنیم وظیفه ماست و مغایرتی با ارزش های جامعه و حتی ارزش های انقلاب نداره .

متالهد? سه شنبه , 15 دی 1394 - 12:26

خخخخهخهخ نکنه اعظای شورا انتظار داشتند توی روز رشت لباس غم بپوشیم برای کسی که برای ما اهمیت نمیزاشت
عاقای خطیبانی کمتر پشت شهدا قایم شوید ان ماسک هم بردارید
اگر به حرف شما بود ما الان برای شیخ مذکور سیه پوش هم میشدیم

ناشناس سه شنبه , 15 دی 1394 - 12:30

روزی که جشن برگزار شد خبر شهادت شیخ هنوز پخش نشده بود !

marilyn manson? سه شنبه , 15 دی 1394 - 12:33

?????????

o,m سه شنبه , 15 دی 1394 - 12:47

با سلام!ملت ما همیشه به دنباله لحظه ای شادی، اما مسولین ما همیشه به دنباله این که ملت رو همیشه غمگین و عذا دار ببینن!!در ادامه ی صحبت های دوست عزیزمون باید گفت،ادم های به ظاهر با دین و ایمان، اگر نخواهند چیزی رو ببینن، قطعا نمیبینن!!!انها دگر به پرفوسور رضا هم رحم نکردند!!تعذیه و میرزا را از کجا خواهند دید!!!و در آخر برای جامعه ی هنری خودم متاسفم ک باید سرو کارشان با یک همچین مسئولین بی سواد و فرهنگی باشد!

نرگس سه شنبه , 15 دی 1394 - 13:07

چه شادي هايي كه زير پاي انسانها سركوب شدند،
زيرا بيشتر افراد به آسمان توجه دارند و آنچه را كه زير پاهايشان است ناديده مي گيرند.
گوته

شروین سه شنبه , 15 دی 1394 - 13:35

هیچ اقدامی سرخود صورت نگرفته است. دوستان از قبل در جریان برنامه ها بودند. چه شد که موضع دوستان عوض شد؟!
کارناوال شادی نامش بود.
نمایش های خیابانی دیگری هم انجام شد. اما عکس هایش به دست شما نرسید ( چون یقیقا حضور نداشتین در مراسم عرض میکنم) ارتفاعات الله اکبر، تعزیه امامزاده ابراهیم. چه شد که اینها به چشم شما برای پوشش خبری جذاب نیامد؟
جوری صحبت کردید که انگار تا به امروز کار زنان در شالیزارها را ندیده اید…
حرکات فرم بودند. رقصی در کار نبود. امیدوارم تفاوت این دو را بدانید

محمد سه شنبه , 15 دی 1394 - 14:34

واقعا باید تاسف خودم را اعلام کنم که نماینده ای به هر بهانه و حرفی فقط بخاطر دزدی و چاپیدن حقوق ملت پشت شهدا پنهان میشه و هرچیزی را به اون بزرگانی که از جان خود گذشتند ربط میده . آقا چرا بازتاب مثبت این حرکت فرهنگی را نمیبینی ، آقا چرا ارج نهادن به تعزیه و افتخار گیلان ، میرزا ، را نمیبینی ، آقا چرا وقتی عربها به نوجوانان ایران تجاوز کردند صدایت در نیامد ، آقا چرا وقتی عربها دسته دسته حاجیان ایرانی را کشتند صدایت درنیامد ، آقا چرا یک حرکت فرهنگی را که همه ستودند نمیبینی و فقط برای تبلیغات خودت آنچیزهایی که نبوده را به این حرکت بزرگ نسبت میدهی. آقا اگر نمیدانی بدان هنرمندان تاتر شهرت که اصلا فکر نکنم ببینی شهرت را و به فکر گسترشش باشی حرفهایشان را درراجراهای جشنواره های بین المللی میزنند و تو نه تنها ارج نمینهی بلکه حرکت بزرگشان که در کشور بی سابقه بوده را برای منافع شخصیت به زیر سوال میبری ، وای بر شهری که تو بر صندلی شورایش نشستی وای .

ونداد سه شنبه , 15 دی 1394 - 15:08

جناب آقای محمود باقری ٫ دوست عزیز ٫ این کارهارو کم کم ۱۰ سال پیش انجام میدادند و از این سیاست برای بزرگ کردن خودشون و بر زبان انداختن اسم استفاده میکردند ٫ الان دیگه حتی بچه ۸ ساله هم میتونه به راحتی دلیل این حرکت شمارو بفهمه . متأسفم برای مردمی که شما میخوای نمایندشون بشی چون شمایی که هنوز به خواسته اصلی خودتون نرسیدید تو همین مرحله شروع کردید به خراب کردن و له کردن دیگران برای رسیدن به منافع خودتون . وای بر ما برای روزی که قدرت و به دست بگیرید . وای بر ما

یاسین سه شنبه , 15 دی 1394 - 16:42

حاج محمود عزیز کارت درسته و واقعا ازت ممنونیم که مثل بعضی ها حاضر به سکوت در اینجور مواقع نیستی…

دلم به حال آن مادران شهدایی می سوزد که فرزندانشان را در میدان شهرداری بدرقه و راهی جبهه کردند و بعد هم جنازه شان را تشییع کردند… ولی حالا همین میدان شده جولانگاه عده ای لاابالی و منحرف که رقاصی و پایکوبی کردند!!!
شهدا شرمنده ایم…

parham سه شنبه , 15 دی 1394 - 17:31

اتفاقاً وسط ميدان شهرداري تعزيه در حال اجرا بود نه بساط رقص تازه ميرزا كوچكم داشت راه ميرفت نديديش؟ خيلي باحال بود دست كساني كه كارنوال رو راه انداختن درد نكنه شادي رو به شهر برگردوندن

محمد چهارشنبه , 16 دی 1394 - 10:08

یاسین جان , شما تا حالا نشستی تو شهرداری به حال شهدای بدرقه شده اشک بریزی که العان داری جلوی خنده ی مردم رو میگیری.آخه مرد حسابی شهدا با خنده سوار اتوبوس میشدند.دوستانی داشتم که با زمزمه ی موزیک های کاباره ای و شاد به قول شما مبتذل سوار اتوبوس شدن و رفتن و دیگه نیومدند. این شهدا از خانواده ی ما بودند.من بهتر از شما میشناسم خیلی هاشون رو.هر چیزی رو به شهدا وصل نکنید.تجارتی راه انداختید به نام شهدا.قبل از نوشتن فکر کنید

اصغر سبیل سه شنبه , 15 دی 1394 - 19:24

پیکان جوانان گوجه ای مدل 58 در حد نو رینگ اسپرت موتور بی ام و سیستم صدا لامبورگینی
ادرس:اونجا خیبان اینجا

پادنگ سه شنبه , 15 دی 1394 - 20:17

چرا رقص سنتی را اینقدر مطرح می کنید؟خودم حضور نداشتم.تصاویر را دیدم.خواست شهروندان بود.رقص اشکال دارد؟این رقص دین مارا سست نمی کند،دروغ،تزویر بانام دین ،شهید،ولایت،بازی کردن تهمت زدن،اعتیاد،جعل وجهل آفت اخلاق بویژه شیعیان شده.این آفت هارا تدبیر کنید.کجای دین تاکید کرده است اگر درگوشه ای ازشهر عزیزی از دست رفته ،در گوشه ای دیگر مراسم جشن را تبدیل به عزا کنند؟پس از جنگ بدرپیامبر عزیزمان وقتی وارد مدینه شدخبر درگذشت عزیزش را دادند ،نمیدانستند پیروزی جشن بگیرند یا عزاداری کنند،پیامبر اجازه داد که مردم شادی کنند.شما که از پیامبر بالاتر نیستید.فرزندانتان درست تربیت کنید.که باخودشان یک رنگ بتشند.این رقص مشکلی نداشته ،یک شیعه خالص خردمند است ونقد پذیر .اگربه شعورشهید شیخ نمر احترام می گزارید ،بدون کمک دولت ها سرمایه گذاری کنید وانسان تربیت کنید تا شیعیان دربالاترین اقتصاد،دانش،اخلاق درجهان قراربگیرد.آنوقت است که سایه ستم شیطان های بزرگ وکوچک درجهان به زانو در می آیند.

شروین سه شنبه , 15 دی 1394 - 22:54

قدر زر زرگر شناسد، قدر گوهر، گوهری.

PARHAM سه شنبه , 15 دی 1394 - 23:05

در روزگاری که عوام فریبی و و حراج کردن خون شهدا و دین به هر نحوی توسط یکسری گرگ در لباس میش رونق گرفته تعحبی نیست برای اینکه پیشرفت نمیکنیم پدران ما و پدران مملکتمون و تمام کسانی که خون دادن برای اعتقاد و حس وطن پرستیشون بوده ، که فرزندان مملکتمون در آزادی و شادی زندگی کنن شما از خون شهیدی مایه میزاری که فرزندش در همون روز اجرا داشته کسانی رو میکوبین که هم هفته دفاع مقدس و ایام محرم برای این مردم اجرا کردن؛ پیامبر اسلام میفرماید از ریا بپرهیزید که ریا شرک است

مهر سه شنبه , 15 دی 1394 - 23:16

شهدا جانشان را کف دست گذاشتن تا ما امروز خنده بر لبانمان بماند ویاد انها در دلمان نه انکه بیادشان گریه کنیم خنده بر لبانمان بخشد محمود نام اشنایی است برای مرد ایران من را یاد محمود دیگری می اندازد که باید سوال کرد از هر دو محمود که چطور جرات میکنید بخاطر مقاصد شخصی پشت نام شهدا جولان دهید شما باید از شهدا خجالت بکشید چه کردید جز خوردن حق مردم این شهر حال میخواهید خنده را روی لبان مردم بخشکانید شرم برشما که چشمانتان بسته وگوشهاتان کر است

ناشناس سه شنبه , 15 دی 1394 - 23:49

خسته نباشيد به همه ي دست اندر كاران اين كارناوال شادي به تك تك اون هنرمنداي عزيز افتخار ميكنم و افسوس ميخورم كه نبودم تا توي شادي بزرگشون سهيم باشم

ناشناس سه شنبه , 15 دی 1394 - 23:52

من به عنوان یک زن میگویم. از زبان یک زن. از زبان تک تک زنانی که در کارناوال تئاتر رشت در روز شنبه ۱۲ دی ماه ۹۴ حضور داشتند. چه آن هایی که با بزک دوزک و لباس های عجیب قسمتی از این نمایش بودند. چه آن هایی که به عنوان تماشاچی حضور پیدا کرده بودند و با شور و شوق از گوشه ای به گوشه ی دیگر سرک میکشیدند. زنان خانه داری که تمام جوانی شان را به پای بزرگ کردن بچه هایشان فدا کردند. زنانی که خانواده و همسر فرزندان همیشه در الویت قرار میگرفتند. کمتر شده زنی در این شهر و حتی در ایران زندگی کند و تفریح و شادی خود را در الویت قرار دهد. زنانی که پاکدامنی و حجب و حیای خود را به هیچ‌ نفروختند.
شنبه شاهد شوق زنان این شهر بودیم. زنانی که آیین برنجکاری را به جای می آوردند. زنانی که با حرکاتشان برایمان تعریف کردند که زندگی مادرانمان و مادران آنها و … در شالیزار های برنج چگونه گذشت و چطور پیش از برداشت برنج با همین حرکات خدا را سپاس گزار بودند. زنانی که به تماشا نشسته بودند و شاید بعد از مدت ها به هیجان می آمدند و شادی خود را با مردم شهرشان شریک می شدند. و خوشحال از این که شور و شوق باز در شریان های این شهر پا میگیرد.
من از زبان این زنان میگویم. نگران از دست رفتن حیثیت ما نباشید. کسی نه ما را وادار به رقصیدن در خیابان کرد. نه وادار به تماشا. این خود ما هستیم که تصمیم گرفتیم تحت هر شرایطی حیثیت خود را نفروشیم. ما زنان ایران زمینیم. در دست های مادران ایران زمین بزرگ شده ایم. کسی نمیتواند ما را وادار به کاری کند که مایل به انجام آن نیستیم. حیثیت ما با این کار ها لکه دار نخواهد شد. شاید بهتر باشد شما نگران امنیت من باشید. نه حیثیت من.

شهر زيباي من رشت سه شنبه , 15 دی 1394 - 23:57

با سلام خسته نباشيد ميگم به همه دوستان هنرمندي كه در اين كارناوال شادي سهمي داشتن به تك تكشون افتخار ميكنيم كه شادي همشهريانشون و به عزاي يه پير عرب ترجيح دادن درود به شرف و پاكيتون

سيامك چهارشنبه , 16 دی 1394 - 0:05

متاسفم. ولى از طرفى خوشحالم
دم سايت گرم كه مصاحبه اين عضو شوراى شهر رو گذاشت تا ما با تفكرات ايشان بيشتر آشنا بشيم. متاسفم كه ايشان هنوز درگير گذشته هستن و نميتونن درك كنن كه بايد با دانش جلو برن و آيين گيلانى رو رقص ندونن. ايشون كه اهل رشت نيستن چطور از كشاورزى و مراحل داشت و برداشت خبر ندارن كه وقتى به حالت نمايشى احرا ميشه اونو رقص ميخونن و اكتفا به ديدن عكسها ميكنن؟؟!! بازم دم سايت گرم. شناختيم اين عضو شوراى شهر رو كه واقعا نشون داد آگاهى و دانش نداشتن رسوا كننده است

ناشناس چهارشنبه , 16 دی 1394 - 0:11

من به عنوان یک زن میگویم. از زبان یک زن. از زبان تک تک زنانی که در کارناوال تئاتر رشت در روز شنبه ۱۲ دی ماه ۹۴ حضور داشتند. چه آن هایی که با بزک دوزک و لباس های عجیب قسمتی از این نمایش بودند. چه آن هایی که به عنوان تماشاچی حضور پیدا کرده بودند و با شور و شوق از گوشه ای به گوشه ی دیگر سرک میکشیدند. زنان خانه داری که تمام جوانی شان را به پای بزرگ کردن بچه هایشان فدا کردند. زنانی که خانواده و همسر فرزندان همیشه در الویت قرار میگرفتند. کمتر شده زنی در این شهر و حتی در ایران زندگی کند و تفریح و شادی خود را در الویت قرار دهد. زنانی که پاکدامنی و حجب و حیای خود را به هیچ‌ نفروختند.
شنبه شاهد شوق زنان این شهر بودیم. زنانی که آیین برنجکاری را به جای می آوردند. زنانی که با حرکاتشان برایمان تعریف کردند که زندگی مادرانمان و مادران آنها و … در شالیزار های برنج چگونه گذشت و چطور پیش از برداشت برنج با همین حرکات خدا را سپاس گزار بودند. زنانی که به تماشا نشسته بودند و شاید بعد از مدت ها به هیجان می آمدند و شادی خود را با مردم شهرشان شریک می شدند. و خوشحال از این که شور و شوق باز در شریان های این شهر پا میگیرد.
من از زبان این زنان میگویم. نگران از دست رفتن حیثیت ما نباشید. کسی نه ما را وادار به رقصیدن در خیابان کرد. نه وادار به تماشا. این خود ما هستیم که تصمیم گرفتیم تحت هر شرایطی حیثیت خود را نفروشیم. ما زنان ایران زمینیم. در دست های مادران ایران زمین بزرگ شده ایم. کسی نمیتواند ما را وادار به کاری کند که مایل به انجام آن نیستیم. حیثیت ما با این کار ها لکه دار نخواهد شد. شاید بهتر باشد شما نگران امنیت ما باشید. نه حیثیت ما

احمد چهارشنبه , 16 دی 1394 - 0:36

من در برنامه حضور داشتم. اصلا از نوشته های این مقاله سر در نمی اورم. کلی گروه تیاتری بودند که هرکدام 5 تا 10 دقیقه اجرا می کردند. بخش تعزیه. تیاتر فرم و بخش های دیگر هم بود. بخش هایی هم مربوط به ایین ها و مراسم محلی بود. این عکس ها فکر کنم مربوط به انجام آیین های محلی باشد

سعید چهارشنبه , 16 دی 1394 - 0:45

سلام بر هموطنان عزیزم در شهر رشت.من از شیراز سومین حرم اهل بیت در ایران این پیام رو برای شما ارسال میکنم.من از احوال سیاسی شهر شما خبر ندارم و اظهار نظر هم نمیکنم اما اطلاعات سیاسی ناقص این مطلب را میدانم کعب هیچ مسئول دلسوزی حاضر به زیر پا گذاشتن ارزشهای انقلاب بزرگ اسلامی و خون شهدا نیست و قطعا مسئولین برگزار کننده به خوبی بر این مطلب واقف بوده اند..در مورد کار فرهنگی و برگزاری تئاترهای خیابانی باید اعلام کنم که این کار برای هنرمندان شهر من به حدی جذاب و بزرگ بود که در حال بررسی برای برگزاری مراسمی مشابه هستند( البته با اجازه از عزیزان برگزار کننده مراسم بزرگ روز رشت)..باید خدا قوت و خسته نباشید گفت به تمامی عزیزان.. انشالله همیشه پیروز و سربلند باشید

محمود ناظری چهارشنبه , 16 دی 1394 - 1:38

اگر شهرداری یک شهر شورای اسلامی یک شهر و کلا مسوولانش می خواهند معضلات شهری و شهروندی را با کمترین هزینه و به نهادینه ترین شکلش حل کنند باید به گروه های نمایشی اعتماد کنند و به انها سفارش کار بدهند و زمینه را برایشان فراهم کنند تا با کمترین هزینه و با زبان هنر به این مهم ورود کنند. درواقع زبان هنر و به ویژه زبان تیاتر بهترین تبلیغ بهترین ترویج و بهترین مسیر برای زدودن ناهنجاریها و فایق امدن بر بسیاری مشکلاتی ست که نیاز به جلب مشارکت عمومی مردم دارد. کاری که یک گروه نمایشی میتواند بکند از صدتا مقاله و سخنرانی و توصیه و بخشنامه ی همان مسوولین شهری برنمی اید. از این رو انچه در روز رشت به منصه ی ظهور رسید جای بسی خرسندی باید باشد برای تک تک مسوولین اگاه و دغدغه مند و دارای تدبیر و هوش و عقلانیت و انسانیت و دینداری. چرا که قابلیت بالایی از توان فرهنگی از طریق گروه های نمایشی در معرض دید عموم قرار گرفت و این موهبت اشکار گردید. گرچه انچه بر این حضور همگانی مترتب شده بسی بیش از اینهاست و ادمی فهیم از دریچه ی خرد و انصاف و مسوولیت می تواند جنبه های مختلف ان را درک کند و بفهمد ، تنها کافی ست همین یک ثمر را مد نظر قرار بدهیم تا بدانیم انچه در روز رشت اتفاق افتاده یک موهبتی بوده که باید قدرش را دانست.
اما چه کسانی می توانند فرصت ها را درک کنند و چه کسانی فرصت سوزی می کنند؟ چه کسانی پیوسته بر ان هستند تا کفران نعمت کنند؟ همانان که فاضلاب راهی رودخانه ها و دریای خزر می کنند. همانان که جوانان را گوشه گیر و منزوی و گرفتار افسردگی و اعتیاد و درد و بلا و بیماری می خواهند. همانها که پیوسته سر جنگ و عتاب با مردمان خویش دارند. همانها که دنبال سوراخ دعا و دستاویز برای چسبیدن صرف بر اریکه قدرت می گردند و قصدشان خدمت نیست و یا انکه دارای این هوشمندی و قابلیت منصب داری و خدمت شایسته نیستند و در اینجور مواقع هست که تشتشان از بام فرو می افتد و دمب خروس از میان ادعاهایشان نمایان می گردد. … شهدای ما از جمله پدر شهید من خواهان سربلندی و سرافرازی میهن عزیزش بوده و خواهان سرزنده گی و شور همراه با شعور جوانان وطنش. شهدا هرگز با همیاری و همدلی و نشاط ملی و حضور نمادین خلاقانه و اگاهانه مخالف نبوده اند. انان که به لباس های ملی و محلی و قومی اطلاق لباس ناجور می کنند یا فرهنگ ناشناس هستند یا به هویت فرهنگی قومیتهای مختلف توهین می کنند یا سوراخ دعا گم کرده اند. کسانی که حرکات موزون و ایینی نمایشی را رقص مستهجن می پندارند یا هوچی و شارلاتان هستند یا کم دانش.
امید انکه این قابلیت عزیز جوانان هنرمند این خطه در کنار سایر قابلیتهای جوانان این مرز و بوم بخوبی توسط مسوولین شناسایی و مورد حمایت قرار بگیرد، مگر انکه فرد مسوولیت نشناسی خواهان فرار و گریز مغزها و استعدادهای جوانان میهن عزیزمان باشد!

ناشناس چهارشنبه , 16 دی 1394 - 2:57

فعلا که اکثریت مردم خوششون اومد.دلشون پوسید از بس گریه کردن.گور بابای بقیه.تا دیروز اصلا نمیدونستیم این شیخه کیه,الان واسمون مهم شده!؟

شهر من نفس بکش چهارشنبه , 16 دی 1394 - 3:48

با سلام
آقای مسئول عزیز در سال چندتا کتاب میخونی اصلا از اتفاقاتی که در جهان میوفته خبر داری فکر میکنی چرا به ما میگن جهان سومی ؟؟ میدونی چرا چون افرادی مثل شما هیچ بویی از فرهنگ و فرهنگ سازی نبردن هیچ میدونی تئاتر یکی از مهم ترین ارکان فرهنگ سازی و یکی از راهاهی صحبت با مردم جامعه ست ؟ آره توش پولی نیست که دسته شمارو بگیره تئاتریا به کم قانع ان اصلا بهشون پول هم نرسه باز حرفشونو با کارشون میزنن چون عاشق کارشونن نه مثل امسال شما که هرچیزیو در قبال پول میسنجین اگه نمیدونین بدونین که همین تئاتریها در روزهایی چون محرم سالروزها و حتی سال تحویل برای شهدا و اهل بیت اجرا رفتن
مواظب باشید با این رویه دیگر هیچ نخبه ، هنرمند و اسطوره ای نخواهیم ساخت
مواظب مغزها باشید زیر فشار کار نمیکنند فراریشان ندهید
(س)

سينا فيض چهارشنبه , 16 دی 1394 - 5:20

در مقابل همت و تلاش شما همكاران عزيزم كه مانند خونواده ي من هستين تعظيم ميكنم. با شما هستم تئاتري هاي شهر من رشت. دم همه تون گرم. نماينده ي مجلس ها ميان و ميرن، اما زحمت و كار شما، تا هميشه خواهد ماند. ادامه بدين رفقا

علی چهارشنبه , 16 دی 1394 - 8:11

زر نزن….

ز.ا چهارشنبه , 16 دی 1394 - 8:13

من فکر میکنم این حرکت بیشتر از اینکه جای نقد داشته باشه، جای افتخار و بالیدن داره، بزرگترین کارناوال تئاتر ایران داخل این شهر اتفاق افتاده، این برای شما خوشحال کننده نیست؟ از طرفی کسی باید به خودش اجازه ی نقد درمورد یه موضوع هنری رو بده که علمش در این زمینه کفایت کنه و حداقل تفاوت بین اجراهای سمبلیک و نمادین رو با رقص وپایکوبی تشخیص بده، وقتی که حرف از عرف و ملت میزنید، این مردم هستند که محور صحبت شما هستند پس بهتر نیس به شعور همین ملت اعتماد کنید و مطمئن باشین اونا خودشون اگه به مقدسات و فرهنگشون توهینی بشه بهتر و زودتر از شما آگاه میشن؟ بهتر نیس به جای اینکه انقدر در مقابل مردم بایستید یکبار هم همپای اونها ودر کنارشون حرکت کنید؟ بهتر نیست بیشتر ازاین وجهه ی خودتون رو پیش مردم خراب نکنید و انقدر تنفر دیگران رو نسبت به خودتون، با این مخالفت های بی جا و بی ربط افزایش ندین؟ که به نظر من پذیرفته شدن شمااز جانب مردم خیلی مهم تر از دیده شدن نزدافراد خاصی است، برای شما که ظاهرا معتقد هم هستین عرض میکنم که امام علی فرمودند آن کس که حمایت مردم را دارد در واقع همه چیز دارد، و پیامبر هم فرمودند که نیات از اعمال هم مهم ترند و هم شما و هم ما خوب میدانیم که این کارناوال نه برای تخریب عقیده ای به راه انداحته شد و نه برای اشاعه ی فرهنگی غیر از اونچه که موردمقبول همگان است، پس این همه مخالفت یا نشاندهنده ی این است که شما هنوز آنطور که بایدو شایدبه فرهنگ‌ خودتان واقف نیستید و یا اینکه بصورت کاملا تعمدی قصد سرکوب کردن این حرکات فرهنگی هنری را دارید، که در هر دوحالت جای تاسف دارد، من گمان نمیکنم بیرون از این خطه هم صورت خوشی داشته باشد که ایچنین علیه هموطنان فرهنگی وفرهیخته ی خودتان صحبت میکنید و قصد تخریب آنان رادارید!! برای شما که از وحدت ملی دم میزنید میگویم!!! و در آخر اینکه همانطور که خود معتقد هستید خوب میدانید که عده ای تازه مسلمان بودند که باپیامبر خدا سرمخالفت داشتند و قصد داشتند بدیشان اسلام بیاموزند، ما که جای خود داریم!!!

شه چهارشنبه , 16 دی 1394 - 9:48

خدای من…. چه نقد و تفکر کوته فکرانه ای. توجه کنید که ما هشت سال جنگیدیم و شهید دادیم تا بتونیم تو کشورمون با آرامش زندگی کنیم , بخندیم , پای کوبی کنیم , آزاد باشیم و … شهدا اگه میدونستن قراره با از دست دادن جونشون فقط غم و غصه و مصیبت در جامعه تزریق کنند , آیا اصلا به جنگ میرفتند.کاسه ی داغ تر از آش , اینجا رشت است , جایی که میرزا به خاطر استقلال آرمانهایش سر داد.روح نمر شاد.پدر بنده هم یکی از شهداست.اما نمر برای پدرم اشک نریخت

سهراب چهارشنبه , 16 دی 1394 - 9:57

افکار نخ نما شده رو مثل لباس کهنه پرت می کنن دور حالا کیا دوباره از این لباسها استفاده می کنن ؟ همونایی که توان خرید لباس نو را ندارند

ناشناس چهارشنبه , 16 دی 1394 - 12:15

اگه شهدا میدونستند شماها اینطوری بعد از سالها میخواین از مقامشون استفاده کنین شهید نمیشدند, آخه فهیدن اینکه مردم به شادی نیاز دارن اینقد سخته , مسیولینی که باعث شادی شهرمون شدین دست و پاتونو میبوسم

Pr چهارشنبه , 16 دی 1394 - 13:11

گذشت دوره ای که این حرف ها خریدار داشت. . .

امیر حسین چهارشنبه , 16 دی 1394 - 15:10

واقعا جای بسی تاسف داره
اهمیت شیخ نمر به کنار
این مردمی که احمقانه رفتن سفارت رو گرفتن، فکر کردن به اون شیخ ادای احترام کردن؟
دولت و قوه قضاییه دنبالشونه
برادر شیخ نمر هم که گفت حمله به سفارت رو محکوم میکنم
از این جا رونده از اونجا مونده که میگن همین شما هایی هستید که به بهانه های شر و ور جلوی رشد و انتشار فرهنگ سنتی گیلان رو میگیرید

شهر من رشت چهارشنبه , 16 دی 1394 - 15:13

واقعا جای تاسف داره!هرجا که به نفعشونه نه خدا میشناسند نه شهید
هرجا که بخواهند خودی نشان دهند مسلمان واقعی می شوند مثلاً!
ملت دیگر امثال شماها رو حتی پشت نقاب هایی که زده اید می شناسند!

رشت46 چهارشنبه , 16 دی 1394 - 17:52

این حرف های مسخره چیه زدین یکی اونور دنیا به رحمت خدا رفت خدا بیامرزه اونم ادم بود امام نبود که ما ماتم بگیریم اینم یه سنت قدیمی بود که ما به جا اوردیم فک نکنم اگه تو ایران کسی میمرد اونا سنت خودشونو کنار میزاشتن پس بهتره کاسه داغتر از اش نشین من تو جشن بودم خیلی هم خوب بود فک نکنم از رانت خوار یهای توی کشور و استان بد تر باشه.یا حق

مانی چهارشنبه , 16 دی 1394 - 18:31

شهدا ببخشید و شرمنده ایم که این همه از شما و روح پاک تون سوء استفاده میکنند.

احمد چهارشنبه , 16 دی 1394 - 18:41

با سلام واقعن ازاین دورویی ها ودغل بازیها وادای ادمهای مؤمن را داوردنها خسته ایم خسته.

ناشناس پنجشنبه , 17 دی 1394 - 1:11

خر اون کسیه که خودش رو به خریت میزنه

همشهری پنجشنبه , 17 دی 1394 - 8:02

مطالب دوستان رو خواندم برایم جالب بود مشخص است اکثر مطالب گذاشته شده با هدف و دفاع از یک جریان خاص گذاشته شده یعنی تقربیا همه هدایت شده است بنده می خواهم چندنکته بگویمو چند سوال بپرسم
1 -قبول که ما باید ایینهای قدیمی خود احترام گذاشته و انها را زنده نگه داریم ولی عقل و شعور می گویید نه هر ایینی ؟(در غیر این صورت باید به ایین زرتشت ازدواج خواهرو برادر حلال می شد نگیید اشتباه است که با مدرک ثابت می کنم )
2 اقایان مدافع طرح و بخصوص اعضا محترم شورای سهر بخصوص تیم موافق شهردار مانند خانم شیرزاد ،مهندس علوی اگر به این ایین ایمان دارند به خانواده خود اجازه اجرای چنین رنامه ی را در عموم می دهند ؟
3 – گفتید محمود باقری با هدف سیاسی این حرفها رو زده با شناختی که از ایشان دارم کاملا درست است اما هیج میدانید که برگزار کنندگان این برنامه نیز بدنبال اهداف سیاسی بودند برای مثال مهندس علوی که تا همین چند وقت پیش به دنبال کاندید شدن برای انتخابات مجلس بود وامروز زمینه سازی برای چهار دیگر را اغاز کرده
4سازمان فرهنگی و مدیر عامل ان اقای قانع کاملا در بحث فرهنگی امروز هیچکاره بوده و بنده برای ایشان تاسف می خورم و تمام کارها زیر نظر مستقیم جناب شهردار و یک کارگروه فرهنگی به ریاست اقای هاتفی مدیر عامل سازمان فرهنگی انجام می شود
5 نزدیکان بعضی از اعضا شورا در این برنامه نقش مهمی داشتند مانند اقا محمد رضا فروتن که به عنوان مشاور اقای قانع در سازمان فرهنگی مشغول بوده و موسسه ایشان هم در این برنامه شرکت داشته و از نزدیکان علوی بوده
6 -همه دوستان به برنامه های فرهنگی مذهبی حمله ور شدند برای اجرای یک طرح فرهنگی مذهبی با مشارکت شهردای یا شورا یا سازمان فرهنگی باید چندین ماه پیگیر بود و در نهایت با هزارمنت 200 هزار تومان شاید پرداخت شود ولی برای یک برانامه چند روزه 450 میلیون در یک مرحله مصوب می شود
دوستان همه اینهارو کنار بزاریم کمی عملکرد تن شورا دزد دتره قبل را بااین شورای به اصطلاح متخصص مقایسه کنید یکی دنبال نمایندگی شهرستان رفته ،یکی برای دوره بعد زور میزنه ،یکی میخواد خانم اخلاق باشه ،یکی می خواد مدافع خون شهدا باشه …
کمی فکر کنید ببنید مقصر این وضع چه کسی هست حتما به یک نتیجه خواهید رسید و ان هم خودمان هستیم که چنین افراد بی لیاقتی را انتخاب کردیم
اقایان مدافع روز رشت مگر اصفهان شده پایتخت فرهنگی کشور چنین برنامه های گرفته ؟
کمی فکر کنید —از همه دوستان عذر خواهی می کنم

رضا 1346 پنجشنبه , 17 دی 1394 - 12:09

گیلان همیشه زنده

خداوند در مقابل غصه ، خنده و شادی آفرید

کسی حق ندارد خلقت خداوند را به تمسخر بگیرد

رقص حرام است اما دزدی میلیاردی حرام نیست ؟

وای به حال شما که خدا را دزدی میکنید . بس کنید و ملت را به حال خود بگذارید

این ملت از شعارهای شما خسته شده اند

عادل پنجشنبه , 17 دی 1394 - 15:17

این مزخرفات چیه که گذاشتید و میگید؟ گند زدید به این مملکت خجالت هم نمی کشید. این همیت و غیرت مردانگی و دینی شما کجا بود وقتی که آل سعود زائرا رو به خاک و خون کشیده و به نوامیس تجاوز کردند. به جوونامون هتک هیثیت شد. زائرا رو زنده زنده خفه کردند و … پول مملکت چندین برابر بودجه سالانه کشور بدون اجازه و خواست مردم در خارج از کشور هزینه میشه در حالی که در کشور مصیبت فقر و بیکاری بیداد می کنه. بابا بیدار شید از خواب خرگوشی مملکت رو با بارش خوردند و بردند و شما چسبیدید به … واقعا که مستحق هفتیر کشی آل سعود و پاچه خوارانش هستید. نمی بینید که به نام دین و مذهب چه بر سر این ملت آوردند

امین پنجشنبه , 17 دی 1394 - 16:04

چرا بعضی ها فکر میکنند همه، حتی فرهنگ و سنت یه منطقه باید تابع اعتقادات ناشی از جهلشان باشد؟؟!
اینها سنتهای این مرزو بوم هست. به هیچ بهانه ای از خاطر نخواهد رفت. نه به بهانه ی کشته شدن یک روحانی شیعه و نه به خاطر ناپسند آمدن این سنت از نظر بعضی افراد جاهل!
تا به کی می خواهید برای حفظ منافع خود با شادی مردم بجنگید؟
بروید و به غارهایتان برگردید که سنتهای زیبا و قدیمی این مرزو بوم چندیدن قرن از افکار پوسیده شما جلوتر است…

شهروند پنجشنبه , 17 دی 1394 - 16:12

درود به مردم با شرف رشت که فرهنگ خود را به امور سیاسی نمی فروشند

پیمان پنجشنبه , 17 دی 1394 - 16:27

?? عضو شورای رشت در گفتگو با “درگیلان”:?

سازمان فرهنگی شهرداری مقصر آن رقص و پایکوبی نبود????/ پشت پرده به سال ۹۱ بر می گردد‼️?

http://www.dargilan.ir/?p=2780

.

افتخاری جمعه , 18 دی 1394 - 10:44

آیاشهردارمحترم رئیس جمهورمحترم همسروفرزندانش رابرای رقصیدن واردصحنه تئاترانسانساز خواهند نمود.بعنوان الگوهای کشور.ضمنا”نسبت این قبیل اقدامات با اسلام چیست؟بجای این مسخره سازی وآزادسازی وبرو ریزی ,کشور راباکار وسازندگی نجات دهید.این نسخه غربی ها وفرویدیسم است.

گمنام جمعه , 18 دی 1394 - 18:31

(بسم الله الرحمن الرحیم)

این روزها از گوشه و کنار دنیا خبرهای ناگواری به گوش می رسد..اخباری که شیعه را داغدار کرده و قلب حضرت ولی عصر(عحل الله تعالی فرجه شریف)را به درد آورده است!
?شهادت مظلومانه ی مردم در نیجریه
?شهادت رهبر شیعیان عربستان(شیخ نمر)
?حوادث سوریه و شهادت دلاوران کشورمان در دفاع از حرم حضرت زینب (س)..

☑️اما در این میان
اتفاق دیگری رخ داده که تعجب را بر می انگیزد…
رخدادی با نام زنده نگه داشتن فرهنگ و سنت های بومی…
بانام حفظ آداب و رسوم محلی…

در روز ١٢دی٩۴ به مناسبت روز”رشت”در میدان شهدای ذهاب برنامه ای در حضور مردم برگذار شد…

حالا ما نمی دانیم..

?باید از شهادت مردم نیجریه غمگین باشیم
یا
رقصیدن بانوهای سرزمینمان با لباس های محلی در سطح شهر؟

?باید نگران شهادت مظلومانه ی شیخ نمر باشیم
یا
فرهنگ اسلامی_ایرانی که به راحتی جای خود را با فرهنگ غربی عوض کرده است؟

?دغدغه ی جوانان غیورمان در سوریه را داشته باشیم
یا
کمرنگ شدن خون شهدا و وصیت هایشان؟
?اما روی سخن ما مسولین شهرمان هستند
سوالمان این است…
⭕️چطور یک چنین برنامه ای از سوی مسولین شهر مجاز اعلام شده است؟
چه کسی رقصیدن دربرابر نامحرم را مجاز اعلام کرد؟
✅اسلام؟
✅عرف؟
✅سنت؟
✅غیرت؟
⭕️حرام خدارا با اجازه چه کسی حلال می کنید؟
⭕️کدام فرهنگ در دنیا توانسته به وسیله ی گناه و خوشگذرانی های بی هدف هویت خود را حفظ کند؟
امیدوارم پاسخی منطقی برای سوال هایمان داشته باشید…

درپایان ذکر یک نکته را لازم می دانیم..
?گاهی با یک حرکت اشتباه،یک تصمیم غلط،یک برنامه ای که جهت آن”باطل”است “نفوذ”دشمن را به مرزهای فرهنگی کشورمان آسان تر می کنیم و این همان چیری است که دشمنانمان از ابتدا آرزویش را داشتند..

✅رشت شهر مدافعان حرم حضرت زینب (س) است
مدافع “دین”،”عزت” و “شرف” مردم شهرتان باشید

یاعلی مدد✋
جمعی از دلواپسان

مهدی شنبه , 19 دی 1394 - 10:28

تا کور شود هر کس نمی تواند شادی ملت ایران را ببیند.

مهمان شنبه , 19 دی 1394 - 19:00

سلام / واقعا جای تاسف است . قابل توجه دولت تدبیر و امید.!!!!!!!!!!!!کشوا را دارن به چه سمت و سوی میبرن خدا می دونه !!!خون به دل رهبر می کنن

ناشناس چهارشنبه , 23 دی 1394 - 14:14

آقا بس کنید این مزخرفات رو شهدا فرزندان همین ملت هستم همین ملت هم میخوان شادی کنن اگه ملت مخالف کار این افرادی که داشتن می رقصیدند، بودند خودشان مانع این کار می شدن پس الکی جلوی شادی مردم را نگیرن که مردم دارن افسرده تر میشن
واقعا برای بعضی ها متاسفم . . .

محمد چهارشنبه , 23 دی 1394 - 15:35

واقعا متاسفم برای مردان بی غیرتی که مسئول شدند و جلوی این مراسم رو نگرفتند و از آنها بدتر مردانی که خواهرانشون جلوی همه در حال رقصیدن بودند و هیچ نشانه ای از غیرت در وجودشان نبود و با لبخند رضایت به تماشا نشسته بودند
اگر روز عید هم باشه رقصیدن زنان مخصوصا در میدان شهدا نه تنها دهن کجی به خونهای ریخته شده برای حفظ این سرزمین بود
بلکه دل صاحب الزمان مون رو هم به درد آورد
خاک بر سر شماها که روشنفکری رو در اطاعت از شیطان میدونید

ناشناس سه شنبه , 6 بهمن 1394 - 12:31

هی هی ….آقای ناشناسی که میگی بس کنید بهتر امثال ما سرو بزارن زمین بمیرن با وجود افراطیون فرهنگیم مونده? میگن ما مخالف فرهنگ نیستیم ولی مخالف رقصیم .دقیقا نمیگن موافق کدام فرهنگن? یه روز میگن رقص حرامه فلان جشن سده یا مهرگان و..برخلاف اسلام .فردوسی کافره .مولوی بت پرسته فلان شاه ایرانی هیچ کار خوبی نکرده در عوض خلافای اموی و … باعث رشد فرهنگی ایران شده اند و یا مثالهای بیشمار دیگه
فرهنگ اصیل ایرانی میخوای?تو کشورهای خارجی جستجو کن هرچند اونها هم به نفع خود تغیر داده اند ولی باز هم ایرانی تر از خود ایران اند ترکیه آذربایجان کردستان تاجیکستان ترکمنستان حتی افغانستان گرجستان ارمنستان اینا فرهنگ ایرانی دارن نه ماها .سالانه 1.5میلون سر قبر مولوی میان در تولدش کارناوال میگرن اونوقت ما مولوی که هیچ مجسمه فردوسی رو از میدانها بر میداریم اردوغان میگه اگه مولوی واسلان شاه سلجوقی نبود ترکیه هم وجود نداشت ماها میگیم ایرانیان قبل اسلام بی فرهنگ وحشی بودن دو تا کتابم بر ضد کوروش نادر فردوسی صفویان می‌نویسند از اونها تجلیلم میکنیم
به امید آزادی ایران از دست دشمنان

ناشناس سه شنبه , 6 بهمن 1394 - 13:03

در ضمن نگو که در دین زرتشت ازدواج با محارم جایزه که خلاف نظرتو با مدرک ثابت میکنم

تهرانی جمعه , 3 اردیبهشت 1395 - 0:24

درود به شرف برگزار کنندگان این مراسم . به امید روزی که بدون مزاحمت این جشن ها و اینگونه مراسمات سرا سر ایران زمین را فرا بگیرد .

آناهیتا پنجشنبه , 6 آبان 1395 - 23:23

کارشون حرف نداره
عالییییی عاشقتونم

smg شنبه , 3 تیر 1396 - 11:42

کمی فکر کنیم.اینقدر نگیم افسرده ایم.چشامونو باز کنیم.کی غمگینه،مردم مشکل دارن ولی غمگین نیستن.شماها عروسی نمی رین.مهمونی نمیرین .خیابون نمیرین.همدیگرو نمی بینین.خداییش این مردم افسرده و غمگینن.به بهانه شادی و آزادی به چاه افسردگی فطری نرسیما.دیدم که میگم.

smg شنبه , 3 تیر 1396 - 11:43

کمی فکر کنیم.اینقدر نگیم افسرده ایم.چشامونو باز کنیم.کی غمگینه،مردم مشکل دارن ولی غمگین نیستن.شماها عروسی نمی رین.مهمونی نمیرین .خیابون نمیرین.همدیگرو نمی بینین.خداییش این مردم افسرده و غمگینن.به بهانه شادی و آزادی به چاه افسردگی فطری نرسیما.دیدم که میگم.

smg شنبه , 3 تیر 1396 - 12:06

داداشا و آبجیای گلم.ماها که فرهنگ کهن رشت برامون مهمه کدوممون حاضریم.بجای لباسهایی که امروز تنمونه.لباس محلی بپوشیم.بریم مدرسه.مهمونی.سرکار.مسافرت…..وقتی می خوایم ژست یه آدم با کلاس رو بگیریم آیا با لهجه غلیظ شمالی ومحلی صحبت میکنیم؟
پس برای خوش گذرونی بهانه جویی میکنیم.البته که مشکل از ما نیست.مشکل از پایگاههای فرهنگی کشورمونه،که هدفهای خیلی کوچیکو برامون تعریف میکنن.چون میدونن شناخت سیره زندگی شهدا ،ز ندگی جوونا رو هدف دار میکنه.آرزوهاشونو بزرگتر میکنه .
بهشون یاد میده موقع انتخاباتها برای خودشون رای ندن،بگن کی رای بیاره واسه همسایه خوبه.شهدا مگه واسه خودشون رفتن.واسه ما رفتن واسه همسایه رفتن.

smg شنبه , 3 تیر 1396 - 12:29

وقتی هدفت بزرگ شد .دیگه راز بقاءخودتو توی گذشته مادی جستجو نمیکنی.آیین تئاتر رقص داستان گویی خوبه نرماله ولی خداییش برای چند ساعت خوشحالت میکنه.
همگیتون هر چی میگین درسته .فقط در مورد مردی که مثل اربابمون امام حسین سر از تنش جا کردن بی انصافی نکنیم.شیخ راه امام رو رفت و با خودشم محشور میشه.احترام من به شیخ فقط از بابت محبت ایشون به ایران نیست،که ایران رو به عنوان الگو دموکراسی معرفی میکردن.شجاعت این آخوند دوست داشتنی منو شیفته خودش کرده سخنرانی های ایشون رو گوش کنید.
اگه هدف شیخ نمر ،شیخ زکزاکی رو لمس کنیم .به شادیهایی میرسیم که بیشتر از یکی دو ساعت دوام داره.دیدم که میگم.

smg شنبه , 3 تیر 1396 - 12:43

منم احساس خیلی از شما ها رو داشتم.خستگی بی حوسلگی-شایدم افسردگی،نیاز داشتم به شنیدن .به فهمیدن.تقریبا” یاد گرفتم نیت کارهایی رو که انجام میشه وحرفهایی که گفته میشه رو بخونم.کار راحتیه فقط یک واحد باید پاس بشه.اونم دشمن شناسی
خیلی هاتون میگین توهم توطئه.اگر هم این باشه راضیم چون زندگیم هدف دار شده .میدونید جنگ برای خدا روح وجانو شارژ میکنه .میجنگم میخندم شادم بخدا .اگه خودتونو دوست دارین.اگه میخواید دشمن خودتونو بشاسید .

smg شنبه , 3 تیر 1396 - 12:50

گوش کنید(خواهشا” بدون قضاوت و بادلی صاف)
1-سخنرانی های آقای رائفی پور
2-سخنرانی های آقای حسن عباسی
3-سخنرانی های آخوند شیرین زبان عزیز دل علیرضا پناهیان
این 3نفر از3 جبهه با 3 روش در یک مسیر شادی رو براتون هدیه میآرن.

smg شنبه , 3 تیر 1396 - 13:03

مطلبی که در زیر میخونید نتیجه تحقیقی ساده از خودمه:فهمیدن این گونه موضوعات وبیانشون شادم میکنه شاید اصلاح امور مملکت با همین فهمیدنا شکل بگیره:
همصدا و خدای ناکرده همراه با شیطان :
در تبلیغات انتخاباتی سال 96 جریانی در داخل صدای استکبار شده بود،و هر کاری برای بر سر قدرت ماندن انجام می داد.نمی دانم منافع مشترکی در کار بود یا کاملا” اتفاقی شعار های انتخاباتی داخل ،توسط سیگنالهای خارجی حمایت می شد.
سایت ویکی پدیا که سرور آن در خارج از کشور و سایتی بین المللی است.ماموریت دارد اطلاعات مربوط به وقایع مهم تاریخی ومعاصر،بیوگرافی افراد سرشناس از گذشته تا کنون را بدون قضاوت در مورد آنها دراختیار مخاطب قرار دهد.
در تحقیقی ساده ومیدانی متوجه شدیم،این سایت ابزاری است برای رساندن اطلاعات خام وپخته،صحیح وناصحیح،توامان با هم وگرفتن ماهی از آب گل آلود این جریان اطلاعاتی ،و نفوذ در ضمیر ناخودآگاه جامعه هدف خویش.
در تبلیغات انتخاباتی سال 96 جریانی بر این موضوع تاکید داشت که اگر کسی غیر از ما رای بیاورد ،جنگ خواهد شد.وجریان روبرو را به تند روی ، بی سوادی ، تحجر وجنگ طلبی متهم می کرد.وضمانت امنیت مردم وکشور را به رای آوردن خود نسبت می دادند.
سایت ویکی پدیا برای حمایت از این جریان وکمک و جا انداختن این حربه تبلیغاتی به صورت نامحسوس وارد بازی شدوسیگنالهای هوشمندانه وظریفی را برای جامعه هدف رای دهنده در ایران صادر کرد.به چگونگی این روش حمایتی اشاره می کنیم : در ویکی حامیان جریان انتخاباتی را که مورد حمایت ویکی بود را جستجو کردیم.افراد بیشماری از مقامات سیاسی ،هنرمندان،ورزشکاران و..حمایت خود را اعلام کرده بودند.از حامیان خارجی هم خبری نبود یعنی این جریان کاملا”متکی به نیروها و امکانات داخلی است.
سپس حامیان جریان روبرو راجسجو کردیم.افراد به نسبت کمتری حامی این جریان معرفی شده بودند.اما نکته جالب اینجا بود که این جریان 2 حامی خارجی داشت.1-معاون جورج بوش که به عراق و افغانستان حمله کرده بودند 2- مشاور سازمان موساد اسرائیل ، این 2سنبل جنگ طلبی در جهان هستند ،گرچه هرگز نمی توانندولی آرزوی جنگ ونابودی ایران را دارند.ویکی می گوید این 2 حامی جریانی درایران هستند که خواهان جنگ باشد.
ویکی بسیار ظریف ،زمینه را برای پذیرش افکار عمومی ایران نسبت به شانتاژ تبلیغاتی که جریان اصلاح طلب (اگر جریان روبرو رای بیاورد جنگ خواهد شد)به راه انداخته محیا می کند.

smg پنجشنبه , 8 تیر 1396 - 16:16

در مورد تصمیماتی که مردم میگیرن
درمورد تصمیماتی که مسئولان میگیرن
نکته وجود داره باید اندیشه جهات فکری اونها رو بشناسیم .بعد یا قضاوت نمیکنیم یاقضاوت عادلانه تری خواهیم داشت.

smg پنجشنبه , 8 تیر 1396 - 16:24

دوستان عزیز شما تقوا وایمان را با نام آدمها می سنجید یا آدمها رو با تقواشون سنجش میکنید…………..
طلحه .زبیر کسانی بودند که پیامبر دوستشان داشت ولی بعد از پیامبر امام علی رو تنها گذاشتند وبعد از دو دهه بروی امام علی شمشیر کشیدند
چون امام میخواست قست را اجرا کنه .قست یعنی هر کس به اندازه حق خودش برداره وکسی که بیشتر از حق خودش برداشته باید اونو پس میداد.امام علی شهید راه قست شد.
چون یاران قدیمی ودنیا طلب پیامبر امام رو تنها گذاشتند.
جریان اصلاح طلب هم از قست خوششون نمیاد.به دنبال پست ومقام ثروت بسته به روحیاتشون خواسته هاشون متفاوته،ودرد اینجاست که برای رسیدن به اهدافشون از دشمنان ایران دشمنان اسلام دشمنان حضرت حجت یاری میگیرن.درد اینه که مردم رو دو قسمت کردن میکن گروهی فقط وظیفه شون شهادت وحفظ امنیت ماست و نباید در اقتصاد کشور دخالت کنند,وگروهی دیگر که وابستگان سیاسی وفکری خودشانند باید به جمع آوری ثروت وقدرت مشغول باشند .خودتان قضاوت کنید جوانان ومردانی که آماده شهادتند دنیای موشکها وفضا را به تسخیر خودشان در آورده اند امانت داران بهتری برای بیت المال هستند یا وزرائی که به گفته خودشان با حقوق کارمندی سرمایه زندگیشان هفت هزار میلیارد است .
اسمها چهره ها مهم نیست.طرز تفکر وراه زندگی افراد را بشناسیم بعد در مورد شان قضاوت کنیم.دوستان عزیز اینان کسانی هستند که میگویند لیبرالند.میدانید لیبرال چیست؟آمریکا بر اساس لیبرال ساخته شد.مکتب و ایدولوژی لیبرال یعنی ماده گرایی یعنی هر چیزی که لمس میشود وجود دارد و ما بقی خیالات است.یعنی خدا لمس نمی شود پس وجود ندارد -معاد ودوباره زنده شدن مردگان برای ما قابل لمس نیست پس تخیل است.اینان میگویند که لیبرال اسلامی هستند.می دانید یعنی چه؟اسلام یعنی تسلیم و لیبرال اسلامی یعنی تسلیم خدایی هستیم که وجود ندارد.اینان آنچنان غرق در غرب هستند که برای رسیدن به اهدافشان از هر مکتبی که بهشان معرفی شود استفاده میکنند.
آقای دکتر روحانی در کتابش می نویسد برای رسیدن به قلعه های اقتصاد ،جمهوری اسلامی ایران به مکتب کینز قرابت بیشتری دارد پس با آن کشور را میسازیم-میدانید مکتب کینز چیست؟استاد و فیلسوف اقتصاد آقای کینز میگوید:برای حفظ اقتصاد جهانی (برای سرمایه داران واقتصاد بزرگ صهیونیست میگوید)باید در صد سال آینده ربا ونزول را در دنیا رواج دهیم.دوستان نمیدانند رباونزول جنگ با خداست.
ببنید دشمنی با اشخاص ونامها نیست دشمنی با تفکر انحرافی است که خیر وبرکت رو از سفره ما ایرانیان (عاشق اسلام عاشق محرومین ومظلومین جهان )میبره.

رفتن به نوار ابزار