کد خبر : 13882
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 خرداد 1396- 03: 18

رمان های نویسنده عراقی در لاهیجان رونمایی شد + تصاویر

رمان های نویسنده عراقی در لاهیجان رونمایی شد + تصاویر

با همکاری انجمن داستان بیژن نجدی لاهیجان سه رمان «بختیار علی» نویسنده کرد عراقی رونمایی و نقد شد.

به گزارش گیلانستان به نقل از «لاهیجان»، از سه رمان « بختیار علی» به نامهای«غروب پروانه»، «آخرین انار دنیا»، «جمشیدخان عمویم که باد همیشه اورا باخود میبرد» با حضور «مریوان حلبچه ای» مترجم این کتابها و «رضا عابد» منتقد و کارشناس ادبی ، معرفی و مورد نقد و بررسی قرارگرفت.
بختیار علی نویسنده، شاعر ومقاله نویس فعال معاصر عراقی که در سال ۱۹۶۰در سلیمانیه عراق متولد شد و در سن ۳۶ سالگی به المان مهاجرت کرد. از وی تاکنون بیش از ۲۰ عنوان کتاب در زمینه های رمان و شعر به چاپ رسیده است. رمان‌های بختیار علی در اقلیم عراق طرفداران بسیار دارد  و بیشترین میزان شمارگان کتاب را در این خطه به خود اختصاص داده‌است.
نخستین رمان او به نام «مرگ تک‌فرزند دوم» در سال ۱۹۹۷ در سوئد منتشر شد دومین رمانش با نام «غروب پروانه »در سال ۱۹۹۸ از سوی انتشاراتی رهند در استکهلم سوئد و سومین اثرش، رمان «آخرین اناردنیا» در سال ۲۰۰۲ در سلیمانیه به چاپ رسید.
بختیار علی با مدد از رئالیسم جادویی، تاریخ و گذشتهٔ مردمان کرد را بازگو می‌کند، که چنان انسانی مدرن در چنبره‌ای از احساسات، نیات و نبود آنچه پذیرندهٔ بشیریست به دام افتاده‌اند.
در این جلسه  ضمن معرفی کتاب ، به شرایط خاص اقلیم عراق و بازتاب آن در رمان های بختیار علی اشاره شد و حضار سوالاتی را در مورد این کتابها مطرح کردند.
این برنامه با حضور اعضای خانه فرهنگ رشت، تعدادی از اعضای انجمن ادبی لنگرود و اعضای خانه داستان بیژن نجدی در روز چهارشنبه ۱۰ خرداد ۹۶ ساعت ۱۸ عصر برگزار شد.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار