کد خبر : 63572
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اسفند 1399- 40: 10

رنج کوه‌پیمایی در برف دانش‌آموزان اشکوری برای شرکت در کلاس “شاد”

رنج کوه‌پیمایی در برف دانش‌آموزان اشکوری برای شرکت در کلاس “شاد”

دانش‌آموزان لسبو در اشکورات رحیم‌آباد رودسر برای شرکت در کلاس مجازی شاد رنج کوه‌پیمایی یک کیلومتری در برف را به جان می‌خرند.

به گزارش گیلانستان، امروزه بسیاری از خدمات در بستر شبکه اینترنت و به‌صورت مجازی ارائه می‌شود به‌گونه‌ای که با چند کلیک کاربران در آن‌سوی شهرها خرید می‌کنند، خدمات ارائه می‌دهند و حتی محتوای آموزشی نیز در آن تعلیم و تعلم‌ داده می‌شود.

شیوع کرونا ویروس باگذشت بیش از یک سال در کشور و به‌تبع در استان گیلان نیاز مشترکان به این مهم را دوچندان کرده است.

پس از ماه‌ها از شیوع ویروس کرونا و تحت تأثیر قرار گرفتن آموزش در مقاطع مختلف، سیستم آموزشی کشور از آموزش‌وپرورش تا دانشگاه‌ها لاجرم رو به‌سوی آموزش مجازی آورده و اکنون در غیاب اینترنت آموزش به‌طورکلی در کشور تعطیل می‌شود، درست مثل پلی که صدها دانش‌آموز باید برای رفتن به مدرسه به آن نیازمند باشند و با سیلابی از بین برود.

سطح برخورداری اینترنت در استان گیلان در اغلب نقاط با توجه به همت و تلاش دست‌اندرکاران آن قابل‌قبول است اما گاها در برخی از نقاط این سطح دسترسی به صفر می‌رسد و مردم به‌ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان، صاحبان صنوف مجازی و سایرین با مشکلات عدیده روبرو هستند.

روستای لسبو اشکورات رحیم‌آباد در شهرستان رودسر یکی از روستاهایی است که مردم آن دیار به‌شدت از نعمت اینترنت محروم هستند.

به گفته اهالی، روستای لسبو فاقد اینترنت و زیرساخت‌های اینترنتی است و طی سال‌های اخیر به‌خصوص از سال گذشته با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از فعالیت‌ها به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود؛ و نبود اینترنت موجب بازماندن دانش‌آموزان و مردم این روستاها از آموزش‌های مجازی و بسیاری از فعالیت‌های دیگر شده است.

خانواده‌های لسبویی در گفت‌وگو با فارس گفته‌اند نداشتن اینترنت مشکل اصلی دانش‌آموزان است و آموزش مجازی و شبکه شاد، در این روستا هیچ معنایی برای دانش‌آموزان ندارد و مجبورند در فصل سرما و برف برای شرکت در کلاس درس مجازی هرروز حدود یک کیلومتر یا بیشتر راه را طی کنند تا به بالای کوه رفته و شاید در نقطه‌ای از کوه که اینترنت با سرعت کم وصل می‌شود بتوانند درس بخوانند.

مسؤولین محلی لسبو معتقدند بهبود وضعیت زیرساختی و همچنین برقراری اتصال دائمی به اینترنت بخش زیادی از مشکلات مردم این روستاها را کاهش خواهد داد و ازاین‌رو نامه‌ای نیز از بخشداری گرفته تا به شخص وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشته‌اند.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در صورت اختصاص کد سایت همراه اول، ارتباطات سیار گیلان و مخابرات شهرستان با نصب رادیو و میکرو BTS، مشکل اینترنت و آنتن‌دهی در لسبو اشکورات حل خواهد شد؛ اهالی لسبو حتی این نظریه کارشناسی را نیز به وزیر جوان دولت پیر در قالب نامه‌ای مطرح کرده‌اند.

حالا باگذشت تمامی مشکلاتی که در روستا موجود بود، بی اینترنتی نیز به آلام لسبو‌ای‌ها افزوده‌شده و آن‌ها علاوه بر اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان، دست به دامان استاندار و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شده‌اند تا جهت تأمین زیرساخت‌ها و اتصال اینترنت وارد میدان شوند.

آبان ماه امسال بود که دانش‌آموزان بلوکاتی‌ رودبار برای ادامه درس‌ومشق‌های روزانه خود و به جهت آمدوشدهای داده‌های مجازی، بر کف خیابان نشسته و این موضوع به اطلاع وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رسیده بود.

گفتنی است وزیر ارتباطات نیز در پی این اقدام دانش‌آموزان بلوکاتی‌ به مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان دستور داده بود هر چه سریع‌تر مشکل اینترنت آن منطقه را رفع و تا معضل حل‌نشده و مشکل آنتن دهی بهبود پیدا نکرده به رشت برنگردد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار