کد خبر : 70807
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400- 53: 12

رمز پایداری در کلام عضو مجلس خبرگان/ ملت ایران چگونه بر دشمنان غلبه کردند؟

رمز پایداری در کلام عضو مجلس خبرگان/ ملت ایران چگونه بر دشمنان غلبه کردند؟

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت ایران با الهام از آیات شریفه‌ «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ …» بر دشمنان غلبه کردند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله احمد پروایی اظهار داشت: یقیناً زبان از بیان رشادت‌های ملت بزرگ ایران اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس قاصر است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هفته دفاع مقدس به‌عنوان ایامی نمادین در تقویم جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده تا به این مناسبت از زحمات، ایثار کسانی که برای حفظ این مرز و بوم، حفظ تمامیت ارضی ایران و پاسداری از اسلام، انقلاب، ولایت و حفظ ناموس وطن ایستادگی کردند قدردانی کنیم.

وی گفت: در ۸ سال دفاع مقدس ملت شریف ایران آنهایی که توانستند با جان خود به عرصه جهاد وارد شوند در میدان‌های حق علیه باطل حاضر شدند و کسانی که نمی‌توانستند جانی وارد عرصه دفاع از وطن شوند با مال و قلم خود پای‌کار آمدند و در ۸ سال دفاع مقدس با تکیه بر پرودگار متعال، اهل‌البیت، وحدت کلمه و رهبری امام راحل توانستند در مقابل دنیا بایستند.

آیت‌الله پروایی افزود: ۸ سال دفاع مقدس جنگ یک کشور با کشوری دیگر نبود در واقع جنگ یک ملت با همه ابرقدرت‌های دنیا بود و همه دست به دست هم داده بودند تا انقلاب نوپای اسلامی و ولایی ما را از بین ببرند؛ دشمن از هر ابزاری برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌کرد و یکی از این ابزارها تحمیل یک جنگ نابرابر بر ملت ایران اسلامی بود.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: در مقابل دشمن، ملتی بصیر، ولایت‌مدار و ملتی تابع رهبری و مرجعیت با تمام هستی خود در برابر ابرقدرت‌های دنیا و دشمنی که تا بن دندان مسلح بود و در جنگی نابرابر از هر ابزاری استفاده کرد ایستادگی کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت ایران، نیروهای مسلح، بسیج، ارتش، سپاه و رزمندگان همگی دست به دست هم دادند و یک وجب از خاک ایران اسلامی را تسلیم دشمنان این مرز و بوم نکردند؛ مرحبا به رزمندگان، شهدا و خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و مرحبا به ملت بزرگ، غیور و ایثارگر ایران اسلامی.

وی افزود: مردم ما تابع اهل‌البیت عصمت و طهارت هستند و آموزه‌های دینی ما قرآن، نهج‌البلاغه، فرمایشات معصومین و سیره بزرگان دین می‌تواند الگوی رفتاری، اخلاقی و فرهنگی ما باشد اگر شهدا ایثارگران و جانبازان ما و ملت شریف ایران در ۸ سال دفاع مقدس به پیروزی رسیدند با درس گرفتن از مکتب عاشورای امام حسین(ع) بود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: مردم ما با درس گرفتن از شعارهای کربلا «هیهات منا الذله» و یا کلام ارزشمند سیدالشهدا(ع) که فرمودند «مرگ با عزت برای من بهتر از صلح با ذلت بهتر است» در راه دفاع از انقلاب اسلام و وطن جانفشانی کردند اما زیر بار ذلت نرفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این پیروزی ملت ایران با درس گرفتن از آیات شریفه قرآن «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَهُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّهِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ» و سیره زندگی پیغمبر و آل پیغمبر و اباعبدالله(ع) بود؛ ملت شریف ایران اسلامی با تأسی به این آموخته‌ها در برابر دشمنان پایداری کردند.

آیت‌الله پروایی با اشاره به شعار امسال هفته دفاع مقدس مبنی بر «ما مقتدریم» و لزوم تحقق این شعار در همه بخش‌های جامعه افزود: یکی از مولفه‌هایی که سبب تداوم انقلاب اسلامی می‌شود رسیدن جمهوری اسلامی ایران به اقتدار و توانمندی‌های لازم در همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: امروز با روی کار آمدن یک‌ دولت انقلابی، مجلس انقلابی و رهبری ناخدای کشتی انقلاب مقام معظم رهبری می‌توانیم با تکیه بر ظرفیت‌های موجود در کشور به اقتدار نظامی، اقتدار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه هر چقدر از ملت شریف ایران برای این جانفشانی تشکر کنیم حق مطلب ادا نمی‌شود ابراز داشت: زبان از قدردانی این ایثار شکوهمند قاصر است و با همین زبان قاصر از ملت شریف ایران، شهدا و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران کمال تقدیر و تشکر را داریم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار